STUDIU: Preţul bateriilor litiu-ion va fi mai mic cu 30% în 2017
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
În ultimii ani, modelele electrice au devenit tot mai populare, atât în SUA cât şi în Europa şi Asia. Constructorii se grăbesc să aducă noi versiuni cu emisii zero sau se mulţumesc să o ia treptat, cu derivate hibride. În ambele situaţii, majoritatea producătorilor auto folosesc baterii litiu-ion, o componentă vitală, dar care creşte foarte mult preţul de achiziţie al maşinii.
Un studiu recent, publicat de Pikes Research, susţine că preţul bateriilor se va reduce cu 30% după 2017. “Modelele cu propulsie alternativă vor fi cu adevărat competitive dacă vor reduce preţul bateriei la doar 523 de dolari pe kilowatt. Astfel, preţul unui automobil va ajunge să fie apropiat de cel al vehiculelor cu propulsie convenţională“, declară John Gartner, directorul centrului de cercetare.
Pe viitor, procesul de producţie al bateriilor va fi simplificat şi va fi executat la scară largă, în vreme ce accesul la litiu va fi uşurat. Toate acestea vor duce tot la reducerea preţului bateriilor şi implicit a maşinilor.
Dacă Pikes Research va avea dreptate în estimările sale privind evoluţia pieţei modelelor hibride şi electrice, în 2017 vom regăsi o piaţă a bateriilor litiu-ion de aproximativ 14.6 miliarde. În prezent, ea însumează doar două miliarde, cifră înregistrată anul trecut.
via l leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Compania chineză Chery, recent lansată pe piața din România, a încheiat testele de anduranță cu noul său sistem hibrid Chery Super Hybrid. Pentru acest test, marca a străbătut 7 țări din Europa, printre care și România, unde sistemul a fost testat pe Transfăgărășan. (30.09)
-
Opel a prezentat un prototip al lui Grandland pentru a demonstra o tehnologie nouă integrată în faruri. Aceste lumini inteligente sunt create pentru a da semnale vizuale pietonilor pentru traversarea străzilor. (25.09)
-
Actualele și viitoarele modele Mercedes-Benz vor avea mai multe butoane fizice ca urmare a deciziei mărcii de a integra aceste comenzi pe mașinile sale. Mercedes-Benz a recunoscut că butoanele fizice sunt mai bune decât unele comenzi tactile. (18.09)
-
Toyota, cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și BMW pe podium

-
Record stabilit de Skoda Superb 2.0 TDI: 2.831 de kilometri cu un singur plin

-
Fostul șef Stellantis crede că grupul se va destrăma

-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Skoda 1000 MBX reinterpretată pentru era modernă. A fost unul dintre cele mai rare modele ale mărcii













Comentarii (1)