STUDIU: Preţul bateriilor litiu-ion va fi mai mic cu 30% în 2017
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
În ultimii ani, modelele electrice au devenit tot mai populare, atât în SUA cât şi în Europa şi Asia. Constructorii se grăbesc să aducă noi versiuni cu emisii zero sau se mulţumesc să o ia treptat, cu derivate hibride. În ambele situaţii, majoritatea producătorilor auto folosesc baterii litiu-ion, o componentă vitală, dar care creşte foarte mult preţul de achiziţie al maşinii.
Un studiu recent, publicat de Pikes Research, susţine că preţul bateriilor se va reduce cu 30% după 2017. “Modelele cu propulsie alternativă vor fi cu adevărat competitive dacă vor reduce preţul bateriei la doar 523 de dolari pe kilowatt. Astfel, preţul unui automobil va ajunge să fie apropiat de cel al vehiculelor cu propulsie convenţională“, declară John Gartner, directorul centrului de cercetare.
Pe viitor, procesul de producţie al bateriilor va fi simplificat şi va fi executat la scară largă, în vreme ce accesul la litiu va fi uşurat. Toate acestea vor duce tot la reducerea preţului bateriilor şi implicit a maşinilor.
Dacă Pikes Research va avea dreptate în estimările sale privind evoluţia pieţei modelelor hibride şi electrice, în 2017 vom regăsi o piaţă a bateriilor litiu-ion de aproximativ 14.6 miliarde. În prezent, ea însumează doar două miliarde, cifră înregistrată anul trecut.
via l leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o actualizare majoră a sistemelor multimedia pentru toate modelele sale. Noua actualizare va aduce o interfață grafică nouă și un răspuns de două ori mai rapid la comenzi. De asemenea, pilotul automat adaptiv va deveni dotare standard pentru toate modelele mărcii din 2026. (03.06)
-
Apple a lansat oficial noua sa aplicație pentru sistemele multimedia auto. Noua aplicație se numește CarPlay Ultra și față de sistemul obișnuit, noua aplicație este afișată pe toate ecranele mașinii, inclusiv pe instrumentarul digital. (16.05)
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (1)