SUA: GM şi Chrysler se luptă în motoare "la cutie"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
În timp ce trio-ul din Detroit se lupta în trecut pe terenul musclecar-urilor, companiile respective au schimbat între timp placa, păstrând animozităţile din anii 1960 la un nivel subtil. Mai precis, General Motors şi Chrysler au lansat recent două produse interesante: Mopar, divizia de piese a celor de la Chrysler, pune la vânzare un motor V10 de 8.4 litri, care dezvoltă 811 CP, destinat competiţiilor, alături de un alt motor, ceva mai "cuminte", de 598 CP. Între timp, cei de la General Motors le oferă clienţilor un program special, ce le permite să participe la asamblarea motorului pe care urmează să-l primească într-o cutie. Oferta este valabilă doar pentru cei care achiziţionează un motor LS7 sau LS9. Până în prezent, doar clienţii lui Corvette ZR1 puteau participa la asamblarea motorului. De data aceasta, clienţilor li să dă mână liberă în ceea ce priveşte maşina pe care vor să monteze respectivul motor.
Oferta completă a celor de la Mopar include un motor V10 de 8.4 litri, 811 CP şi 941 Nm, destinat competiţiilor de accelerare în linie dreaptă, un motor V8 HEMI de 598 CP revizuit complet şi o caroserie "goală" de Challenger, menită să fie baza pentru un vehicul de competiţie. Unitatea V10 de 8.4 litri provine direct de la Dodge Viper, model care a ieşit din producţie în aşteptarea unei noi generaţii. Motorul HEMI este revizuit integral şi a ajuns la cea de-a treia generaţie.
Unitatea este cu 45 de kilograme mai uşoară decât predecesoarea sa şi prezintă numeroase piese din aluminiu şi un design ce îi permite "o dispersie excelentă a uleiului"- deosebit de utilă în regim de turaţii înalte. Caroseria goală de Challenger reprezintă baza pentru un vehicul de competiţie, care îi permite unui client să-şi pregătească maşina conform reglementărilor din dotare fără să mai piardă timpul cu dezechiparea unui vehicul de serie.În contrast, programul celor de la GM le oferă clienţilor posibilitatea să participe la asamblarea unui motor LS7 sau LS9 pe care îl vor folosi pe propria maşină. Pe lângă satisfacţia asamblării propriului tău motor, programul vine şi cu o garanţie de 24 de luni sau 50.000 de mile. Clienţii care vor apela la acest program se vor prezenta la uzina GM Performance Build Center din Wixom, Michigan, unde vor fi asistaţi de un specialist la asamblarea motorului. După ce motorul a fost testat, acesta primeşte o plăcuţă personalizată de identificare. Programul care include un motor LS7 şi asamblarea sa costă 22.756 de dolari, în timpc e un LS9 costă 32.050 dolari.
Motorul LS7 are o cilindree de 7.0 litri şi dezvoltă 505 CP la 6.300 rpm.
Unitatea LS9 este supraalimentată, are o cilindree de 6.2 litri şi dezvoltă 638 CP la 6.500 rpm. Ambele motorizări au arborele cotit din oţel forjat şi supape din titan. Atât în cazul GM, cât şi în cazul Mopar, propulsoarele puse la vânzare vin fără transmisie, clientul fiind liber să-şi aleagă cutia de viteze după preferinţe şi necesităţi. Ambele programe sunt oferite doar clienţilor din Statele Unite ale Americii, din motive obiective.Via | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
BMW M2 CS, noul model de performanță al bavarezilor, se bucură de o cerere peste așteptări. Din acest motiv, marca germană va mări producția noului model pentru a face față cererii „uriașe.” (01.07)
-
Ford Transit împlinește 60 de ani de existență în 2025. De-a lungul celor 6 decenii de producție, Transit s-a dovedit a fi cel mai popular model utilitar al mărcii americane și este în continuare un model de succes. (30.06)
-
Chinezii de la BYD vor să producă autobuze și camioane electrice în Ungaria. Pentru asta, compania chineză va investi aproximativ 94 milioane dolari pentru deschiderea unei fabrici noi în țara vecină. (30.06)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Lamborghini Fenomeno: cel mai puternic model al mărcii va fi produs în 29 de exemplare
-
Volvo XC60 a devenit cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
Pana la urma, tine de cumparator pe ce va da banul