SUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarte
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Celebrul unghi mort al oglinzilor laterale ar putea să fie eliminat graţie muncii depuse de un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii. Vorbim despre Dr. R. Andrew Hicks, profesor la Universitatea Drexel. Acesta a proiectat o oglindă laterală specială, care nu mai este plată, care oferă un unghi de vizualizare de aproximativ 45 de grade. În mod normal, o oglindă plată oferă un unghi de vizualizare de 15-17 grade. Graţie formei oglinzii, gândite de Dr. R. Andrew Hicks, unghiurile moarte ale oglinzilor ar putea fi reduse dramatic, dacă nu chiar integral.
Oglinda laterală fără unghi mort a fost deja patentată în SUA, dar invenţia lui Dr. Hicks nu va fi utilizată prea curând pe automobilele noi vândute în Statele Unite ale Americii din cauza unei piedici legale. În mod ironic, normele americane nu permit montarea oglinzilor laterale concave sau convexe pe partea şoferului, deci oglinda lui Hicks nu va ajuta prea curând americanii. Pe partea pasagerului, oglinda lui Hicks ar putea fi utilizată, cât timp aceasta va purta fraza "Obiectele din oglindă sunt mai aproape decât par".
Pe piaţa din Europa, însă, noile oglinzi ar putea să debuteze în termen de câţiva ani, oficialii Universităţii Drexel anunţând că Dr. R. Andrew Hicks a primit deja oferte din partea unor constructori de automobile.Până de curând, oglinzile laterale plate erau utilizate deoarece redau fidel imaginile captate, fără să distorsioneze liniile drepte şi fără să micşoreze sau să mărească prea mult obiectele reflectate. Oglinda lui Hicks are o suprafaţă cu o curbură specială, care va reuşi să cuprindă o rază mult mai mare, fără să distorsioneze perceptibil obiectele, liniile şi formele. Practic, forma oglinzii constiuie adevărata inovaţie a lui Hicks, profesorul reuşind să dezvolte un algoritm care să stabilească cum trebuie să fie curbura unei oglinzi laterale pentru a avea un unghi mare de vizualizare.
Via | PHYS.org
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tinerii în vârstă de 17 ani vor putea obține permisul de conducere, categoria B, iar cei în vârstă de 18 ani vor putea obține permisul de conducere pentru camioane. Totodată, se pregătește tranziția către un permis digital. Acestea sunt doar câteva dintre noile reguli anunțate de Uniunea Europeană. (22.10)
-
Euro NCAP a efectuat o nouă rundă de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 mașini noi. Dintre mașinile testate, 15 modele au fost notate cu 5 stele. Printre mașinile cele mai sigure se numără Mazda 6e, Audi Q3 și BMW X3. (16.10)
-
Filiala britanică a mărcii Citroen a emis un ordin de stop-drive pentru clienții a 4 modele vândute în această țară. Marca franceză încearcă să repare o problemă serioasă la sistemul de frânare. (19.09)
-
Dacia va lansa un model nou în 2026: va fi rival pentru Skoda Octavia

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă

-
Noul concept Mitsubishi Elevance: SUV hibrid cu 4 motoare electrice













Eu am acum pe partea soferului o oglinda convexa si chiar face diferenta dar imaginea este un pic distorsionata si cere un pic de adaptare vizuala la inceput.
In conditii de viteza mare sau luminzitate redusa asta e tot ce iti mai lipseste: o oglinda care arata mult si prost.
La viteze mari este inutila.....cea mai buna oglinda ar fi o camera video cu rezolutia si unghi mai larg ......
Mi s-a intamplat de multe ori sa ocolesc cate un idiot care franeaza brusc si face stanga/dreapta fara semnal in prealabil iar oglinzile m-au ajutat in astfel de situatii.
Chestia cu unghiul mort e cam asa: am masina in unghiul mort? Da! Atunci, clar nu fac nicio manevra! Stau cuminte pe banda mea si astept sa treaca colegul de trafic. In schimb daca oglinda imi arata ca exista o masina in spatele meu dar "imi arata" si o distanta suficienta, atunci pot face manevra de trecere pe alta banda.
Cred ca mult mai practic este sistemul BLIS de la Volvo. Nu stiu ce neajunsuri are dar clar are si multe atuuri.
Eu mi-am cumparat una si sunt foarte multumit de ea.