SUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarte
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Celebrul unghi mort al oglinzilor laterale ar putea să fie eliminat graţie muncii depuse de un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii. Vorbim despre Dr. R. Andrew Hicks, profesor la Universitatea Drexel. Acesta a proiectat o oglindă laterală specială, care nu mai este plată, care oferă un unghi de vizualizare de aproximativ 45 de grade. În mod normal, o oglindă plată oferă un unghi de vizualizare de 15-17 grade. Graţie formei oglinzii, gândite de Dr. R. Andrew Hicks, unghiurile moarte ale oglinzilor ar putea fi reduse dramatic, dacă nu chiar integral.
Oglinda laterală fără unghi mort a fost deja patentată în SUA, dar invenţia lui Dr. Hicks nu va fi utilizată prea curând pe automobilele noi vândute în Statele Unite ale Americii din cauza unei piedici legale. În mod ironic, normele americane nu permit montarea oglinzilor laterale concave sau convexe pe partea şoferului, deci oglinda lui Hicks nu va ajuta prea curând americanii. Pe partea pasagerului, oglinda lui Hicks ar putea fi utilizată, cât timp aceasta va purta fraza "Obiectele din oglindă sunt mai aproape decât par".
Pe piaţa din Europa, însă, noile oglinzi ar putea să debuteze în termen de câţiva ani, oficialii Universităţii Drexel anunţând că Dr. R. Andrew Hicks a primit deja oferte din partea unor constructori de automobile.Până de curând, oglinzile laterale plate erau utilizate deoarece redau fidel imaginile captate, fără să distorsioneze liniile drepte şi fără să micşoreze sau să mărească prea mult obiectele reflectate. Oglinda lui Hicks are o suprafaţă cu o curbură specială, care va reuşi să cuprindă o rază mult mai mare, fără să distorsioneze perceptibil obiectele, liniile şi formele. Practic, forma oglinzii constiuie adevărata inovaţie a lui Hicks, profesorul reuşind să dezvolte un algoritm care să stabilească cum trebuie să fie curbura unei oglinzi laterale pentru a avea un unghi mare de vizualizare.
Via | PHYS.org
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Grupul Stellantis a emis un ordin de Stop-Drive pentru posesorii modelelor Citroen C3 și DS3. Mașinile afectate sunt produse între 2009 și 2019 și sunt echipate cu airbag-uri Takata. Ordinul este valabil și pentru clienții din România. (20.06)
-
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora. (05.06)
-
Ford a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. (29.05)
-
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz formează o alianță pentru dezvoltarea de sisteme software
-
Lamborghini Fenomeno: cel mai puternic model al mărcii va fi produs în 29 de exemplare
-
Volvo XC60 a devenit cel mai vândut model al mărcii din toate timpurile
-
Mercedes-AMG recunoaște: clienții nu au rezonat cu motorul de 2.0 litri electrificat
Eu am acum pe partea soferului o oglinda convexa si chiar face diferenta dar imaginea este un pic distorsionata si cere un pic de adaptare vizuala la inceput.
In conditii de viteza mare sau luminzitate redusa asta e tot ce iti mai lipseste: o oglinda care arata mult si prost.
La viteze mari este inutila.....cea mai buna oglinda ar fi o camera video cu rezolutia si unghi mai larg ......
Mi s-a intamplat de multe ori sa ocolesc cate un idiot care franeaza brusc si face stanga/dreapta fara semnal in prealabil iar oglinzile m-au ajutat in astfel de situatii.
Chestia cu unghiul mort e cam asa: am masina in unghiul mort? Da! Atunci, clar nu fac nicio manevra! Stau cuminte pe banda mea si astept sa treaca colegul de trafic. In schimb daca oglinda imi arata ca exista o masina in spatele meu dar "imi arata" si o distanta suficienta, atunci pot face manevra de trecere pe alta banda.
Cred ca mult mai practic este sistemul BLIS de la Volvo. Nu stiu ce neajunsuri are dar clar are si multe atuuri.
Eu mi-am cumparat una si sunt foarte multumit de ea.