Viitoarea generatie Mini va avea motoare cu trei cilindri

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 07.05.2010
Inginerii britanici lucreaza in prezent la o noua generatie cu trei cilindri, asteptata sa debuteze sub capota noii generatii Mini. Unitatea va fi la fel de performanta ca propulsoarele actuale cu patru cilindri.

In conditiile in care majoritatea constructorilor auto mizeaza pe reducerea capacitatii motoarelor pentru a reduce consumul de combustibil si emisiile de CO2, MINI nu se putea abate de la regula. Britanicii se vor adapta la aceasta tendinta odata cu lansarea celei de a treia generatie a modelului Mini.

Subsidiarul BMW isi propune sa introduca sub capota modelelor sale motoare cu trei cilindri, chiar si in cazul versiunilor superioare Cooper si Cooper S. Inginerii anglo-germani au reusit sa dezvolte o unitate performanta, care mizeaza pe injectia directa si pe tehnica de supraalimentare, pentru a compensa capacitatea cilindrica mica.

Actualele unitati cu patru cilindri ar urma sa fie inlocuite de noua generatie de motoare, cu doar trei cilindri si capacitati de 1.3 si 1.5 litri. Chiar si asa, valoarea puterii pentru fiecare versiune in parte se va pastra. Un Cooper cu trei cilindri va avea tot 120 de cai iar un Cooper S, aproximativ 180 de cai putere. In aceste conditii, viitorul Mini Cooper ar putea atinge un consum mediu de numai 4.7 litri/100 de kilometri.

Performantele masinii se vor imbunatati probabil, gratie procesului de slabire la care va fi supus modelul britanicilor.

via | motoringfile

Comentarii (10)

  • Nu era nasol motorul in 3 cilindrii.Asa se aude pe plaiurile noastre ca e nasol , prost de kkt chiar daca nu a condus nici un mancator vreodata o masina cu acest motor.Banuiesc ca este de provenienta PSA noua gama a motoarelor doar psa ii invata pe BMW sa faca motoare nu'i asa????!!.

    Ce ati vrut sa scrieti la partea asta"..... noua generatie cu doar trei cilindri si capacitati de 1.3 si 1.5 litri/100 de km." sau sunteti obositi?!
    2 6
  • @ion
    Pai mai informeazate in legatura cu motoarele cu trei cilindri, un clindru mai mare prezinta un cuplu mai bun plus un consum mai mic.
    Si unde ai vazut tu "1.3 si 1.5 litri/100 de km" probabil tu esti obosit!
    4 2
  • gigibleder
    aaa
    aaa, esti paralel cu tot ce tine de motoare..
    0 2
  • @gigibleder
    latura ta academica a vorbit "esti paralel.." frumos argument ai auzit si tu sau ai mers cu un 1.4 tdi cu 3 trei cilindri care tremura tot si acum toate motoare cu 3 trei cilindri sunt proaste tu ce crezi ca inigineri nu ar putea sa proiectele unul cu 4 cilindri la aceasi capacitate dar te las ca sunt paralel cu motoarele eu nu stiu sa suflu in jigler ca tine.

    apropo un V8 de aceasi capacitate cu un V12 va avea un cuplu mai mare. americani stiu asta.
    3 2
  • aaa
    Marlania in romania are cote maxime.Normal ca acesti "specialisti" nu recunosc greseala .Scria ce am scris eu mai sus cilindree de 1.5/100km.

    Sa inebunesc in ultimu' post daca am inteles ce ai vrut sa zici
    1 3
  • Snitzer
    lasatio mai moale voi cu PSA-ul vostru ,.
    Vai de Peugeot .
    Credeti chiar ca au ajuns niste rasuri sa-i invete pe BMW a face motoare.
    Cand BMW facea motoare de AVIOANE prin 1920 PSA dezvoltau cauciucul.
    6 0
  • vezi k seria 3 o sa aibe motoare pe benzina de cilindree mai mica la fel k PSA. oricum si pana acum au mai impartie motoare intre ei, dieselurile mai vechi de unde erau.
    1 1
  • Problema celor 3 cilindri nu e legata de putere sau cuplu.

    Problema e ca e mai greu de echilibrat decat alta configuratii si subiectul NVH (noise-vibrations-harshness) e tot mai presant in ziua de azi iar configuratia asta complica lucrurile.

    Oricum, am incredere in inginerii MINI ca vor face treaba buna...
    3 1
  • 3 cilindri
    Am un 1.2 skoda HTP( 3 cilindri) consum mic 5 extra , 7 -urban medie 6L -asa ca pot spune ca am anticipat''viitorul'', chiar daca puterea e cam mica :)
    LA MAI MARE.
    1 2
  • 3 cilindri
    Cu tot arborele de echilibrare, 3 cilindri-ul are vibratii de Diesel.Desi, cu un cilindru mai putin inseamna economie (-piston,injectie aferenta,spatiu ocupat),nu se justifica prin pret(+arbore echilibrare),consum si randament.Sper ca BMW fiind cei mai buni motoristi sa faca o minune.Asta doar de palmares,caci altfel nu ii vad rostul.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru