Viitorul Audi R8 va fi mai uşor cu 100 de kg şi se va lansa în 2014

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 19.10.2011
Un oficial Audi a declarat că viitoarea generaţie R8 va fi dezvoltată pe o platformă nouă, care va reduce masa totală cu 100 de kilograme.

Esential

100 de kilograme va fi diferenţa de masă între actualul R8 şi urmaşul său.

Audi se pregăteşte să-şi reînnoiască vârful de gamă, supercarul R8. Un urmaş este aşteptat abia în 2014, însă procesul de dezvoltare este în curs de desfăşurare. Michael Dick, responsabilul tehnic al proiectului, a declarat pentru o publicaţie germană că noul R8 va fi mai uşor decât actuala generaţie cu 100 de kilograme.

Reducerea masei va fi posibilă datorită noii platforme din aluminiu şi fibre compozite pe care Audi plănuieşte să o dezvolte. Soluţia ar urma să ofere performanţe mai bune decât actuala structură moncocă din carbon şi să reducă costurile de producţie. Noua structură va fi mai usoară şi în acelaşi timp cu 30% mai rigidă, apropiindu-se şi chiar depăşind valorile rivalilor.

Baza tehnică, recunoscută sub numele de cod MSS, va fi folosită şi de un viitor model Lamborghini, cel mai probabil urmaşul lui Gallardo. Folosirea unor componente comune pe cele două supercaruri va ajuta la o reducere considerabilă a costurilor.

Propulsia va fi asigurată de un motor V8 TFSI, proaspăt introdus pe modelele S6 şi S8.

Potenţialul unităţii este unul promiţător, germanii intenţionând să stoarcă chiar şi 600 de cai din cei opt cilindri.

Până la debutul viitorului R8, Audi va propune publicului un facelift, programat în 2012. Odată cu revizuirea caroseriei, interiorului şi a celor două motoare V8 şi V10, Audi va lansa şi versiunea electrică a modelului, botezată e-tron, anticipată deja de o serie de concepte.

via | autoblog

Comentarii (2)

  • V6-V8 cine mai stie?...
    "Propulsia va fi asigurată de un motor V8 TFSI, proaspăt introdus pe modelele S6 şi S8. Potenţialul unităţii este unul promiţător, germanii intenţionând să stoarcă chiar şi 600 de cai din cei şase cilindri."
    Cati cilindrii pana la urma?
    Hai ca nu va mai intreb cati Nm va avea deja vechiul E-Tron ca trecem in partea SF :)
    4 2
  • nu va asteptati la altceva decat niste faruri si stopuri redesena ,tetipic vag dar de data asta poate ar fi cea mai justificata decizie,r 8 aratand f bine asa cum e .,desi mi-e greu sa cred ca se poate mai bine de atat.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru