Volkswagen a dezvoltat o platforma noua, pe care o va folosi pe 60 de modele
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Inginerii grupului VAG au dezvoltat o platforma noua pentru modelele cu tractiune fata, care va fi utilizata pe un total de 60 de modele, de la Audi, SEAT, Skoda si Volkswagen pana in 2015. Noua platforma se numeste MQB si este inlocuitorul actualelor PQ2, PQ3 si PQ4. Platforma MQB ii va ajuta pe cei din Grupul VAG sa economiseasca aproape un miliard de euro in fiecare an gratie productiei mai rapide si a costurilor mai scazute.
Avantajul noii platforme MQB de la Volkswagen sta in faptul ca distanta dintre puntea fata si pedale ramane identica indiferent de dimensiunile masinii care o foloseste. Astfel, Volkswagen nu va mai avea 18 arhitecturi diferite de montare a motoarelor, ci doar doua. Costurile de productie si de dezvoltare vor scadea simtitor, iar modelele Volkswagen, Audi, Seat si Skoda vor avea si mai multe piese in comun in partea din fata. Suportii motor, tampoanele cutiei de viteze si alte componente de acest gen vor putea fi utilizate in intreaga gama cu tractiune fata a grupului VAG.
Primul model care va utiliza noua platforma MQB este urmatorul Audi A3, care este asteptat sa apara in 2011. Platforma aceasta este mult mai flexibila, si permite variatii mai mari ale ecartamentului intre modele, dar si ale ampatamentului. Mai mult decat atat, platforma MQB suporta atat arhitecturile cu tractiune fata, cat si pe cele cu tractiune integrala, in conditiile in care motorul isi pastreaza actuala amplasare transversala.
Volkswagen va putea utiliza astfel aceeasi platforma pentru diferite segmente folosind o arhitectura de baza. De la un hatchback pana la un SUV vor fi doar cateva diferente minore, iar toate modelele din gama Volkswagen vor utiliza platforma MQB. Cele mai bine vandute modele Volkswagen vor avea intre 60 si 70% din piese in comun, iar arhitectura acestei platforme suporta atat motoarele diesel, cat si motoarele pe benzina sau alimentate cu gaze naturale, GPL sau etanol. Cu mici modificari, inginerii Volkswagen vor putea aplica si un sistem de propulsie hibrid pe platforma MQB.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Startup-ul britanic Longbow Motors a dezvăluit un nou automobil sport electric disponibil în două versiuni. Varianta decapotabilă Speedster va fi produsă în ediție limitată. Doar 150 de unități vor fi disponibile, iar ulterior va urma o versiune Roadster, cu plafon fix de tip coupé. (01.11)
-
Leapmotor a dezvăluit oficial noul C10 AWD cu ocazia Salonului Auto de la Zurich. Noua versiune a modelului electric primește două motoare electrice care dezvoltă împreună aproape 600 de cai putere. (29.10)
-
Mini a lansat o nouă ediție specială pentru Cooper, creată în colaborare cu creatorul de modă britanic Paul Smith. Noua ediție specială primește culori exclusive și motive artistice specifice, semnate de celebrul creator de modă. (29.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă













Exemplu: Suspensiile MacPherson au aparut pentru prima data in 1949 (in dezvoltare erau din 1904), fiind folosite si in ziua de azi...
Ahaaaa, se socotesc si vopselele diferite.
Ideea este practica si cumparatorul naiv cand da 40% mai mult pe un VW sub alta denumire sau vopsea.
incercati sa fiti obiectivi nu limitati.
Nu ai argumente care sa iti sustina afirmatiile. Probabil nu intelegi conceptul de platforma, care nu are nicio legatura cu nivelul de echipare tehnologica a fiecarui model construit pe platforma respectiva.
@AndreiRN
Este vorba de grupul VAG care include si VW printre altele. Pretul nu il face platforma pe care a fost construit modelul ci nivelul tehnologic, nivelul de echipare, performantele modelului etc.
Dupa logica ta un Seat Leon la nivelul de baza ar trebui sa fie egal la pret cu un Seat Leon Cupra? (Seat face parte din grupul VAG)
La fel si Seat, Skoda si Audi.
La cati bani baga astia in cercetare, m-as mira sa nu scoata platforme exceptionale.
Si nu sunt o companie care sa se razgandeasca usor.
Totusi, platforma asta o sa ajunga si la Porsche?
Sa vina cineva cu un singur argument in afara de marca/statut, un argument cat mai tehnic, pentru care banii dati in plus pe acelasi lucru se merita.