Hibrizii, obligati sa scoata sunete specifice masinilor normale?
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Expertii care se ocupa de siguranta pe sosele sunt ingrijorati de faptul ca hibrizii si masinile electrice reprezinta un pericol pentru pietoni din cauza zgomotului redus pe care aceste il produc si sunt decisi sa ceara constructorilor auto sa doteze aceste modele cu un sunet asemanator automobilelor care utilizeaza motoare cu combustie interna.
Subiectii care au participat la un studiu organizat de cercatatorii din California au declarat ca pot auzi o masina care utilizeaza un motor cu combustie interna de la 8.5 metri, in timp ce propulsorul unui model hibrid era detectat abia la o distanta de doi metri.
Inainte ca acest noua regula sa fie impusa, constructorii auto deja s-au apucat de lucru. Modelul Fisker Karma, care se va lansa anul viitor, va emite un sunet specific printr-o serie de difuzoare amplasate in spoilere. Henrik Fisker a descris acel zgomot ca fiind “o simbioza intre sunetul unei nave spatiale si un motor de Formula 1”.
De asemenea, Nissan lucreaza cu o firma specializata care sa produca viitorul sunet al modelului Leaf, in timp ce Toyota colaboreaza cu Autoritatea Nationala a Sigurantei Traficului pe Autostrazi si cu Federatia Nationala a Orbilor, pentru crearea unui zgomot specific.
In tot acest timp, suedezii de la Volvo au construit un laborator acustic care sa le permita sa dezvolte sunetul viitoarelor modele hibride.Raspunsul la aceasta problema a venit si din partea BMW. Nathalie Bauters, purtator de cuvant MINI a declarat: “O posibilitate este aceea sa iti alegi propriul sunet”.
“Ar trebui sa existe un buton amplasat pe volan si operat manual care sa creeze acel sunet, iar soferul sa poata sa inregistreze ceea ce vrea. Ar putea sa cante o arie de opera sau orice altceva”, a completat Jones Scott, vicepresedintele casei Plug In America.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Filiala britanică a mărcii Citroen a emis un ordin de stop-drive pentru clienții a 4 modele vândute în această țară. Marca franceză încearcă să repare o problemă serioasă la sistemul de frânare. (19.09)
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
Noul Subaru Crosstrek 4WILD: debutul, în premieră la Salonul Auto București
-
PREMIERĂ: Noua față Dacia. Îmbunătățirile primite de Sandero, Jogger și Logan
-
Performanță cu stil
-
REPORTAJ: Prin ce trece noul motor fabricat în România înainte să ajungă sub capota mașinii?
-
Porsche: primele imagini cu interiorul noului Cayenne Electric
:)) :)) :)) in Romania, dar mai nou si prin Europa, strazile vor fi pline de manelomobile...
Nu avem destula poluare fonica in orase....ma gandeam ca odata cu avantul motoarelor electrice scapam si de stresul fonic!!!