Salonul Auto de la Paris 2018

Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel

Publicat Marti, 19.06.2018
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 17
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 1
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback: instrumentar de bord complet digital, sisteme de siguranță moderne și nicio motorizare diesel - Poza 2
Audi A1 Sportback a fost prezentat oficial. Modelul de clasă mică are acum un design nou, un interior modern și doar motorizări pe benzină.

Audi a prezentat noua generație A1. Modelul de clasă mică dezvoltat de producătorul din Ingolstadt are un design nou, a primit o mulțime de tehnologii de ultimă oră și a renunțat la motorizările diesel.

Audi spune că noul A1 Sportback devine "partenerul ideal pentru un stil de viață desfășurat în mediul urban". Spre deosebire de vechea generație, noul A1 are dimensiuni ceva mai mari: 4.03 metri lungime, 1.74 de metri lățime și 1.4 metri înălțime.

Zona frontală a noului A1 este dominată de grila Singleframe și de blocurile optice full-LED (opțional). Stopurile au acum o semnătură luminoasă nouă, iar designul general este completat de difuzorul de aer și de eleronul discret. Jantele oferite de Audi pentru noul A1 au dimensiuni cuprinse între 15 și 18 inch și sunt finisate în funcție de pachetul exterior ales. Așa cum deja ne-am obișnuit, Audi oferă pe A1 trei linii de echipare: Basic, Advanced și S Line, fiecare dintre acestea având elemente speciale de exterior.

Interiorul noului Audi A1 va fi disponibil în trei linii de echipare: Advanced, Design Selection și S Line.

Portbagajul modelului german are acum o capacitate de 335 de litri (+65 de litri), iar prin rabatarea banchetei spate, volumul crește până la 1.090 de litri. În același timp, noul A1 promite spațiu excelent pentru toți pasagerii.

2 tipuri de scaune vor putea fi comandate pe modelul de clasă mică dezvoltat de constructorul german, în timp ce instrumentarul de bord digital (10.25 de inch) este oferit standard. Opțional, clienții vor putea alege instrumentarul de bord Audi Virtual Cockpit.

Consola centrală va putea fi echipată fie cu un ecran tactil de 8.8 inch, fie cu unul de 10.1 inch. Sistemul de infotainment este preluat din gamă și oferă atât Android Auto, cât și Apple CarPlay. Pentru melomani, nemții au pregătit un sistem audio cu 8 incinte care oferă 180 de wați sau unul cu 11 incinte semnat de Bang & Olufsen și capabil să ofere 560 de wați.

Clienții noii generații A1 vor putea opta pentru o cameră video pentru mersul cu spatele și pentru asistentul la parcare Park Assist. În dreptul tehnologiilor moderne trecem următoarele: cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, frânare automată de urgență și sistem de menținere a benzii de rulare.

Noua generație Audi A1 va fi oferită doar cu motoare pe benzină.

Nemții promit unități cu puteri cuprinse între 95 CP și 200 CP. Versiunea de bază va purta denumirea de 25 TFSI și va fi echipată cu motorul de 1.0 litri cu trei cilindri de 95 de cai putere. Același propulsor îl găsim și pe versiunea A1 30 TFSI (1.0 115 CP), în timp ce varianta A1 35 TFSI primește unitatea de 1.5 litri turbo cu 150 CP. Vârful de gamă se numește A1 40 TFSI și este echipat cu motorul de 2.0 litri de 200 CP.

Clienții vor avea la dispoziție fie o cutie manuală cu șase trepte, fie transmisia automată cu șapte rapoarte S Tronic. Versiunea 40 TFSI va fi oferită standard cu transmisia S Tronic cu șase trepte. Noua generație Audi A1 va fi oferită cu trei tipuri de suspensii: standard, sport și sport cu amortizoare adaptive.


Comentarii (17)

  • baleno...suzuki baleno
    14 27
  • someone
    macar au tinut dimensiunile exterioare sub control....4.03 e dimensiune de clasa mica .
    oare renuntarea la diesel sa aiba legatura cu arestarea din weekend?
    7 9
  • Digitalizarea asta cu scoaterea in totalitate al butoanelor fizice,mie personal mi-ar crea disconfort,si chiar distrage atentia la un eventual reglaj al ..climei de exemplu!
    21 5
  • urata masina... si da, probabil la un moment dat se va constata drept cauza a unor accidente lipsa unor butoane fizice si atunci un organism va reglementa asta, ce ai voie sa fie doar digital si ce nu
    14 17
  • De acord cu riscurile digitalizării excesive a comenzilor - dar, repet, nu-mi pare urîtă, deși și-a pierdut din originalitatea curburilor simple / armonioase care o demarcau de concurența din segmentul B.

    Ibiza-i totuși mai reușită parcă p-afară (opinie subiectivă și asta), deși interiorul ei seamănă binișor cu al noului A1, la fel de *unghiular* și cu materiale mai ieftinache (gaura neagră săpată-n bugetul VAG mai ales de americani trebuie umplută cumva...).

    Excepție notabilă pt bord: ecranul amplasat sub gurile de ventilație la Ibiza - anti-ergonomie aleasă sigur cu intenție de VAG, să mai aibă clienți și astea scumpele - Polo inclus. ;-)

    P.S. Lungimea de 4,03 m nu-i într-adevăr exagerată, însă lățimea - da. Repet deci: viitorul A3 va trebui *umflat* binișor ca să nu ajungă *canibalizat* de noul A1-2-3. :-)
    23 5
  • este superba masina. se va vinde ca painea calda. daca un polo ajunge la 20.000, mai bine iti iei a1. macar e mai calitativ si mai bine construit.
    16 14
  • tc1900
    vad din poze ca la ac sunt butoane
    11 3
  • Blasfemie!
    O masina premium nu e masina premium daca nu e mare. Cat mai mare! Cum sa te afisezi cu asa ceva? "Rade" aia cu Skoda Rapid si Fiat Tipo de tine. Saracule! N-ai avut bani nici de un "amarat" de A3 macar. :)))
    16 10
  • Andrei
    Urata, mototolita, impopotonata, culori tipatoare chiar si in interior, detalii "sportive" de decor (prize de aer false, eleron"). Manelica.
    16 11
  • Si iata ca dupa de au vazut interiorul lui Peugeot 308 simplificat - au venit si cei de la Audi cu aceasta imbunatatire. Sunt curios - voua nu credeti acelasi lucru? Oricum masina asta este urata - cand cumperi o astfel de masina mica - o alegi doar din 2 motive : este ieftina sau chic, o caracteristica pe care Audi nu o are.
    3 9
  • Cat 40.000E o sa fie si asta?
    4 6
  • @kiro
    Da, e cam prea lata pt clasa mica. Dar lasa ca nici dragutul de swift nu e mult mai ingust. Ambele au latimi de compacte. Ok, de compacte de acum cativa ani, dar totusi....
    Sunt fanul masinilor de clasa mica, iar dimensiunea ideala pt mine ar fi lungime in jur de 3'70-3'90 si latime 1.60-1.70, cu ampatament in jur de 2,40. Din pacate masina de clasa B cu dim. astea nu mai exista din pacate, toate sunt mult mai lungi si mai late in prezent.
    7 2
  • @390: Așa-i, și noul Swift a sărit de la 1,69 la 1,73 m lățime, dar măcar lungimea i-a rămas ca pe vremuri... (3,84 m - cu 1 cm mai scurt de fapt ca fosta generație.)

    Adevărul e că și lungimea... pardon, înălțimea medie a europenilor - și nu numai - crește continuu, c-o medie statistică maximă la olandezi și nemți se pare (1,90-1,95 m pt bărbați și 1,80 m la femei sînt cumva normali deja p-acolo.)

    Revenind ontopic, și la nemți noul A1 provoacă reacții împărțite, de tip *love it or hate it*, dar clienții cu profil axat pe fostul A1 îl vor cumpăra în continuare cu siguranță.
    Nici n-are de fapt vînzări rele-n Europa în raport cu prețul gogonat - spre suta de mii în fiecare din ultimii ani.)
    9 5
  • O singură rugăminte....chiar vă rog să nu înțelegi în mod greșit punctul de vedere sau răutăcios/zeflemitor că nu asta intenționez...dar
    Nu mai comparați A1 cu modele care nu sunt de nivelul și poziționarea sa ( Skoda, Seat, Suzuki ) Chiar dacă nu vă place modelul, chiar dacă apreciați că este scumpă, chiar dacă nu vă permiteți să o luați, chiar dacă nu merită investiția, chiar dacă au făcut in trecut măgăria cu softul la diesel nu uitați că este și va rămâne un Audi, marcă care va impune respect și marcă care va avea proprii adepți și fani, ambele neputând fi șterse indiferent de opinii și opțiuni. Marcă aceasta nu a fost, nu este și nu va fi o marcă de masă, ea nu se adresează unui segment larg de cumpărători deci nu trebuie analizată plecând de la concepțiile si utilitățile de utilizare ale produselor auto de larg consum indiferent de model și de clasa de apartenență auto.
    5 6
  • @Coco: Din pdv al aburelilor de marketing gen target, poziționări subtil-subliminal psihologice - sau chiar psihotronice :-) - poate ai dreptate
    Ba chiar bănuiesc că... chiar EȘTI activ pe undeva într-un departament d-ăsta - no offence, dar terminologia specifică aparțînînd categoriei *formă fără fond* te trădează în toate comentariile.

    ...Daaarrr, crudul adevăr e că (și) A1 e doar un VW/SEAT/Skoda produs pe aceeași platformă MQB. Pînă și frînele spate cu tamburi (!!!), deloc *nobile*, sînt prezente și la noua variantă de bază A1 (1.0 TSI 95 CP).

    Că marketeerii VAG au talentul (parșiv, dar asta-i altă discuție) de a convinge pe unii că adăugarea unor gimmick-uri de 2 lei/euro merită un preț cu 20-30% mai mare, să fie sănătoși.
    La unii nu le merge totuși, deși - repet - A1 se vinde bine pt. prețul lui hiper-umflat (cca. 90K exemplare anual în Europa.)

    P.S. Încerc să fiu obiectiv, deși mi-am luat și eu un A4 Avant (nou - benzinar) acum + două decenii, de care am fost de altfel f. mulțumit pînă la 314.000 km.
    Motivul e însă altul decît cele legate de vanitate: pur și simplu am prins p-atunci (la nemți, n.b.) o promoție cu preț sub VW Passat. ;-)
    6 5
  • @Kirotractor
    Un simplu răspuns și nimic mai mult
    1 - Nu este nicio abureală de marketing, între modele din aceeași clasă ale grupului VAG în ciuda faptului că au multe componente comune există o diferențiere clară și o poziționare diferită lucru evident si clar asumat de producătorii membri ai grupului și cunoscut de clientela informată
    2- În ceea ce mă privește ești într-o totală eroare, nu activez în astfel de domeniu și nu am legătură cu el, având altă pregătire profesională și alt domeniu de activitate, deci bănuielile sunt total greșite...dar nu contează.
    3 Cât privește analiză privind terminologia folosită de mine și încadrarea ei conform standardelor tale este ok...asta este părerea ta și o respect deși îmi este total indiferent ce crezi.... pentru că probabil aveam multe lucruri și puncte de vedere care ne despart dar și un lucru important comun...pasiunea pentru auto.
    4 - Revenind la aspectele menționate cred că un fin cunoscător ca tine își amintește planul producătorului german care este clar și cunoscut ( platforma comune, reduse că nr. utilizate la modele de producătorii din grup, reducere de costuri la modele cu motorizări entrylevel, tehnologie de ultimă ore pe nivelele superioare de echipare, etc ) iar vânzările ( atât pe general cât și pe mărci/modele ) arată că își fac treabă bine raportat la cerințele clientelei, A1 având vânzări bune și mai ales având o concurență selectă ( doar Mini ) ....chiar dacă la unii nu le merge.
    5 - Nu mă îndoiesc de obiectivitatea și de cunoștințele deținute, dar constat că exista o critică aspra la modele acestui grup și o sensibilitate mare la o altă marcă....dar până la urmă este firesc, toți sunt oameni și avem opțiuni și preferințe.
    7 1
  • Rebeca
    Vreau sa cumpăr un audi A1 . 1.6 TDI 2014 sau după 2015 ce ma sfătuit ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru