Feedback

Salonul Auto de la Geneva 2016

Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro

Publicat Sambata, 27.02.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 9
Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro - Poza 1
Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro - Poza 2
Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro - Poza 3
Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro - Poza 4
Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro - Poza 5
Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro - Poza 6
Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro - Poza 7
Casa germană de tuning MTM a dezvoltat o versiune specială a lui Amarok. Aceasta le este dedicată șeicilor și costă mai mult decât un S-Klasse în echipare de top.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pick-up-urile vândute de marii producători în Europa au încetat de ceva vreme să gie utilitare veritabile și încearcă să împletească cât se poate de bine zona utilitară de tradiție în care se află acest tip de modele cu o abordare lifestyle interesantă. Iar cel mai bune exemple în acest sens sunt apariția unor sisteme care pun accent mai ales pe confort în dotarea noilor generații Pick-up, cum sunt sistemele audio de top sau pielea de calitate în interiorul unei mașini care la origine a fost creată pentru a căra obiecte voluminoase. Mai mult, pick-up-urile încep să atragă mărcile premium, iar Mercedes a anunțat anul trecut că primul său astfel de model va apărea în scurt timp pe piață

Ei bine, un tuner german a decis să ducă lucrurile și mai departe. MTM, o casă teutonă specializată în modificarea modelelor de stradă, a transformat un "banal" Volkswagen Amarok într-un soi de limuzină sportivă cu benă. Și da, știm că "limuzină" "sportivă" și "benă" sunt trei termeni care nu au în mod normal ce să caute în aceeași frază, însă în cazul mașinii dezvoltate de MTM vorbim de un context favorabil acestui "barbarism".

Sub capotă, Amarok-ul semnat de MTM are un V8 TDI de 4.2 litri care dezvoltă 410 CP și nu mai puțin de 930 Nm. Cu această uzină de putere în spate, modelul german "uită" că are în spate o benă care nu îl avantajează aerodinamic: echipat cu o cutie automată Tiptronic, modelul modificat reușește să ajungă de la 0 la 100 km/h în doar șase secunde, iar viteza maximă este de 240 de kilometri pe oră. 

Evident, schimbările tehnice au vizat și celelalte elemente ale trenului de rulare, pentru că altfel vorbeam de o mașină cu șanse majore să decoleze de pe șosea la primul kickdown. Cu jante BBS de 20 de inch, un roll-cage atașat la celula de siguranță a mașinii, suspensii revizuite și cu un pachet de frâne ale căror discuri au diametrul-monstru de 16 inch pe față și 14 pe spate, modelul seamănă mai degrabă a Hot Hatch decât a utilitară. Sau, mai bine zis, ex-utilitară.

Un interior de lux pentru o utilitară? De ce nu?

Cum rămâne cu "limuzina"? Aflați că, la interior, noul Amarok V8 Desert Edition - numele oficial de scenă a acestei mașini - vine cu un habitaclu acoperit cu piele de calitate, cu scaune tapițate cu Alcantara, cu elemente din fibră de carbon și cu un sistem multimedia care include navigație GPS și tuner TV. Nici exteriorul nu a scăpat de modificări vizuale, pragurile, bull-bar-ul și extensiile aripilor fiind dublate de o nuanță de caroserie care amintește de culoarea cuprului.

Prețul pe care-l cere MTM pentru un Amarok modificat astfel este de 200.000 de euro. O bagatelă pentru șeicii cărora le este dedicat. Prezentarea oficială: Salonul Auto de la Geneva, care începe în 1 martie.


Comentarii (9)

  • Culmea nesimtirii.
    24 9
  • cred ca cel care va da atatia bani...va fi vtreun fan inrait caruia compania ii va plati vreo 140 de mii restul va plati el...si iacaaaa!s-a gasit cine sa dea caruta de bani...deci merita frate banii si iaca noul mod de a-ti face reclama patent- by vw..
    15 11
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • tipic vw ,vinde tdi in tari unde benzina costa cam 70 de bani in banii nostrii, si unde motorina nu se prea gaseste la pompa (decat in statii mari, aici pana si autobuzele sunt cu benzina).
    14 8
  • noroc ca nu are reductor, ca tragea un tren :)
    12 9
  • nemtii cu trompeta asta , nu vor ajunge nici la genunchiul unui Hilux !!!
    21 16
  • Patrol
    VW Amarok si offroad -ul... Baba si mitraliera...
    18 6
  • Sa dai 200.000 de euro pe un Pick-Up fara pic de traditie, este aberant. Sa dai 200.000 pe un Hilux preparat ( ca cel care a atins Polul Nord Magnetic ) da mi se parea ceva corect pt o masina cu capabilitati ''inumane'' care a putut ajunge acolo unde alte pick-up-uri doar viseaza. Sa nu mai zic ca Hilux s-a clasat pe locul doi intr-unul dintre cele mai dure raliuri din lume. Pentru cunoscatori : In 2012, respectiv 2013, pilotul de raliuri Giniel De Villiers s-a clasat pe locul al treilea si al doilea in cadrul extenuantului raliu Dakkar, la volanului unui Hilux. Cine a fost pe primul loc ? Evident nu Amarok. Hilux nu s-a multumit sa cucereasca ”doar” Polul Nord – in 2010, alimentata cu kerosen, a incheiat cu succes o expeditie epica de 9500 kilometri la Polul Sud, fara absolut nicio problema tehnica.Toti cei care pun sub semnul intrebarii soliditatea extraordinara a modelului Hilux au fost bulversati atunci cand, pe 23 noiembrie 2003, echipa Top Gear a incercat sa distruga un vehicul de acest tip, folosind o serie de metode bine elaborate. Hilux a supravietuit trecand prin zone inundate, incendii, printr-un convoi si un bloc in cadere, ceea ce a starnit un val de incercari menite sa testeze limitele masinii considerate de multi a fi cea mai solida din lume. Apoi, trei ani mai tarziu, in 2010, James May – din echipa Top Gear – a condus masina pana in varful unui vulcan inactiv, pentru a ajuta oamenii de stiinta la instalarea echipamentului de monitorizare. Imediat dupa aceasta expeditie, vulcanul a erupt, trimitand un nor imens de cenusa la peste 9100 metri in atmosfera. Motorul masinii a moperat fara nici o problema tehnica.

    Amarok nu valoreaza nici cat praful de pe toba uunui Hilux.
    9 8
  • De acord cu ce spui tu dar acesta versiune nu este facuta sa se bata cu hilux, segmentul carui i se adreseaza este total diferit.
    2 la mana este midificat de e tunner , nu de vw asta ca sa raspund si celor de mai sus care nu s-au sinchisit sa citeasca articolul si comenteaza in gol.
    5 3
  • @@fg -Si ia spune-ne tu cu cine e facut sa se bata Amarok daca nu cu Hilux ? Eu zic ca se va bate cu Lamborghini, tu ce zici ? :))))) ...Sau te referi la calitate ? Intr-adevar, aici nu pot contesta capabilitatile tunerului de a da un iz premium interiorului lui Amarok. Dar si Toyota ofera Tundra V8 G-Force de 5,7L care este super-premium la interior . Sau Ford, dar aici deja vorbim de full-size Pick-up .
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru