Salonul Auto de la Paris 2012

Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc

Publicat Sambata, 08.09.2012
de Sebastian Toma
Comenteaza 2
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 1
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 2
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 3
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 4
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 5
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 6
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 7
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 8
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 9
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 10
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 11
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 12
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 13
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 14
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 15
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 16
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 17
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 18
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 19
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 20
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 21
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 22
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 23
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 24
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 25
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 26
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 27
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 28
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 29
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 30
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 31
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 32
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 33
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 34
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 35
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 36
Mini Countryman JCW, cea mai sportivă versiune a SUV-ului englezesc - Poza 37
Mini aduce la Paris primul model din gama JCW cu patru uşi şi cu tracţiune integrală - Countryman John Cooper Works. Acesta are 218 CP, consumă 7.4 litri la sută şi are nevoie de 7 secunde pentru 0-100 km/h.

MINI Countryman JCW este primul model din familia John Cooper Works echipat cu sistem de tracţiune integrală. Modelul debutează la Salonul Auto de la Paris şi vine cu o nouă generaţie a motorului 1.6 turbo din această gamă, care dezvoltă 218 CP şi 280 Nm şi îi pune pe şosea prin intermediul sistemului de tracţiune integrală ALL4 care angrenează cele patru jante din aliaj uşor de 18 inch oferite standard. Englezii de la Mini oferă acest model atât cu transmisie automată, cât şi cu transmisie manuală, iar versiunea standard vine cu o manuală cu şase trepte care îi asigură un consum mediu de 7.4 litri la sută şi un timp 0-100 km/h de 7.0 secunde.

MOTORIZARE

Graţie sistemului de injecţie directă de benzină, a distribuţiei variabile bazată pe sistemul Valvetronic de la BMW şi a turbinei twin-scroll, motorul turbo de 1.598 centimetri cubi se mândreşte cu reprize de invidiat şi poate oferi 300 Nm pentru o perioadă scurtă de timp prin intermediul funcţiei de overboost. Puterea maximă vine la 6.000 rpm, în timp ce cuplul maxim este atins între 1.900 rpm şi 5.000 rpm. Funcţia overboost mută plaja de cuplu maxim între 2.100 şi 4.500 rpm. Tehnologiile Minimalism asigură emisii de CO2 reduse, de 172 de grame de pe kilometru pentru versiunea manuală, respectiv 184 grame de CO2 pe kilometru pentru versiunea cu transmisie automată, care are şi un consum mediu ceva mai mare, de 7.9 litri la sută. De asemenea, transmisia manuală se mândreşte cu o viteză maximă mai mare, de 225 km/h, în timp ce versiunea automată se opreşte din accelerat la 223 km/h.

Eficienţa nu a fost uitată în nicio privinţă, modelul fiind echipat cu un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, indicator de schimbare a treptelor, funcţie start/stop automată şi servodirecţie electrică. Transmisia automată Steptronic are padele pe volan pentru schimbarea treptelor de viteză, iar evacuarea sport oferită în standard poate să ofere un sunet şi mai sportiv odată ce este cuplat modul Sport. Sistemul ALL4 de tracţiune integrală este premieră absolută pentru un model din gama JCW şi promite o distribuţie imperceptibilă a puterii între punţi, asigurată de diferenţialul central electromagnetic.

DESIGN

În standard, noul model al gamei John Cooper Works vine cu un pachet aerodinamic, care asigură un flux îmbunătăţit al aerului pe caroserie, alături de un aspect distinctiv.

Modelul are sigla JCW pe grila radiatorului şi pe uşa hayon-ului, proiectoare de ceaţă în standard, şapte nuanţe exterioare disponibile, toate oferite alături de posibilitatea comandării unui plafon vopsit într-o culoare contrastantă, precum şi o combinaţie exclusivă de culori: caroserie roşie cu dungi albe sau negre. Capacele oglinzilor laterale pot fi vopsite în alb sau negru.

Suspensia sport oferită standard alături de acest model aduce o gardă la sol redusă cu 10 milimetri, etrieri roşii şi jante din aliaj de 18 inch cu model "spiţe duble". Clienţii pot comanda şi jante din aliaj uşor de 19 inch diametru, oferite exclusiv pentru această versiune a lui Countryman. Pe lângă aceste aspecte ce ţin de versiunea de performanţă a primului SUV de la Mini, Countryman JCW este primul model din gama de performanţă a britanicilor care are patru uşi şi un hayon mare.

INTERIOR

Urmareste Automarket
Mini Countryman John Cooper Works este oferit în standard cu scaune sport, volan sport şi ornamente interioare Piano Black. Plafonul este vopsit în nuanţa antracit, în timp ce ceasurile vitezometrului şi ale turometrului au un finisaj de culoare închisă. Pragurile au ornamente inscripţionate "John Cooper Works", iar clienţilor li se oferă scaune sport îmbrăcate în piele Lounge , ornamente interioare Carbon Black şi Championship Red, precum şi ornamente interioare cu dungi Chili Red. Clienţii Mini pot opta între o banchetă spate cu două locuri individuale sau o bachetă convenţională, cu trei locuri. Capacitatea portbagajului variază între 350 şi 1.170 litri, în funcţie de poziţia banchetei spate/scaunelor individuale.

TEHNOLOGIE

În standard, Countryman JCW are sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, geamuri electrice faţă şi spate, aer condiţionat, închidere centralizată, sistem de fixare prin grila centrală de la interior şi radio Mini Boost CD.

Clienţii pot comanda şi elemente din gama Mini Connected, fiind posibilă configurarea unui model cu internet şi funcţii social media, cum ar fi integrare Facebook şi Twitter, web radio, şi aplicaţii precum Dynamic Music, Mission Control, Minimalism Analyser şi Driving Excitement.

Sistemul Minimalism asigură un consum redus de carburant, folosind elemente precum pompa de ulei cu debit variabil, pompa de apă electrică cu debit variabil şi pompa electrică de servodirecţie care oferă asistenţă doar când acest lucru este necesar. În standard, modelul are DSC (cu ABS, DTC şi sistem de control al frânării în curbe), care îi conferă sistemului ALL4 timpi de răspuns de mai puţin de o zecime de secundă, permiţând ajustări ale distribuţiei puterii în timp record, pe care şoferul nici nu le poate percepe în majoritatea situaţiilor.

Esential 50 de procente din puterea disponibilă îi este distribuită punţii spate în situaţii normale de condus. În cazuri extreme, diferenţialul poate să-i dea punţii spate toată puterea disponibilă.
Sistemul ALL4 acţionează proactiv pentru a asigura stabilitatea şi tracţiunea şi împarte puterea între punţi în proporţie de 50:50 în mod normal, dar este capabil să ducă toată puterea doar pe puntea spate dacă acest lucru este necesar, cei de la Mini evocând situaţii cu aderenţă slabă, cum ar fi zone acoperite de gheaţă şi zăpadă. Dezactivarea sistemului DSC blochează electronic diferenţialul faţă şi îmbunătăţeşte tracţiunea roţilor faţă fără ca direcţia să fie afectată perceptibil.

În materie de siguranţă, Mini Countryman JCW are airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, airbag-uri cortină pentru scaunele din faţă şi cele din spate, centuri pretensionate şi cu limitator de sarcină pentru toţi ocupanţii şi sistem ISOFIX pentru locurile din spate. Countryman a obţinut cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP.

Versiunea JCW a lui Mini Countryman va fi oferită pe piaţa din România începând cu ultima parte a lunii septembrie, primele livrări urmând să aibă loc în luna noiembrie. Mini Countryman John Cooper Works are un preţ de pornire de 37.572 euro cu TVA inclus.


Comentarii (2)

  • ok...dar mai pun 4000....si-mi trag un evoq de mori.mini mi-a plcut intotdeauna e o masina foarte faina ...insa derivatul acesta de fata...nu vad ce targhet ar putea avea...e fain,ok dar asa cum am spus prefer oricand un evoq fara nici macar sa clipesc.
    4 3
  • tipic romanesc,,mai pun 4000 si ami iau escavator nou ar zice constructorul,taranul in schimb ar mai pune 10000 si ar lua tractor nou cu aer conditionat,,frate cui ai pasa de ce ti ai lua tu pe banii aia!aici se vorbeste de un produs ,nu te obliga nimeni sa nu ti cumperi jucaria asta,mai bine trageti un evoq si mori tu
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru