Patrick Pelata, al doilea om din cadrul Renault, a demisionat aseară
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault a anunţat că Patrick Pelata, al doilea om din companie şi mâna dreaptă a preşedintelui Carlos Ghosn, şi-a dat demisia din funcţia de director operaţional (COO). Dacă acum trei săptămâni demisia îi fusese refuzată de Ghosn, Consiliul de Adminsitraţie a acceptat de această dată să-l elibereze din funcţie pe francezul de 55 de ani. Motivele demisiei rezidă în acuzaţiile de spionaj industrial pe care Renault le-a înaintat către trei dintre oficialii săi şi în urma cărora aceştia au fost eliberaţi din funcţie. Ulterior, instanţa a dovedit că cei trei au fost acuzaţi pe nedrept, iar Renault le-a oferit acestora compensaţii materiale pentru daunele morale aduse.
Patrick Pelata va rămâne în Grupul Renault-Nissan, urmând să ocupe în foarte scurt timp o funcţie în cadrul constructorului japonez Nissan. "Pelata va pleca de la Renault, dar nu va părăsi Grupul. Calităţile sale rămân un avantaj pentru noi", a declarat Carlos Ghosn aseară, după ce Renault a publicat comunicatul de presă oficial în care anunţa debarcarea lui Pelata.
"Pelata a făcut o treabă foarte bună la Renault în ultimii ani în funcţia pe care a deţinut-o.
Demisia sa pune sub semnul întrebării execuţia planului strategic pe care Renault l-a anunţat de curând, în condiţiile în care Pelata a fost arhitectul-cheie al acestuia. Nu e clar cine îl va înlocui", a declarat Stuart Pearson, analist auto în cadrul Morgan Stanley.PELATA ŞI GHOSN, O RELAŢIE VECHE
Patrick Pelata şi Carlos Ghosn sunt figurile centrale ale reanimării Nissan, cei doi fiind trimişi în 1999 în Japonia de către preşedintele de pe atunci al Alianţei, Louis Schweitzer, pentru a salva de la cădere constructorul nipon. Cei doi au reuşit să readucă Nissan pe linia de plutire, Pelata şi Ghosn fiind aliaţi în toate proiectele ulterioare ale Alianţei. Patrick Pelata a preluat funcţia de conducere pe care Ghosn a deţinut-o în cadrul Renault după ce acesta din urmă a trecut, în 2008, în poziţia de director general al Alianţei Renault-Nissan.
via | Automotive News (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Gigantul Stellantis și chinezii de la Leapmotor vor comercializa mașini cu zero emisii și preț accesibil pe piața europeană. Pentru început vor exista două modele care vor ajunge și în România. (14.05)
-
Constructorul italian de automobile nu are de gând să monteze turbine pe noul motor V12, care echipează modelul 12Cilindri. Anunțul a fost făcut chiar de șeful de dezvoltare din cadrul mărcii italiene. (14.05)
-
Lamborghini este mulțumit de poziția pe piață a SUV-ului de performanță Urus. În ciuda concurenței din acest segment, constructorul italian nu va încerca să prindă din urmă modele precum Ferrari Purosangue. (13.05)
- Șeful Volkswagen: mașinile hibride plug-in, necesare datorită plafonării interesului pentru modele electrice
- Ford schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
- Invazia chineză
- Noutăți pentru Land Rover Defender: motor diesel mai puternic și mai mult lux
- Hyundai: mai multe funcții ale mașinii, disponibile pe bază de abonament
Comentarii (0)