Volvo: Vom avea trenuri rutiere pe şosele până la sfârşitul deceniului

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 24.05.2011
Suedezii de la Volvo consideră că sistemul lor de trenuri rutiere va deveni un element obişnuit pe şosele în termen de nouă ani.

Thomas Broberg, inginer şef în cadrul departamentului de siguranţă de la Volvo, a declarat că trenurile rutiere vor deveni un element obişnuit pe şoselele europene până la sfârşitul acestui deceniu. Potrivit lui Broberg, Volvo a testat deja sistemul pe drumuri închise circulaţiei, iar la finele anului va începe testarea sistemului în viaţa reală. Trenurile rutiere reprezintă un lanţ de automobile care urmăresc şi copiează mişcările primului autovehicul din coloană în mod automat. Volvo şi colaboratorii săi consideră că acest proiect reprezintă viitorul transporturilor pe roţi.

Graţie noului sistem, cei de la Volvo spun că ar putea să reducă dramatic riscul de accident pe autostrăzi şi pe drumurile expres, iar consumul de carburant al respectivelor vehicule va fi mai redus, graţie faptului că vor circula într-un regim mai constant decât permit actualele condiţii. Conducătorul primului vehicul ar putea să primească o mică sumă de bani de la şoferii care îi copiază mişcările, informează cei de la Autocar. Graţie noului sistem, şoferii ar putea să citească ziarul, să mănânce şi să stea pe internet în timp ce se află la volan, fără să rişte producerea unui accident.

Din punct de vedere tehnologic, sistemul este o provocare, dar asta nu înseamnă că nu este posibil, spun cei de la Volvo. În ceea ce priveşte problemele legale şi sociale iscate de noul sistem, oficialul mărcii suedeze a declarat că nu ar trebui să discutăm despre vehiculele care se pot conduce singure până nu le încercăm, punct de vedere corect dat fiind reacţiile exagerate ale unor cititori la auzul dezvoltării unui asemenea sistem.

Volvo vrea să atingă un alt obiectiv important în 2020 – respectiv zero morţi în accidente rutiere cu automobile Volvo.

Via | Autocar

Comentarii (11)

  • DAN_GRC
    Zero morti in 2020 cu automobile Volvo oriunde pe glob?? hmm...nu cred.Sistemul e interesant, dar eu ma intreb daca vreau sa beau cafea sau sa citesc ziarul la volan dc as mai conduce? imi iau ori sofer ori ma duc cu trenul, ce rost au trenurile rutiere...
    6 8
  • sincer... nu stiu daca mi-as pune viata in mana ... sau chipul... unui calculator, nici macar gandindu-ma la un calculator care respecta legea Moore si teoretic va fi de vre-o 20 de ori mai rapid decat ce avem azi pe piata.
    aia cu 0 morti in masini volvo este cam dificila... ca tirurile sunt destul de mari... si transporta chestii care intra prin parbriz... si ... sa speram ca acel calculator este capabil sa judece traiectoriile masinilor din jurul sau :P
    7 1
  • bai ce oameni... sa nu vreti voi sa va lasati condusi de roboti... lasa ca o sa ne oblige sa vrem la un moment dat :))
    10 1
  • http://www.youtube.com/watch?v=H9_ePZWxWGw&NR=1
    :)
    2 0
  • Super idee!
    O idee ce merita toata atentia.
    3 4
  • Interesant, dar
    Sunt eu fan Volvo, insa eu cred ca se gandesc totusi prea departe. Nu stiu cati dintre soferi vor fi dispusi de exemplu pe o autostrada unde limita ar fi de 130-140km/h (prima masina) ca el sa mearga cu 100 de km/h de exemplu, fiind printre ultimii sau ultimul din coloana. Este posibil insa ca riscurile unui accident sa fie 0 sau aproape 0, pentru o masinarie tot timpul 1+1=2, pentru un om cu adrenalina ridicata sau frustrat la volan, ar fi egal cu 3, 4,5,, 100.
    Iar despre 0 morti in 2020, om trai si om vedea. Dar eu unul sunt sceptic. :)
    6 0
  • si daca-ti iese o pisica/caine in fata in timp ce-ti bei cafeaua la volan ce se intampla?
    4 1
  • Marian
    O fi posibil si asta cu 0 masini Volvo in 2020, sau nu despre asta se vorbea in stire?
    1 2
  • Odihnitor!
    Acest sistem va fi unul apreciat de soferii de cursa lunga,de firmele cu flote mari si nu in ultimul rand de "Tarzan" care va putea canta si dansa linistit prin cabina .
    Una peste alta asa cum am mai spus-o va fi o idee de viitor!
    3 0
  • tomita
    acest sistem este aplicabil DOAR in conditii optime de rulare pe niste autostrazi sigilate de ce e imprejur. este o facilitate pt businesmanii care vor merge la diverse intalniri si intre timp mai rezolva una si alta "la volan"
    1. totusi totul depinde de acel "sofer de tren" care stim prea bine ca este componenta cea mai vinovata de orice fel de accident (cea umana adica)
    2. sa ii mai dai si bani ar fi culmea tupeului. faza cu bautul cafelei sau cititul ziarului sunt atat de puerile, si de fapt s-ar traduce in necesitate pt navetisti, cei care fac un drum dimineata si ceva rutinal.
    dar aceastia nu tre sa vina cu volvo (ca doar dacia nu va fi dotata cu sistem din asta inteligent legabil wi-fi la "locomotiva") la servici, ci cu trenul sau masini de transport in comun. daca au mai departe servici ce necesita mobilitate, au masina de servici la sediu.
    3. ar mai fi soferii care parcrg drumul in interes de servici, cei utilitari.
    adica de fapt camionul din fata vas conduce un "tren" format din tiruri si alte dube.
    dar aici intervine problema incurcarii traficului. adica stim prea bine ca distanta minima intre 2 vehicule este de x metri, ceea ce in sistemul de "tren" e mult prea mare (aerodinamic, e distanta prea mare) deci trenul va trebui sa fie compact ceea ce va bloca banda respectiva.
    presupunem ca ne apropiem de o iesire de pe autostrada si drum expres, si o masina care vrea sa iasa si normal a venit mai tare din spate pe banda 2 e blocata de un tren din asta care habar nu are de "prostul" ala
    in fine, ideea de tren din asta necesita o infrastructura informatizata 100% ceea ce va lua complet controolul din manile participantilor, si vor putea fi controlati.
    problema e simpla de acum. nu poti sa blochezi controlul si pasii de dominare ce vor urma, ci cum sa iti bagi urmasii in "sistem" sa nu fie parte din turma de vite
    6 1
  • Jeane lu' Pictard
    Autostrada de 4 benzi plina ochi...
    ... pe care toate masinile merg cu 130 Km/h si niciun sofer mai neindemanatic nu franeaza ca i s-a parut lui ca cel din fata se uita urat in oglinda retrovizoare.

    Asta e ceea ce viseaza Volvo.
    Pentru ca duminica seara de la Velizy catre Paris (N118) era un dop (buson) fara nicio explicatie.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru