Mazda CX-5 a debutat la Frankfurt

De Cornel Șocariciu
Publicat Marti, 13.09.2011
Mazda a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt noul crossover compact CX-5. Acesta beneficiază atât de noul limbaj de design Kodo, cât şi de noile tehnologii SkyActiv.

Oficialii constructorului japonez Maza au venit la Salonul Auto de la Frankfurt însoţiţi de versiunea de serie a lui CX-5. Noul crossover compact este fratele mai mic al lui CX-7 şi este derivat din conceptul Mazda Minagi, prezentat la ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva. Noul CX-5 este primul model din curtea niponilor care beneficiază de noul limbaj de design Kodo - Sufletul Mişcării. De asemenea, crossover-ul compact a primit şi tehnologiile SkyActiv, care implică o nouă generaţie de motoare, transmisii, caroserii şi şasiuri.

La interior, se observă influenţa noului limbaj de design. Liniile orizontale din habitaclu au fost întinse, iar consola centrală a primit un finisaj metalic şi un display color de 5.8 inch. Scaunele din spate ale noului crossover nipon se pot plia utilizând o divizare 40-20-40. Partea centrală poate fi pliată complet dând astfel naştere unor locuri individuale.

Noul Mazda CX-5 va beneficia de serviciile propulsorului pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri şi injecţie directă din generaţia SkyActiv-G. Inginerii niponi susţin că noul motor are o rată de compresie de 14:0:1, dispune de un control variabil al valvelor şi de un design nou al evacuării. Cu noile variabile, motorul care va debuta pe noul CX-5 este cu 10 procente mai uşor, poate consuma cu 15% mai puţin combustibil şi emană cu 15 procente mai puţin CO2 în atmosferă.

În versiunea cu tracţiune faţă, noul motor japonez produce 165 de cai putere la 6.000 rpm şi dezvoltă un cuplu de 210 Nm la 4.000 rpm.

Pentru versiunea cu tracţiune integrală, motorul SkyActiv-G de 2.0 litri produce 160 de cai şi dezvoltă 208 Nm.

Pentru cei care preferă un motor diesel, inginerii Mazda au pregătit şi agregatul de 2.2 litri SkyActiv-D ce respectă normele de poluare Euro6. În versiunea standard, noul propulsor SkyActiv-D produce 150 de cai la 4.500 rpm şi dezvoltă un cuplu motor de 420 la 2.000 rpm. Pentru cei care doresc o versiune mai potentă, Mazda a pregătit o versiune capabil să livreze 175 de cai şi 420 Nm. Noile propulsoare ale constructorului japonez vor fi însoţite fie de transmisia automată cu şase rapoarte SkyActiv-Drive, fie de cutia manuală tot cu şase rapoarte SkyActiv-MT.

Via | Mazda

Comentarii (5)

  • Benzina 2 litri fara turbo ? Cuplu de 200 NM ? Hahaha, ce gluma!
    @automarket
    Diesel-ul arata asa: 150 CP si 380 NM sau 175 CP si 420 NM.
    2 3
  • da amice..
    2l aspirat, 200 nm. ce e asa greu de crezut? cam asa au toate 2l aspiratele din momentul de fata, in piata.in general cuplul la un aspirat nu depaseste capacitatea cilindrica/10. adica un 1.4 va avea undeva la 140 nm maxim...si asa mai departe..
    3 1
  • design naspa. incercarea cu liniile se vede, dar rezultatul nu pare chiar asa reusit
    ma asteptam la mai mult
    2 0
  • @mog
    Eu inteleg cifrele si rationamentul economic din spatele utilizarii acestei motorizari, insa ar trebui sa arunce o privire la gama de motorizari disponibila pe tiguan.
    3 1
  • Daca cea mai noua realizare a marcii Mazda n-a reusit sa stranga decat 4 comentarii pana azi, imi dau seama de ,,interesul" forumistilor si al lumii auto in general ptr aceasta marca...Pacat. Poate nu reusim sa intelegem filozofia japoneza. Dar poate e mai bine asa...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru