Volkswagen aduce la Geneva patru concepte derivate din citadina Up!

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 01.03.2012
Swiss Up!, Winter Up!, X Up! şi Cargo Up! îşi vor face apariţia la Salonul Auto de la Geneva. Cele patru prototipuri prefigurează versiuni posibile sau nu ale modelului citadin german.

Volkswagen va umple standul propriu de la Geneva cu patru concepte derivate din versiunea de serie a modelului de oraş Up! Este vorba de patru prototipuri - unele realiste, altele fanteziste - care au rolul de a demonstra capacitatea de transformare a citadinei germane. Totul se bazează pe elementul estetic, modificările tehnice fiind inexistente pe cele patru concepte.

Swiss Up!

Pentru că vorbim de un salon auto elveţian, Volkswagen a decis să le ofere reprezentanţilor Ţării Cantoanelor o maşină proprie. Iar versiunea Swiss Up! elogiază Alpii şi nuanţele de pe drapelul elveţian. Cu o caroserie roşie dublată de jante albe, o schemă de culori neobişnuit de simplă pentru un concept, modelul german iese în evidenţă la interior prin crucea albă a drapelului elveţian, care este motiv ornamental pe tapiţeria scaunelor. Ca element de culoare, designerii germani au plantat la interior un buzunar în care, spun ei, şoferul poate să-şi ţină cuţitul Victorinox, un alt simbol naţional elveţian.

Winter Up!

Dezvoltat pe bazele conceptului Cross Up!, prezentat de Volkswagen în toamna anului trecut la Frankfurt, studiul de design Winter Up! este dedicat iubitorilor sporturilor de iarnă.

Nuanţe albe şi bleu pe caroserie şi în interior, sisteme de prindere a schiurilor şi snowboard-urilor pe plafon şi o gardă la sol mai mare decât a modelului de serie. Acestea sunt caracteristicile principale ale prototipului german. 

X Up!

Vreţi să mergeţi într-o călătorie (ceva mai) lungă, iar Up! nu vă oferă destul spaţi de depozitare pentru bagaje? Dacă acestea sunt mici şi plate, ele pot fi aşezate în portbagajul adiţional de plafon montat pe conceptul X Up! Volkswagen îl prezintă pompos ca pe "Globetrotter-ul gamei Up!" atât datorită portbagajului de pe palfon, cât şi datorită aspectului său ceva mai durabil, element subliniat de pasajele dublate cu plastic ale roţilor sau spoilerele întărite. Cireaşa de pe Up: proiectoarele amplasate pe plafon care-l ajută pe şofer noaptea. Eventual prin junglă.

Cargo Up!

Versiunea de marfă a lui Up! este, probabil, cel mai potrivit şi realist concept dintre cele patru. Destinat companiilor care au de transportat lucruri nu prea mari şi nu prea voluminoase, cum sunt pizzeriile care livrează acasă, Cargo Up! nu are geamuri decât pe uşile din faţă şi devine astfel o utilitară numai bună pentru oraş.

Pentru un şofer şi atât, pentru că toate celelalte scaune din maşină au fost eliminate pentru ca spaţiul de încărcare să fie cât mai mare. În aceste condiţii, Cargo Up! beneficiază de o capacitate de încărcare care variază între 951 şi 1400 de litri. În plus, există o mulţime de alte zone de încărcare adiţionale de mici dimensiuni care pot să-i folosească celui de la volan. Masa totală a maşinii este de 929 de kilograme, iar sarcina utilă de 426 de kilograme. Numai bine pentru peste 800 de cutii de pizza.

Comentarii (25)

  • despre VAG
    de asta astia sunt no.1 la vanzari si pe deasupra au si profit foarte mare pe fiecare masina vanduta.

    ei fac o platforma, un casetofon, o navigatie etc. pentru mai multe modele si reduc costurile la maxim
    ei ofera diversitate, dintr-un model deriveaza inca 3-4 si iti ofera posibilitatea sa le configurezi in zeci de feluri.... si tot asa
    nu exceleaza la nimic, nici motorizari diesel, nici alea pe benzina care nu sunt nici cele mai fiabile nici cele mai rafinate, in schimb iti ofera o cutie dsg cu dublu ambreaj sa iti ia ochii...cu pretextul ca este pus pe veyron si tot asa...toate astea te fac lider, cauti chestii marunte sa iei ochii la mase (un dsg, o navigatie touchscreen, niste luminite prin oglinzi si alte prostii)... bravo lor, sunt un exemplu de asa da.

    daca va uitati la alti producatori, ei nu au invatat inca lectia asta or nu vor sa o aplice din traditie sau incapatanare.... dar rezultatele se reflecta in vanzari
    35 8
  • mi se face sila cand mai aud de vw....is jalnici sub orice critica...
    7 14
  • @745
    Vezi ca "delictul" de a gandi in afara tiparelor tipologice impuse, chiar si in universul auto, va fi foarte aspru sanctionat legalmente intr-un viitor nu prea indepartat...Asa ca...vino-ti in fire, omule, ce te-a apucat sa urinezi contra vantului? :D
    6 13
  • AndreiRN
    Valoarea reala
    O masina de oras practica daca s-ar vinde sub 10 000.
    Daca ar lucra un pic la garantia oferita poate ar mai imprastia norii fiabilitati care acopera acuma VW.
    In rest este un asamblu de piese chinezesti.
    4 10
  • @SaabCuantic
    Te rog vezi-ti de saracia ta de Saab cu sasiu si componente Opel.

    Judecand dupa calificativele primite, cred ca tu ai comis acest delict si oricum nu esti nici la prima abatere, asa ca stai jos, ai din nou nota 4. Ca si Saab de altfel.
    9 2
  • Oare?
    N-ar fi preferabil sa te ocupi tu de Opel-ul tau cu Ecotec de SAAB si, in cazurile Vectra B, respectiv Insignia, cu aluri de 900 NG, respectiv de 9-5 LG? Si despre ce delict pomenesti? N-ai nici o tangenta cu exprimarea hiperbolica...Personal si de regula, calificativele nu-mi sugereaza absolut nimic in plan intelectual, asa ca...stai nu jos, in banca, ci in coltul clasei, cu genunchii pe coji de nuci. Ca si Opel, de altfel.
    3 10
  • 1)in primul rand vw+audi a dat startul cu DSG (cine a avut in oferta cutii cu dublu ambreiaj la un model de masa fo the 1st time?) pretextul pe care il invoci este unul de rasul curcilor! g5 avea cu 2 ani inainte de aparitia veyronului DSG...deci mars
    2) "ei fac o platforma, un casetofon, o navigatie etc. pentru mai multe modele si reduc costurile la maxim" si care-i grupul auto care nu face acelasi lucru? mai ieri parca'm citit ca ferrari adopta space-frame-ul ...vai vai...ce ti-e si cu platformele astea
    3)"nu exceleaza la nimic, nici motorizari diesel, nici alea pe benzina care nu sunt nici cele mai fiabile nici cele mai rafinate" d'asta a castigat 2.0tsi si 1.4 tsi motorul anului in lume de n ori...

    cuanticul iar se baga ca musca in ..din pacate nu in lapte! o fi din ura? o vrea sa faca pe desteptul??...sa il lasam in pace, inca nu a inteles ca marca lui preferata s-a dus pe copca tocmai pt ca s-a pisat contra vantului ce batea din directia GM (cum bine au spus-o cei de la TG in ultimul episod)
    4 1
  • despre saabcuantic
    e un omulet teribil ....are mari probleme psihice cu saab si opel :)
    7 1
  • Vasilica
    @SaabCuantic
    Ce rabla iti cumperi?
    5 1
  • Imi cumpar o masina mica, cum ii place lui Vasilica :) Chiar vrei sa stii? 900 S din '96 (90% sanse). Rabla? Bah, nici vorba, este o splendoare pe care voi ajunge s-o indragesc mai mult decat pe un caine Golden Retriever (preferatul meu). Si, printre altele, stii de ce? Fiindca emblema de "SAAB-Scania" ma unge pe inima mai ales in aceste vremuri dominate copios de dictatura imposturii ridicate la rang de politica de stat, a "goanei dupa aur" cu stralucire de alama si a surogatelor "educative"...
    Dar, pardon, aici trebuie sa discutam doar despre VW...O sa incerc si eu sa elaborez o idee complexa, dialectica si epistemologica: VAG, tine-o tot asa :))))) Adica fa-le pe toate Up! (astia, pentru maximizarea profitului, sunt in stare sa faca economie pana si de cuvinte...).
    3 7
  • "aici trebuie sa discutam doar despre VW" articolul este despre un model vw, deci ai bunul simt sa vorbesti doar despre asta! nu ne intereseaza ce vrei tu sa iti cumperi si nici preferintele tale in materie de lighioane.
    6 2
  • Vasilica
    @SaabCuantic
    Cum sa te "unga" domle' SCANIA AB ca doar sunt sub umbrela VAG si o sa ii duca la distrugere cum au facut cu toate brandurile!!aaaaa....sau scuze cred ca era vorba de GM acolo le mai incurc si eu!!
    5 1
  • domnu' egu-men
    Nici pe mine nu ma intereseaza cat de neavizat sau de neabilitat ma consideri mata' in materie de VW. Pana una alta, eu am acces oricand la cel mai revolutionar produs din istoria VAG, in speta VW T3 Caravelle versiunea Syncro (4x4), dotat cu un motor TD de 1.6 L si 70 CP, astfel incat, ma crezi sau nu, poate aborda terenuri inaccesibile celui mai tare Land Rover (care o fi singura masina din istorie care a traversat cu succes cel mai dificil loc din lume - jungla amazoniana - dar in areal montan nu exceleaza, mai ales prin salbaticii cvasi-abrupte!) si rivalizeaza cu tractoarele si camioanele la transportul greutatilor (in remorca). In plus, s-a fabricat in editie limitata si era destinat initial uzului armatei germane! Intr-adevar, conducerea din secolul trecut a corporatiei din Wolfsburg punea un accent deosebit pe asigurarea calitatii, ca si rivalele Daimler si BMW. Acum insa...ce-o vrea Dumnezeu!
    1 5
  • ma repet: nu ne intereseaza povestile tale iar eu nu te-a considerat neavizat sau neabilitat , ti-am spus doar sa nu mai discuti pe marginea subiectuui aka articolul de fata! nu eu sunt cel care a aprobat tampeniile lui 745 din primul comentariu ! pace!
    0 3
  • Bine, sa fie ca tine, adica 745 a insirat numai tampenii, doar oare chiar asa si este in realitate?...Ia uita-te la situatia voturilor lui: 26 pentru, doar 7 contra! Intamplator?...OK, pace! :P
    2 6
  • AndreiRN
    Hahahahaha ......
    "900 S din '96 (90% sanse). Rabla? Bah, nici vorba, este o splendoare pe care voi ajunge ....."
    Am auzit ca gainile fac mai multe oua pe zi daca locuiesc intr-o caroserie de Saab.

    "Fiindca emblema de "SAAB-Scania" ma unge pe inima"
    Pai zi asa ca iti adun o cutie de embleme de la cimitirul de masini pline de Saab si le poti lipi atat pe tavan cat si pune in perna.
    5 1
  • @saabcuantic
    "Ia uita-te la situatia voturilor lui: 26 pentru, doar 7 contra! " vs " calificativele nu-mi sugereaza absolut nimic in plan intelectual" NICI MIE
    1 5
  • sirul ideilor si logica pt mr quantic nu se impaca prea bine cu ceea ce spune defel...deci nu va mai mirati!
    1) considera ca l-am numit eu neavizat/neabilitat ...UNDE???????
    2)se contrazice (vezi citatele de mai sus)
    3)aproba pe 745 un tip care sustine "in schimb iti ofera o cutie dsg cu dublu ambreaj sa iti ia ochii...cu pretextul ca este pus pe veyron " insa nu gandeste ca acum mai toate companiile ofera o cutie dublu ambreiaj dupa trendul impus de vw (faza cu veyronul am clarificat-o mai sus printre altele ..sper)

    quantice dc ai de gand sa dai un raspuns, fa-o punctual! de povestile tale sunt satul.
    2 1
  • @SaabCuantic
    intr-un fel, juecand dupa numarul voturilor favorabile, 745 ti-a dovedit ca a urinat in directia corecta si am impresia ca erai in raza lui de actiune :)), poate chiar intr-un saab 900 ca sa fie tacamul complet :)) haha

    data viitoare mai bine taci, e mai bine asa.
    6 0
  • "Cuantic" si men, ma confundati cu altcineva...
    Nu vad unde-i contradictia...De regula, nu cred ca voturile ar releva o forta argumentativa, la acest lucru m-am referit! N-am zis ca m-ai facut inapt in mod expres, ci ca asa ma consideri in sinea ta! Ce, ori nu-i asa?...Ehei, trebuie sa stii sa citesti "printre randuri", fiindca nu toate frazele mele sunt interpretabile "la prima vedere", eu fiind mai nebun de felul meu (nu in sens clinic-patologic). De pilda, de multe ori, cand lucrurile nu mergeau prea grozav in mandatul Spyker, eu invocam numele fostului proprietar, afirmand ca "mai bine ramaneam cu GM", foarte putini sesizand ca eu foloseam de fapt o ironie amara, in sinea mea nedorind, desigur, asa ceva. Prin urmare, am lamurit-o cu voturile: in cazul lui @745, multimea de "like"-uri in favoarea lui nu ma impresioneaza, dar pentru voi, @saabcuantic si men, nu denota ca opiniile incomode pe care le-a expus sunt imbratisate si de altii? Se pune astfel problema ca el sa fi aberat, asa cum i s-a nazarit lui men? Eu l-am apreciat pentru spiritul sau temerar de fronda anti-globalista, nu fiindca ar avea sau nu dreptate in privinta unei banale cutii de viteze! Chiar sa nu inteleaga lumea de aici ce anume si ce fel de oameni pretuiesc eu la superlativ in viata aceasta nenorocita si ce si pe cine nu?...Ma indoiesc. In concluzie, sa nu mai incerce nimeni sa ma "surprinda in ofsaid"! Cred ca ar putea aparea un joc video intitulat "Loviti-l pe Cuantic cum, unde, cand si cat puteti!". Legat de subiectul in sine, pentru mine, dpdv valoric, VAG inseamna in primul rand emblematicul Porsche 911 turbo si generatiile sportive turbo-quattro din anii '80-'90 ale lui Audi, dar si microbuzul 4x4 de care am pomenit, consumul constant excelent al modelelor Diesel (via MAN) si punctele de atractie de pe A8 (cutia automata si monitorul retractabil), atat :)
    1 5
  • AndreiRN
    Vorbe in vant
    Multe vorbe ...... omul sarac cu duhul.
    6 1
  • up
    se va vinde f bine masinuta asta
    6 3
  • "N-am zis ca m-ai facut inapt in mod expres, ci ca asa ma consideri in sinea ta! Ce, ori nu-i asa?" nu , nu-i asa si n-aveam ce citi printre randuri! aberezi ca de obicei....greseala mea, am uitat ca discut cu don quijote!
    2 0
  • romania....
    men sti prea incapabilsutn curios daca te accepta cineva ca la ce fel de pers esti....esti jalnic baiete!! fa-te util mai bine la curatat cartofi!

    ON:acceasi mizerie la fel ca skoda copiata dupa aceasta "capodopera",dar sa fie destui melteni sa o cumpere doar ca au stema de wc pe bot!
    2 6
  • Vasilica
    Cat de prost, poate sa fie pulifrici XXXX si multii altii, din categoria de analfabeti, cu retard, il propun presedintele tarii!!Cine este pentru!Asa tara asa prostii!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru