Salonul Auto de la Geneva 2014

Suzuki Celerio, înlocuitorul lui Alto, vine să fure din clienţii lui Renault Twingo

Publicat Vineri, 07.02.2014
de Bogdan Mirică
Comenteaza 13
Suzuki Celerio, înlocuitorul lui Alto, vine să fure din clienţii lui Renault Twingo - Poza 1
Suzuki Celerio, înlocuitorul lui Alto, vine să fure din clienţii lui Renault Twingo - Poza 2
Suzuki va expune la Salonul Auto de la Geneva versiunea europeană a noului Celerio. Modelul va înlocui actualul Alto şi va încerca să se bată cu tripleţii Aygo, C1 şi 107, dar şi cu Renault Twingo.

Urmareste Automarket
Puţini ştiu că zilele acestea indienii au avut propriul lor salon auto. Desfăşurat la New Delhi, evenimentul a adunat mai mulţi producători locali, dar şi nume mari din industrie, interesate de piaţa în continuă creştere.

Printre ei şi Suzuki, producător cu activitate intensă în India, care a aşezat la standul său noul Celerio, un model de serie inspirat din conceptul A:Wind. Maşina de segment mini este programată să ajungă şi pe piaţa europeană. Suzuki a anunţat că Celerio va fi prezentat oficial şi la Salonul Auto de la Geneva, în luna martie.

Se va consemna astfel debutul pe piaţa europeană şi înlocuirea actualului Alto, care a reuşit să supravieţuiască doar prin vânzarea de flote.

Esential 4.7 metri este raza de bracaj a noului Suzuki Celerio.
68 de cai putere va oferi noul Suzuki Celerio.
Modelul european va fi asemănător cu cel expus în India, ceea ce înseamnă că va avea 3600 mm lungime, 1600 mm lăţime, 1560 mm înălţime şi un ampatament de 2425 mm. Cu o gardă la sol de 165 de mm, adică destul de înaltă, Celerio promite o rază de bracaj extrem de redusă, de numai 4.7 metri, ideală pentru aglomerările urbane.

Propulsia va fi asigurată de de un motor de 1.0 litri, cu trei cilindri, capabil să dezvolte 68 de cai putere la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de numai 90 Nm la 3500 de rotaţii. Resursele sunt trimise punţii faţă cu ajutorul unei transmisii manuale sau automate în cinci trepte. Deşi ansamblul de resurse nu este foarte promiţător, trebuie să ţinem cont că masa totală este cuprinsă între 810 şi 830 de kilograme.

Suzuki Alto şi vechiul Daewoo Tico

Chiar dacă pe piaţa din România nu este atât de popular, trebuie să ştiţi că Alto este un model cu tradiţie în gama Suzuki.

Prima generaţie a debutat în 1979, atunci când România abia descoperea industria auto. Alto a însumat în total şapte generaţii, iar Celerio se anunţă a fi cea de a opta. Chiar dacă nu o să le trecem pe toate în revistă, trebuie să ne oprim asupra celei de-a treia, produsă între anii 1988 şi 1994.


Modelul o să vă pară foarte cunoscut pentru că a stat la baza unui hit de pe străzile României: Daewoo Tico. Maşina coreenilor a avut la bază Suzuki Alto şi a fost produsă în intervalul 1991-2001, ultimii ani de carieră fiind consemnaţi chiar la uzina de la Craiova. 


Comentarii (13)

  • Mi se pare mie sau grila fata in combinatie cu farurile aduce putin cu sandero prima generatie?
    15 2
  • Eu chiar nu inteles de ce nu i-a ramas numele Alto si strica traditia modelului cu acest nume hidos de masina indiana. Dar ma rog . Sper ca va avea un pret corect pt aceasta clasa de intrare in
    8 0
  • iamasa
    Valeleu,1.0L si 68 de cai ? Adica mai puternic decat un Polo 1.2L de 60 de cp ? hahahaha.
    21 7
  • si mai puternic si mai usor :D
    11 3
  • aduce, din pacate este noua semnatura Suzuki pt. masca fata (uite si la s cross, aceeasi mecla de pokemon)
    4 1
  • facelift
    Masina asta niciodata nu va fura clienti de la Renault Twingo. Fata de Twingo nu are design si imagine. Poate sa fure clienti de la Mitsubishi Space Star, de exemplu.
    9 3
  • @facelift
    Amigo, India nu e Germania, Franta sau Anglia. In India si Asia in general Suzuki e vazut cu totul altfel, in sensul ca mai bine. Deci sa nu incurcam borcanele. Poate ca nu are design sau imagine (desi si asta e o chestie destul de subictiva - masina asta fiind gandita mai mult pentru Asia), in schimb este mai practica avand 4 usi. Iar daca acest motor de 1.0 si 68 CP se descurca precum 1.2 75 CP de pe Twingo plus un pret mai bun ghici tu daca ii va face fata. Daca ne gandim ca in general Suzuki are preturi mai mici decat Renault, pe o piata ca India asta conteaza destul de mult.
    Iar Space Star este din clasa mica si este concurent pentru Clio. Deci nu are treaba cu clasa mini.
    Oricum Suzuki se bazeaza pe Europa doar cand vine vorba de Swift. In rest este mult mai interesat pe unele piete pe care Renault este un jucator secundar sau nici nu e prezent.
    6 5
  • Nu inteleg ce rezistenta o sa aibe suspensia fata daca rotile se vireaza aproape 90 de grade
    0 1
  • Hopa Mitica
    nu as da niciodata un Twingo pe Celerio! Bleah....
    3 2
  • facelift
    @@facelift _Amigo, esti praf... Discutia era legata de piata europeana. Chiar neinteresanta povestea cu Asia si India.
    Faptul ca am amintit de Space Star nu e intamplator. La 3.71 m lungime este in clasa mini, Clio are lungimea de peste 4 m.
    Apropo noul Renault Twingo va fi lansat in primavara si in varianta cu 5 usi.
    2 1
  • Va încerca să se bată cu tripleţii Aygo, C1 şi 107, dar şi cu Renault Twingo =>Pentru India/Asia poate merge, dar in Europa nu are nici o sansa cat de mic ar fi pretul
    Este mult mult mai urat decat actualul Twingo
    0 2
  • dallas_sen
    de banii astia imi iau 2-3 clio Hb (sau campus cum se mai cheama) Momentan am una din 2001 productie 1,2 75 cp. SUUUUPER MASINUTZA ! Pt ca o am din 2008 m-am cam plictisit de ea si am scosio la vanzare saptamana trecuta, chetros, am zis ca nu negociez nimic din cei 2000 euro afisati pt ea, a venit unu s-a invartit a aduso si pe nevastasa, s-au pus ei deacord si a ramas sa le-o dau saptamana viitoare. Intre timp am alergat dupa alte anunturi cu preturi pe la 3000 , am zis eu ca mai pun o mie si-mi iau ceva mai noua, bleaaah, am vazut fabia, punto, corsa A classe si corsa. DECIZIA : NU O MAI DAU !!!! - Cliutzu este supeeer pe langa astea toate, se infinge super bine consuma sub 8% in orice conditii in Bucuresti (mai precis aglomeratie tot timpul si graba tot timpul - la autostrada 140 - 160 + DN 110 - 130, 140 media nu sare de 6,6) iar masinutza pe uscat sta pe drum fenomenal - sau cel puti aceasta senzatie o ai.
    0 3
  • ca si fiabilitate,le bate pe toate la cur din clasa ei
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru