12 sisteme de siguranta pe noile modele Mercedes

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 12.11.2008
Mercedes va implementa 12 sisteme de siguranta pe modelele S-Klasse si E-Klasse.

Mercedes isi va face masinile mai inteligente si mai sigure prin implementarea a 12 sisteme de siguranta, noi sau imbunatatite, pe modelele S-Klasse si E-Klasse. 

Printre sistemele imbunatatite putem enumera ABS, ESP, Brake Assist si Pre-SAFE. Acestea au fost imbunatatite in baza cercetarilor efectuate asupra accidentelor reale. Pe langa acestea, Mercedes a realizat peste 150 crashteste pentru a obtine o celula de siguranta cat mai performanta. Acestea au fost insotite de 17.000 crash-teste pe calculator, pentru a testa cat mai multe situatii de coliziune.

Mercedes a decis sa imbunatateasca si sa dezvolte sistemele de siguranta pentru a miscora numarul de accidente si a scadea gravitatea celor care totusi trec de vigilenta sistemelor electronice. Sistemul Pre-SAFE a primit un element suplimentar, si anume Brake Assist Plus, care intervine in cazul unei ciocniri frontale si aplica usor franele cu 1.6 secunde inainte de momentul impactului, chiar daca soferul nu reactioneaza in nici un fel.

In acest timp masina emite o serie de avertizari sonore si vizuale, iar daca soferul nu reactioneaza nici dupa o secunda, masina franeaza pana la oprire, in locul soferului. Acest sistem functioneaza cu ajutorul radarului integrat in bara fata.

Prin integrarea radarului DISTRONIC, Mercedes a putut implementa o serie de sisteme care impiedica soferul sa se apropie prea mult de vehiculul din fata si evita coliziunea cu vehiculele care vin din spatele masinii. Un sistem deosebit de interesant ar fi Attention Assist, care monitorizeaza vigilenta soferului si il avertizeaza in caz ca acesta este pe cale sa adoarma. Sistemul Attention Assist va fi standard pentru Mercedes S-Klass si E-Klass.

Tot cu ajutorul radarului, Mercedes a creat un sistem de protectie al pietonilor. In cazul in care radarul detecteaza un impact iminent, sistemul Active Bonnet va ridica cu 50 milimetri capota modelului. Capota poate apoi fi coborata chiar de sofer, fara a fi necesara interventia intr-un service. Sistemul Active Bonnet va fi standard pentru noul Mercedes E-Klass.

Sistemul NightVision a fost imbunatatit si este ajutat de catre sistemul de faruri autoadaptive, care ajuta soferul sa vada drumul mult mai clar, indiferent de conditiile de iluminare, fara a orbi soferii de pe contrasens.

Via | GermanCarScene   

 

Comentarii (8)

  • interesant
    Suna foarte bine numai ca pentru murotorul de rand (adica io) este SF!!!
    0 0
  • Crysty
    Siguranta
    Foarte tare! Poate nepotii nostri se pot bucura de aceste avantaje ca eu nu imi permit deocamdata un E sau S ! Poate vreun A la second-hand!
    0 0
  • zagado26
    Pre-Safe si Distronic sunt deja pe Honda Accord.
    0 0
  • zadado....
    da, sunt si pe honda accord acum. numai pe s-klass sunt de cativa ani.si pe honda sunt sistemele din prima generatie. si inca ceva.....mercedes-benz le-a dezvoltat. bine, daca ma intrebi pe mine, la milionul de euro cheltuieti pe zi pentru cercetari, m-as fi asteptat la mult mai multe sisteme. dar foarte multe sunt doar in faze de testare si au ramas asa din n motive, dar sunt sisteme bune, de viitor.

    pana una alta, poate cand o-i avea 50 o sa-mi permit si eu S-klass.
    0 0
  • imi imaginam ca mergi cu mercedesul tau . si capota se ridica cu 50 mm pt pericol de impact iminent.impactul are loc dupa care soferul relaxat, mandru...se da jos si isi lasa SINGUR capota mai jos..fara a fi nevoie sa mai mearga intr-un service specializat.
    f bune sistemele, poate mai putin practice la noi in tara din cauza celor 2 benzi ingramadite de sute si mii de masini...
    0 0
  • s-a terminat cu shmecheria
    Daca radaru DISTRONIC va functiona pe aceeasi frecventsa ca cele ale politiei, s-a dus draq eficientsa detectorului meu :D.
    0 0
  • Radar :)
    Da, la asta ma gandeam si eu :))

    Totusi cate S-Klasse vei intalni pe drum?
    (da mai multe alarme false detectorul decat sanse sa gasesti Mercedesuri pe drum)
    0 0
  • radar
    Nu cred ca vor fi pe aceeasi frecventza din doau motive:
    1) pt ca politia are radare care funtioneaza pe distante mari (nu vezi masina da' te vede radaru') pe cand masinile asta au radar de proximitate (cateva zeci de metrii); si
    2) ar da peste cap si radaru politiei nu doar detectoarele voastre. asha ca nu va faceti griji :D
    Eu in schimb ma intreb cate ambuteiaje vor fi din cauza distantelor f f f mici dintre masini atunci cand stau la semafor...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru