2011: Taxa auto pentru un motor Euro 5 de 1.4 litri şi 2 ani vechime va fi de 125 euro
- Printeaza
- Comenteaza
- 
			Trimite pe: 
			  
Laszlo Borbely, Ministrul Mediului şi Pădurilor, a făcut astăzi prima afirmaţie punctuală despre taxa auto din 2011. Ministrul s-a referit în principal la automobilele echipate cu motoare Euro 5 şi a dat drept exemplu un vehicul propulsat de un motor de 1.4 litri, vechi de doi ani, pentru care s-ar plăti o taxă de 125 de euro. În cazul în care vehiculul respectiv ar avea un motor de 3.000 centimetri cubi, taxa auto ar fi de 3.642 euro, informează Capital. Pentru moment, nu există o formulă clară de calcul a taxei auto, dar aşteptăm informaţii suplimentare până la finele lunii.
Luna septembrie a adus o serie de informaţii care ar fi anunţat mai multe variante de taxare pentru automobilele second-hand începând cu 1 ianuarie 2011. Una dintre aceste variante anunţa o taxă auto de 933 de euro pentru automobilele echipate cu un motor Euro 4 de 1.4 litri şi o vechime situată între 4 şi 6 ani. În cazul în care motorul respectivului autoturism ar fi respectat doar norma Euro 3, taxa auto ar fi de peste 3.000 de euro.
Nivelul ridicat al taxei auto pentru un automobil Euro 3 cu o vechime între 4 şi 6 ani ar duce la reducerea semnificativă a înmatriculărilor second-hand în România şi chiar la îngheţarea pieţei de automobile second-hand româneşti.Pentru automobilele echipate cu motoare Euro 1 şi Euro 2, taxa de înmatriculare va "creşte puţin", după spusele ministrului. Majoritatea autoturismelor din această categorie plătesc oricum o taxă de înmatriculare serioasă, deci românii vor fi neinteresaţi "din oficiu" de înmatricularea acestor modele. În schimb, există şi o parte bună în anunţul Ministrului Mediului. Practic, nu a fost anunţată nicio schimbare în ceea ce priveşte impozitarea vehiculelor în funcţie de poluare, dar sunt şanse ca această atribuţie să îi revină Ministrului Finanţelor, sau ca acest criteriu să nu fie schimbat după dublarea impozitelor din acest an pentru vehiculele cu motoare de peste 2.000 cmc.
Via | Capital.ro
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
- 
                        
                        Constructorul de la Maranello a deschis oficial reprezentanța din România, alături de noul său partener, Holand Automotive Group. Cu această ocazie, noul Amalfi a fost expus, în premieră, la noi în țară. (30.10)
- 
                        
                        Potrivit unui studiu realizat de către platforma Autovit.ro, care tocmai a aniversat 25 de ani de activitate, importurile de mașini second-hand au crescut cu 18% în primele 8 luni ale anului 2025. Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 9.6%. (28.10)
- 
                        
                        Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că circulația rutieră a fost închisă pe Transfăgărășan și Transalpina, din cauza condițiilor meteo nefavorabile. (21.10)
- 
                
                    Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență 
- 
                
                    Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP 
- 
                
                    Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century 
- 
                
                    Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului 
- 
                
                    Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026 
 
												








 
        



de ce nu lasa romanu in pace sa cumpere si sa inmatriculeze ce masina vrea cu bani putini(ca V10 si V12 sigur nu se vor inmatricula ca nu sant bani de benzina si altele......)
Cu poluarea e o mare gutuie, o crestere de 5 % a noxelor se traduce in cresterea cu 100% a taxei ?
le doresc sa-si ia coliva de banii astia...iar lui renault SAMI fuga FU!A !
taxa nu iese din calcul decat la cei cu adevarat bazati( ics 6 Qsepti range rover la pisde a8 s-classe etc etc).....dar noua care vrem masini medii(nici 1.2 euro 7 nici 3.0litri euro 3) si care avem o pasiune este PUR SI SIMPLU bataie de joc cu asemenea taxe.....
asta este......trecem pe ulei de soia si de fl-soarelui si gata....ca eu cu 70km/h cu electric nu merg...... sa ii vad atunci ce taxe mai baga pe ulei.....
OK, la o masina second, mai merge o taxa decenta. Treaca de la noi. Ce nu inteleg este, de ce mama dracului mi se percepe taxa pentru cumpararea unei masini noi. Adica imi cumpar un lucru nou, si statul roman ma amendeaza?
La urma urmei, e ca pe vremea comunistilor, in armata:
-Nu stii? Te invatam noi! (sa-ti iei Dacie; ai pe alese)
-Nu poti? Te ajutam noi! (ai o multime de banci dornice sa-ti ia banul si sa te spolieze)
-Nu vrei? Te obligam noi! (iti punem niste taxe auto de toata frumusetea si te-am saturat de scule second).
PS: Daca imi iau o sareta "motorizata" de un magarus, ale carei roti mai sunt ajutate si de un set de baterii lithium-ion cu autonomie 50 km........trebuie sa mai platesc vreo taxa pentru acest atelaj hibrid? Tot voi fi amendat?
Asa ca va fi tot mai rau si greu pt ca noi toti nu ne mai saturam sa inghitim prostiile lor !!
Normal ca sunt ff multe accidente , pai daca ai motor mic si slab/prost (dar fara taxe etc) intri in depasire si faci crucea cu limba.Normal ca toti am vrea motoare mari puternice si fiabile dar in RO nu se poate asta...
cine are ceva bani deoparte, ar face bine sa investeasca in asa ceva. undeva la vila de resedinta sa isi construiasca un sistem de generare curent electric. oricum acum poti face cam totul prin casa cu electricitate, fara gaze. daca mai alimentam si masina, gata treaba. chiar daca are autonomie mica, asta e. alimentam mai des
Din ce in ce mai multi isi inmatriculeaza masinile in alte tari. Si ce daca se scumpeste in Bulgaria. Oricum nu o sa se scumpeasca k la noi.
Cred k avem cele mai mari taxe auto din Europa. Asa k ce rost mai are sa ne inmatriculam masinile aici?
1. Iesim cu totii in strada si blocam bucurestiul timp de 5-7 zile cu masinile
2. Ne mutam cu totii in Bulgaria (ceea ce este mai greu de realizat ;)) )
3. FACEM REVOLUTIE CA LA 1989