Airbaguri externe pe masini?
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cercetatorii britanici de la Universitatea Cranfield din Bedfordshire au creat un airbag extern pentru automobile. Acest sistem este creat sa reduca drastic numarul decesurilor si ranilor grave ale pietonilor in cazul unui accident. Prototipul acestui airbag are o forma de U si se desface in zona parbrizului.
Airbag-ul se declanseaza in momentul in care senzorii vehiculului detecteaza un accident iminent cu un pieton. Pentru a nu obstructiona campul vizual al soferului, airbag-ul are forma de U. Pietonii sunt protejati atat de airbag, cat si de capota care este ridicata. Mai exact, in momentul in care airbag-ul este declansat, capota motorului este ridicata cu cativa centimetri. Astfel, capota va absorbi o mare parte din energia impactului, iar airbag-ul de pe parea inferioara a parbrizului va apara capul pietonului in cazul in care acest va lovi montantii A sau partea inferioara a parbrizului.
Cercetatorii britanici au decis sa dezvolte un asemenea sistem dupa ce au urmarit statisticile accidentelor din Marea Britanie.
In anul 2007, nu mai putin de 646 de pietoni au decedat in urma unui accident auto. O treime dintre acestia a decedat din cauza impactului cu parbrizul sau cu rama parbrizului sau montantii A. Britanicii considera ca sistemul va fi introdus pe piata peste cinci ani.Managerul echipei de cercetatori spera ca producatorii de automobile sa fie obligati de lege sa adopte aceasta tehnologie. Pana atunci insa, cercetatorul britanic spera ca modelele echipate cu acest sistem sa primeasca un punctaj mai mare la testul EuroNCAP al impactului cu pietonii.
"Cu cat spatiul dintre capota si blocul motor este mai mare, cu atat este mai bine pentru pieton in cazul unui impact. Producatorii de automobile vor trebui sa respecte standarde mai stricte in privinta protectiei in cazul accidentelor pana in anul 2012, iar tehnologia noastra este o cale de a ii incuraja sa atinga un nivel care le va permite sa protejeze pe cei mai vulnerabili in cazul unui accident - pietonii." A declarat Andrew Gifford, directorul consiliului parlamentar pentru siguranta transporturilor.
Via | TheTelegraph
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Motoare BMW pe viitoarele modele Mercedes-Benz. Germanii din Stuttgart dezmint zvonurile
Sper ca aceasta solutie sa nu ramana numai in stadiul de proiect, si da fie un sistem eficient.