Americanii au creat conceptul unui motor cu cinci timpi

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 10.08.2009
Inginerii americani au dezvoltat un motor aspirat pe benzina in cinci timpi, care dezvolta 130 CP dintr-o cilindree de 700 centimetri cubi.

O echipa de ingineri americani a creat un motor pe benzina care functioneaza in cinci timpi, dar care este doar in stadiul de concept. Americanii promit o crestere a eficientei de la 5 pana la 20%. Inginerii americani implicati in acest proiect lucreaza pentru compania Ilmor, cunoscuta pentru proiectarea motoarelor pentru numeroase echipe de Indy Car si pentru echipa de Formula 1 a Mercedes-Benz. Noul motor cu cinci timpi creat de americani promite sa ofere consumul scazut de carburant al motoarelor diesel fara problemele tipice ale acestora.

Spre deosebire de majoritatea motoarelor pe care le proiecteaza americanii de la Ilmor, motorul cu cinci timpi este creat pentru automobile de strada. Conceptul acestui motor are o capacitate cilindrica de numai 700 centimetri cubi, care sunt impartiti in trei cilindri. Unitatea este aspirata natural si dezvolta 130 CP si 151 Nm, valori duble fata de unitatile comparabile care functioneaza in patru timpi. Motorul cu cinci timpi al celor de la Ilmor are doi cilindri de inalta presiune si un cilindru de presiune scazuta.

Cei doi cilindri care functioneaza in mod conventional evacueaza gazele arse in cilindrul central, care desparte procesele de expansiune si compresiune si realizeaza raportul optim de expansiune in mod independent fata de raportul de compresie al motorului.

Raportul de expansiune al acestui motor este de 14.5:1, o valoare similara cu cea a motoarelor diesel. Pe langa asta, motorul este mai compact decat unitatile conventionale si nu necesita tehnologii noi de productie pentru a il realiza. Desi momentan este doar in stadiul de concept, motorul va fi dezvoltat ulterior pentru a oferi 150 de CP per litru in conditii de fiabilitate.

Via | MotorAuthority

Comentarii (37)

  • Stelian_Opincariu
    Americanii sunt americani, adica cu 100 ani inaintea europenilor.etc. Pace voua!
    5 51
  • cei de la Ilmor au preluat ideea motoarelor pe aburi inbunatatite ce functionau in, aproximativ, acelasi mod
    17 2
  • @Stelian Opincariu
    Incerc sa fiu cat de obiectiv pot la comment-ul tau dar numai prostii vorbesti!
    27 4
  • @Sel
    Din pacate pentru credinta tov. Stelian Opincariu , ai dreptate.
    Dar lasa-l sa mai creada ca americanii sunt inaintea europenilor. si a asiaticilor .Cine stie...poate intr-o zi se va trezi la realitate.

    PS: Stealian...lasa-ma sa ghicesc....visul tau e sa ajungi in State , nu?
    24 5
  • AndreiRN
    REALITATEA
    Americani aveau norme de poluare in ani '70 cand europeni inca amestecau ulei si benzina.
    Americani au echivalentul la Euro 6 de cativa ani de zile cand europeni inca viseaza la acea ceva.
    Marea majoritate a masinilor europene nu se califica pt piata din US.
    5 23
  • calificarea trece printr-un filtru de particule

    Daca americanele sunt atat de tari de ce nu sunt mai prezente in Eu? Sa nu-mi zici ca europenii "e" prosti ca si reciproca e valabila, probabil cu un plus de 25% in favoarea yankeilor. De care se bucura nevoie mare.
    4 3
  • mda
    Ca motoarele alea V8 din ani '70 erau foarte ecologice.
    Keep in mind ca , in continuare , in industria auto cele mai competitive masini NU sunt facute in State , ci mai degraba in Europa si Japonia.
    Deci mai lasati-o pe asta cu "americanii sunt cei mai tari" pentru ca nu prea tine.
    Piata americana are meritul de a fi un ciolan foarte mare de ros , din care constructorii europeni incearca sa muste ceva si cam atat.
    9 2
  • @AndreiRN
    Aici te inseli. Stiu un Volkswagen Jetta 2.0TDI DPF (2008) adus din California (care are cele mai drastice norme de poluare din SUA) si este Euro4 :P Ca si Octi a mea ;)
    5 4
  • USA nr 1, oare??
    Majoritatea masinilor americane au motoare cu injectie indirecta, o axa cu came ( SOHC ) sau chiar mai rau cu axa cu came intre bacnurile cilindrilor. Ex actual Pontiac G3, motor 2.4L L4 164hp, 3.5L V6 219hp sau (varful) V6 3.9 L 222 hp uuuu marfa rau motoarele. "Varful" e putin mai potent decat un 2L aspirat de pe Clio RS dar e dublu ca si cilindree. Nu spun ca nu sunt unele masini "marfa" si in USA, dar majoritatea sunt niste cutii pe roti cu motoare ridicole, suspensii preistorice, si finisaje comparabile cu Dacia SuperNova ( si nu glumesc de loc ). Dar fiecare e liber sa aleaga ce isi doreste. Sanatate.
    19 3
  • bogdan
    ingineri
    eu nu cred ca cei care au gandit motorul sunt in tocmai americani, eu cred ca sunt imigranti de prin europa sau japonia care fac facultatile pe acolo si dezvolta astfel de tehnologii, ca americanii de capul lor sunt prosti facuti gramada
    13 3
  • -subiect-
    Sa revenim la subiect.
    Daca vor reusi sa scoata puterea asta litrica (mai ales dintr-un motor aspirat) si sa mai si faca motorul fiabil, atunci jos palaria.
    Totusi am rezervele mele in privinta asta.
    10 0
  • @AndreiRN
    Hombre, normele de care vorbesti matale sunt intr-adevar drastice, dar cate masini americane respecta Euro 6 in momentul de fata?

    NORMELE DIN USA AU FOST IMPUSE DUPA CE ANI DE ZILE AMERICANII POLUAU IMENS CU MASINUTELE LOR. EUROPENII UTILIZAU MODELE MAI ECONOMICE SI MAI PUTIN POLUANTE DE ASTA IN EUROPA NICI NU S-A PUS PROBLEMA UNOR ASTFEL DE STANDARDE.

    CA S-AU TREZIT MAI TARZIU STATELE EUROPENE, ASTA E ALTA TREABA...

    IN PLUS DOMNU ANDREI RN, AR FI BINE SA STII CA TOTUSI PRIMELE MODELE CAT DE CAT ECOLOGICE NU AU FOST NICI AMERICANE NICI EUROPENE CI JAPONEZE.

    Si ce importanta are faptul ca americanii au intrat tare pe linie ecologica daca majoritatea nu-s capabili sa ofere motoare eficiente nici macar acum. Zi si mie un motor conventional made in America, care sa emita sub 120 g de co2 pe km.

    te rog nu-mi spune de Volt.....

    pune mana si mai studiaza, pustiule!
    9 3
  • evolutie
    Motoarele actuale se bazeaza pe principii folosite de un secol. Ar fi cazul sa se mai evolueze semnificativ si in domeniul asta
    6 0
  • Valentin
    Istorie
    Pentru cei care comenteaza desi habar nu au de istoria auto cititi Rotile de A. Hailey si dupa aceea mai vorbiti. Japonezii fabricau la inceput doar cutii cu sarme , Toyota acum 30 de ani a fost un fiasco si primul SUV din lume a fost Chevy Suburban. Normal ca masinile americane consuma mai mult au motoare de 5000-7000 cmc dar multe merg fara probleme de zeci de ani deci fiabilitatea nici nu intra in discutie. Este alt mod de a gandi in America ganditi-va la istoria lor ( sunt obisnuiti cu alte spatii de confort si dimensiuni )si la pretul combustibililor fata de Europa.
    3 2
  • Valentin
    Articol
    Si inca o dovada in plus accesati linkul urmator http://www.wall-street.ro/articol/Auto/16912/Toyota-acuzata-ca-ascunde-defectiuni-tehnice-ale-masinilor.html . Si vorbim de firma care face lozinca cu calitatea produselor sale !
    3 2
  • Valentin, usor tata! Probabil ca noi nu avem habar de istoria auto, dar nimeni nu se hraneste din istorie.

    Vorbim de prezent nu despre trecut. Nu ma intereseaza cine a facut primul SUV, nici ce capacitate cilindrica au masinile americane, nici ce faceau japii acu' 'nspe ani. Cat depsre ceea ce scrie in articol, REALITATEA prezenta spune altceva in legatura cu masinile japoneze/europene versus cele americane.

    Si inca ceva, ce ti se pare atat de incredibil ca un motor de 7000cm3 merge fara probleme zeci de ani? Nu este dovada tehnologiei extraterestre sa stii. Si numai face trimitere la carti scrise pe vremea cand nici unul dintre noi nu exista. Lumea se schimba doar ca unii dintre noi raman blocati in trecut
    7 1
  • Valentin
    Pt Roland
    Istorie in domeniu inseamna experienta si cine nu intelege asta nu o sa inteleaga nici de ce este preferata la angajare o persoana care are experienta fata de cineva care abia a terminat facultatea si crede ca le stie pe toate si tot ce zboara se mananca. Si Einstein a scris carti pe vremea cand nu existai si asta nu inseamna ca trebuie sa reduci totul la ce vezi astazi la TV. Cultura inclusiv cea tehnica se formeaza in timp prin citit ,documentare si practica si asta insemna sa vorbesti in cunostinta de cauza nu cu ce ai auzit pe diverse forumuri de la unii autodidacti pentru care tuningul auto sau caii putere insemna totul. Trecutul a facut prezentul si nu vei intelege niciodata ce te inconjoara daca nu stii de unde vine. Cat despre tehnologie sunt curios esti macar de formatie tehnica adica inginer ca sa intelegi un fenomen sau diagrama unui dispozitiv. Asa ca poate totusi mai citesti cate ceva si abia pe urma sa iti exprimi parerea. IIi recomand Practica automobilului de Petre Cristea si ai sa descoperi ca principiul motorului dateaza cu mult inainte de tine si culmea este acelasi cu cel din zilele noastre.
    6 4
  • seaquest
    istoria
    istoria americanilor ....nu are mai mult d 4-500 de ani nu au istorie iar in ceace priveste istria auto america in afara de ani 64-78 nu mai au masini care sa iasa in evidenta poate cu hummer dar sau falimetat si astia . istria auto americana e legata de v8 mustang /camaro - pui de mustang ....
    4 1
  • Valentin
    Istorie
    Ar mai fi si Corvette si cred ca nu e pui de Honda sau Toyota. Si cred ca desi au o istorie de 350 de ani ca natiune constituita au reusit singurii pana acum sa trimita oameni pe Luna prin 1969 mai exact . Cred ca Roland nu se nascuse la acea data si probabil de aceea nici nu e important evenimentul in istoria tehnicii.
    3 1
  • Valentin
    inspira adanc....

    Tu chiar crezi ca Rotile din 1971 sunt "carte de capatai"? De la aceasta NUVELA ai ajuns la Einstein, primii pasi pe luna, natiunea cea mai mandra, formatia profesionala a unui forumist, diagrama dipozitivelor si Petre Cristea.


    Sorry man, dar ai cam divagat. Dar probabil ca primul meu comment la acest articol este dovada clara a lipsei de cunostinte in domeniu.
    4 2
  • Dr Felix
    Prea frumos pt a fi adevarat?!
    Abia astept sa vad continuarea! Dar probabil ca doar peste 3-5 ani va intra in productia de serie.
    0 1
  • 5 timpi si 6 cai
    Poate nu am citit eu bine articolul da nu am descifrat care sunt acei 5 timpi, la cel in 4 timpi am inteles 1 admisia, 2 compresia, 3 destinderea, 4 evacuarea. La motoru asta care ii al 5-lea sau care is aia 5 daca is complet diferiti ca un cilindru in care intra gaze de evacuare nu poate fi numit timp motor.
    2 0
  • Silverblade
    eroare
    Stimati domni, dati-mi voie sa va spun ca va aflati (unii dintre dvs.) intr-o grava eroare: normele de poluare din SUA nu sunt mai stricte decat cele din Europa. Nici macar in California.
    Standardul lor poarta indicativul "6", dar nu corespunde la Euro 6, ci la Euro 4.
    De altfel este evident: majoritatea masinilor americane sunt mai poluante decat cele europene (consum/litru, consum/CP etc.). Asta nu inseamna ca americanii sunt prosti, pur si simplu nu prea le-a pasat pana de curand. Dar viata ne ajunge din urma pe toti...
    8 1
  • Valentin
    Pt Roland
    Nu cred ca am formulat carte de capatai si cred ca nu am divagat deloc era vorba de spiritul tehnic al americanilor in general sau poate nu ai citit cu atentie comentariile. Cat despre motoare cu aburi ce functionau in acelasi mod recunosc ca nu ma pricep dar oare cum de ai studiat tu asa asa ceva care tine de istoria timpurie !
    Vreti nu vreti in general ora exacta o dau americanii uitati-va de unde a pornit criza actuala si va asigur ca tot de la ei va vor veni si primele semne de incheiere a crizei. Si te asigur Roland ca nu sunt un fan al americanilor dar dupa ce ai sa vizitezi Statele Unite poate ai sa vezi si tu lucrurile mai clar.
    1 2
  • american dream?
    Valentineeee,

    tata...americanii aia ai tai au plecat din...europa! genetic, nu sunt americani...ca aia saracii au murit de mult exterminati...genetic sunt italieni, spanioli, germani, jidani, francezi, o multime de hispanici si africani...

    sunt obisnuiti cu spatii largi si comfort pentru ca e tara mareeee...si mari sunt si ei, ca baga de la mac in ei! si de la kkfc si burgershit...

    ca 50% sunt obezi, nu usor supraponderali, ci obezi! 99% sunt spalati pe creier...dar de fapt spalati pe creier sunt aproape toti, in toata lumea, nu numai in sua...

    aia care fac progresul tehnic in sua sunt elitele! varfurile! 1-2 la suta! asa e si in europa!

    mai las-o cu america, ca nu prea avem ce sa vedem mai clar...e destul de clar zic eu...

    la masini sunt aproape varza...cand o sa aiba o masina DE SERIE cu un comportament sportiv asemanator cu ferrari/lambo/etc, sau o masina care sa castige curse de 24 de ore la nürburgring sau le mans, atunci intra din nou si povesteste-ne de progresul americanilor...

    referitor la criza, esti destul de pe langa, si chiar indoctrinat as spune eu...scuze daca gresesc...solutia la criza nu va veni de la americani, pentru ca ei sunt destul de varza...vezi cazul GM...

    de fapt, solutia la criza nu va veni de nicaieri...pentru ca nu se vrea...se vrea recesiune...daca nu crezi intreabal pe rockefeller...alt american get-beget, nu?...

    numai bine
    4 1
  • Valentin
    motoarele cu aburi nu fac parte din istoria timpurie. Probabil din istoria civilizatiei umane. Dar daca e sa fim corecti (pentru ca asta vrem) motoarele cu aburi fac parte din istoria veche a mijloacelor de locomotie. Corecteaza-ma daca gresesc da' parca motoarele cu aburi sunt primele motoare si nu ultima gaselnita in domeniu. Si inca ceva nu e nvoie de "studiu" se numeste hobby...Anyway, subtila ironie mirarea ta! Iti doresc sa stai 3 ani in America si vei vedea aceasta tara cu ochii unui localnic si nu a unui turist. "@Crize" are dreptate cam 99%.

    ora exacta o dau americanii...inca. Posibil ca aceasta criza sa fie inceputul sfarsitului acestei natiuni. Orice imperiu cunoaste nastere, expansiune, cadere. E in firescul lucrurilor. Urmeaza, ne place ori nu, China, India, etc...

    dar divaghez...numai bine!
    2 1
  • de cand are Mercedes Benz echipa de F1?
    1 1
  • Valentin
    Pt crize
    Pe bune chiar nu ai trait pe Terra in ultimul an nu ai inteles ca toate bancile mari au expunere pe piata amaricana chiar nu ai auzit de Wall Street ? Cat despre unde au venit americanii poate iei in considerare Africa ca leagan al omenirii si ai o explicatie si pentru rasa alba si neagra pentru ca nici un om de stiinta nu a gasit inca raspunsul. Probabil nu ai auzit nici de Chevrolet Corvette sau Suburban mai cauta linkuri chiar pe acest site si updateaza-ti cunostintele. Criza in care se gaseste GM ( apropos chiar a iesit din procedura de faliment) nu are nici o legatura cu calitatea autovehicolelor fabricate - vezi cazul Volvo sau Land Rover pe care cred ca nu le poti acuza de slaba calitate. Acum cativa ani Fiat a trecut prin ceva asemanator si acolo chiar erau probleme cu calitatea. Chiar crezi ca vreun motor de Lamborghini trece de 100000 km ! Imi pare rau nu-l cunosc pe Rockefeller..poate il cunosti tu dar stiu ca se pune liniuta la intreaba-l. Dece doriti sfarsitul americanilor sunt strugurii prea acrii ? Ai studiat cumva cu Roland la Spiru Haret ?
    2 2
  • opincaru
    Stelian Opincaru.
    Te rog abtine-te de la comentarii!
    1 1
  • nici o criza
    american nightmare
    Valentine, ba da, am trait pe terra, unde in alta parte?!
    dar eu am auzit si de "city"-ul londonez...asa, toate marile banci au expunere pe wall street in sua...dar au si in city, in londra...mai e bursa si la frankfurt prietene...mai e si la tokio! in toate marile centre financiare gasesti citibank, jpmorgan chase manhattan, abn amro, etc etc etc...care-i treaba cu wallstreet?! oricum bancile sunt toate ale evreilor...familiile rothschild, rockefeller, morgenthau, morgan, etc...sunt vreo 13...

    prietene, evreii au inventat camata, daca e sa o luam asa...deci comentariul tau cu wall street e inutil...

    la fel si cel despre leaganul civilizatiei...da, corect, africa e leaganul civilizatiei, mai precis palestina de astazi, pe acolo pe undeva...eu doar spuneam de unde au venit imigrantii in america si de faptul ca "americanii" de azi sunt urmarii europenilor, ai latinilor sud-americani, si ai africanilor...si ca ei ca natie, nu exista...america nu exista ca natie, e un amalgam...de fapt, "america" e o denumire gresita...stii si tu unde vroia columb sa ajunga si ca a dar eronat numele tarii...

    si acum, sa ne intoarcem la masini...suburban e cumva chevy suburban?! daca da, ma faci sa rad prietene...

    si referitor la chevy corvette, daca lambo nu trece de 100.000 de km, corvette nu trece de 50.000 probabil...las-o mai moale...ca nu se pot compara sub nici o forma...mai are mult corvette-ul, chiar si in varianta de super-varf, pana sa ajunga la valoarea unui Enzo sau a unui Murci SV, a unui Zonda sau Apollo...chiar e un exemplu nereusit cu chevy corvette...mai bun era poate viper...dar iti pot numi multe masini europene care bat corvetteul si viper-ul la toate capitolele legate de sportivitate, motor, tinuta de drum, ca sa nu mai vorbesc de calitate a materialelor...

    daca vrei exemple de masini americane emblematice, orienteaza-te mai bine catre un mustang chelby, un camaro ss, un challenger sau o cuda decapotabila...toate din anii 60-70, nu astea noi...dar emblematice, si atat! a, si suna bine, da! da in prima curba esti in sant...

    cam atat...in rest, numai de bine...a, si inca ceva...pe rockefeller nu il cunosc nici eu, nici nu imi doresc...pe nici unul din ei...dar macar sa stii cine e si ce planuri are cred ca merita...pentru binele tau...de fapt, al nostru, al tuturor...



    Probabil nu ai auzit nici de Chevrolet Corvette sau Suburban mai cauta linkuri chiar pe acest site si updateaza-ti cunostintele
    0 2
  • nici o criza
    completari
    a, inca ceva, ca am uitat...

    eu unul nu doresc sfarsitul nimanui, poate domnul rockefeller...doreste sa ramanem asa, vreo 500 de milioane de indivizi pe terra...nu sunt americanii marea mea pasiune, dar nu le doresc nici un sfarsit...problema e ca si-l cam provoaca singuri...ca si restul lumii, ca sa fim sinceri...

    si nu, nu am studiat la spiru haret, si nici nu stiu cine-i roland...

    si da, stiu ca se pune liniuta, crede-ma, am avut in gimnaziu un profesor de gramatica foarte strict si sever, Dumnezeu sa-l odihneasca! tu stii forma corecta a persoanei I de la "a continua", ca idee? sau unde se pune accentul in cuvantul trafic?
    0 1
  • crizae
    gramatica
    si inca o chestie...am recitit comentariul tau si am observat ca nu prea pui virgule...eu unul nu ma iau de chestii de astea, daca scrie cineva cu sau fara cratima, ca nu e aici examen...am trecut de examene de ceva timp...

    poate unii scriu repede sau pe intuneric...poate altii, ca si mine, pur si simplu nu au chef sa scrie corect...sincer, pe net nu prea mai scriu de mult timp cu cratima, pentru ca e o pierdere de timp...scriu prea repede, pentru a mai pierde timpul cu cratimi...dar si asa, sunt unii care scriu corect, dar au o scapare, se grabesc, etc...nu trebuie sa le dai in cap pentru ca au uitat o cratima! cand voi scrie vreo scrisoare oficiala te asigur ca nu voi uita sa pun cratimele!

    nu mai fiti asa politically correct...mai bine sa comentam pe subiect decat greselile gramaticale ale celorlalti, ca nu e aici comentariu pe text...
    1 1
  • Valentin
    Pt crize
    Cred ca este corect eu continui ! Si cuvantul trafic are doua sensuri trebuie sa fii mai explicit .Te streseaza rau problema daca ai facut atatea reveniri... Sincer chestia cu Chevy Suburban imi scapa stii tu ceva in plus ...e facut de Renault nu ? Stii ca e amuzant ca in curand multe din companiile europene atat de laudate de voi vor fi chinezesti sau indiene , atunci sa vezi performante !
    1 2
  • completare din afara
    Chevy Suburban este o matahala mare 4x4, mega SUV si nicidecum o masina sport cum se intelege din ce spui tu acolo.
    0 0
  • crizae
    da, sunt foarte stresat...
    nu cred ca e corect continui ;)
    am facut atatea reveniri nu pentru ca ma streseaza, dar pur si simplu "mam" saturat de unii care comenteaza greselile gramaticale...inclusiv din articole...daca mai mananca redactorii vreo litera, sau gresesc ceva, sunt unii care imediat simt nevoia sa comenteze asa ceva...mi se pare aberant, din motivele expuse mai sus...

    in primul rand ar trebui sa ne vedem de noi si de paiul din ochiul nostru...ca nu e nimeni fara greseala...si ti-am atras atentia ca si tu scrii aiurea, fara virgule...ceea ce poate e mai grav, ca nu se intelege mai nimic fara semne de punctuatie...

    referitor la chevy suburban, ddd a zis-o foarte bine...nu are nici legatura cu masinile sport, si e si o matahala fara rost, ca de altfel toate suvurile...

    iar, comentariul tau, cu referirea la renault, e pe langa, nu are sens...ca si ala cu roland si spiru haret...

    referitor la chinezi, daca cumpara companiile europene prietene, vor cumpara probabil si fiat, si deci si gm ;)

    dar stai linistit, ca in spatele chinezilor sunt tot niste banci..ca si shanghai are un "city" ;) si in spatele bancilor nu sunt chinezii, ci tot un rothschild, un di montezemolo...;) daca tu crezi ca a ajuns familia di montezemolo, din vechea nobilime veneziana asa de saraca, sa o cumpere chinezii, ce sa mai zic...

    din partea mea, sa cumpere chinezii ce si cat vor...

    hai ca mam lungit fara rost cred...in rest, numai de bine si tie, si americanilor si tuturor...
    0 1
  • Nu stiu pe ce planeta plutiti voi dar aici pe terra Corvette-urile traiesc cate 20-30 ani si au sute de mii de km, costa o fractiune din costul unui Ferrari sau Lamborghini si sunt destul de aproape ca performante, cel putin de vreo 10 ani incoace.

    Legat de motoarele americane, singurul motiv pentru care sunt mai inapoiate tehnologic este costul. Faptul ca au o axa cu came si 50cp/L nu este ca nu stiu sa faca motoare mai smechere ci pentru ca asa ies ieftine. Nu stiu ce e asa smecherie sa ai 5 supape/cilnidru si o cilindree de coca-cola cand la fel de bine poti avea motorul dublu la pret mai mic si cu aceeasi performanta :)
    1 0
  • Motorul in 5 timpi
    Alo! Era vorba despre un motor nou, despre o conceptie noua. In loc sa discutati despre cele mai nastrusnice idei in domeniul motoarelor, voi va jucati de-a razboiu' dintre yankei si europeni. Toti s-au aprins pe tema circului transatlantic, dar niciunul nu cracneste nimic despre o comparatie intre motoare mai putin conventionale. De ce nu zice nimeni nimic despre motoarele cu 2 arbori cotiti sau despre cele cu piston rotativ gen Wankel sau QURBINE? Sau despre turbina cu gaze ori alt propulsor ce pleaca de la o idee frumoasa? N-aveti altceva de facut decat sa va injurati sau sa va laudati a cui e mai lunga?
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru