Analistii financiari chinezi se indoiesc de succesul achizitiei Hummer

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 09.06.2009
Analistii economici contesta succesul si veridicitatea achizitiei Hummer. Acestia se indoiesc atat de capacitatile de conducere ale companiei chineze, cat si de achizitia Hummer in sine.

Analistii financiari de la Centrul Informational din Shanghai se indoiesc de potentialul companiei Tengzhong in privinta conducerii marcii Hummer. Motivul acestei indoieli apare din cauza faptului ca Tengzhong este o companie fara experienta in industria auto, iar Hummer este o marca de nisa, care atrage un anumit public. Compania Tengzhong este specializata in fabricarea de utilaje folosite la constructia drumurilor si podurilor, precum si in productia echipamentului folosit in industria energetica.

Jurnalistii de la Global Times au criticat si ei achizitia marcii Hummer, spunand ca "aceasta afacere merita mai mult sa fie criticata decat merita sa fie apreciata", deoarece "acesta este un moment in care populatia chineza ar trebui sa cumpere mai putine Hummer-uri, nu mai multe". Specialistii in marketing de la Global Times au mers chiar mai departe cu criticile si considera ca o companie chinezeasca nu poate sa achizitioneze companii precum Volvo sau Hummer.

Pentru a isi sprijini argumentele, cei de la Global Times aduc aminte de compania Ssangyong, achizitionata in anul 2004 de catre Shanghai Automotive. Esecul companiei Shanghai Automotive de a conduce marca Ssangyong este pus pe seama lipsei de exprienta a chinezilor in materie de conducere a companiilor straine, chinezii avand experienta doar in comertul cu companiile straine.

Cu toate acestea, achizitia si evolutia dezastruoasa a companiei Ssangyong au afectat negativ imaginea companiilor chineze in Coreea de Sud.

Chiar daca cei de la conducerea companiei Tengzhong ar fi capabili sa conduca marca Hummer pe calea profitului, achizitia Hummer ar putea fi oprita de oficialii guvernului chinez, care au declarat ca se opun acestei achizitii. Unii analisti chinezi considera ca achizitia Hummer de catre compania Tengzhong este doar o miscare realizata pentru publicitate. Daca presupunerile chinezilor sunt adevarate, compania Tengzhong a reusit sa obtina notorietate internationala fara sa cheltuiasca nici macar un dolar.

Via | Drive.au

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru