Audi pregăteşte un urmaş al lui A2?

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 17.03.2011
Potrivit unei surse din cadrul mărcii Audi, nemţii au ajuns departe cu dezvoltarea succesorului spiritual al lui Audi A2. Succesorul spiritual va fi construit cu o nouă platformă şi va avea o masă apropiată de 800 kilograme.

Cei de la Audi sunt încrezători în succesul modelelor mici, în special după ce noul A1 a înregistrat o cerere puternică. Modelele economice au devenit din ce în ce mai atrăgătoare în contextul economic actual, iar prima generaţie a lui A2 îndeplinea fără probleme cerinţele lumii moderne în materie de consum de carburant. Motivul din spatele acestei abilităţi era caroseria din aluminiu şi motoarele de cilindree mică.

"O nouă generaţie a lui A2 a fost discutată la nivel intern şi o serie de concepte au fost realizate. Nu m-ar mira să fie prezentat în primă fază sub formă de concept. Sunt sigur că noul model va fi similar cu generaţia precedentă – futurist, vândut în serii mici şi creat cu ajutorul tehnologiei de ultimă oră. Va fi un Audi neruşinat de high-tech", a declarat pentru Autocar o sursă din cadrul mărcii.

Inginerii Audi vor avea sarcina dificilă de a face un model mai uşor decât prima generaţie a lui A2. Modelul original avea o masă de 895 kilograme, dar versiunea 1.2 TDI 3L a acestuia era şi mai uşor, având o masă de numai 825 kilograme.

Viitorul Audi A2 ar putea avea o masă chiar şi de 800 de kilograme, consideră sursa citată de Autocar. Respectivul model va trebui să întrunească toate criteriile moderne de siguranţă, deci inginerii Audi vor trebui să utilizeze un amalgam de materiale uşoare şi rezistente. Pe lângă asta, modelul trebuie să fie eficient din punct de vedere economic şi să aibă un preţ de pornire accesibil.

Viitorul Audi A2 ar putea fi primul model al mărcii germane care va folosi platforma Multimaterial Space Frame a celor de la Audi. Aceasta este bazată pe plafroma MLB-Evo şi amestecă oţel cu aluminiu şi piese din plastic întărite cu fibră de carbon. În plus, caroseria va fi întărită şi formată cu ajutorul niturilor, a şuruburilor şi a adezivilor speciali, oferind o masă extrem de redusă. Platforma MLB-Evoa şi tehnologia MSF vor înlocui treptat tehnologia ASF. Noua platformă MLB-Evo va putea fi folosită pe toate modelele din gamă, de la A4 până la Q7.

Via | Autocar

Comentarii (4)

  • Marius
    Ieftin dar gurmand vs. scump dar economic
    Am ajuns in ziua de azi la o situatie amuzanta. Mai concret, degeaba ai o masina ieftina daca ea consuma mult, si degeaba ai o masina scumpa daca ea consuma infim. E cam acelasi drac.
    Prin urmare, daca circulati mult prin orase mari sau faceti naveta, merita sa investiti bani grei intr-o masina scumpa dar economica.
    Daca locuiti intr-un oras mic si linistit, si folositi masina mai mult la drumuri lungi, luati-va o masina serioasa chiar daca papa mai mult carburant. In regim extraurban consumul nu pune probleme.
    3 0
  • 800 de kilograme........
    mi se pare greu de realizat.....
    daca stam sa ne gandim un fiat seicento are 735kg si este o conserva pe roti....fara prea multe elemente pe ea.......
    3 0
  • Mai misto este asta : http://www.gossipbell.com/70-cum-sa-iti-parchezi-masina...
    1 0
  • @tzenu_bmw
    Da, e greu de crezut. Insa nu imposibil pentru ca aluminiul este mai usor decat otelul si are o rezistenta mai buna sau la fel de buna (sincer nu mai stiu exact). Dar lucrul asta are pretul lui, din cauza asta A2 a fost un esec pentru Audi. S-a vandut sub asteptari, desi dpdv tehnic masina era ok. Pretul era insa prea mare.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru