Automobilele electrice vor ramane scumpe in urmatorul deceniu

De Iulian Cazacu
Publicat Sambata, 09.01.2010
Bateriile masinilor electrice vor avea in continuare un pret prohibitiv daca tehnologia nu va avea o evolutie rapida.

Desi tinta producatorilor auto este sa produca masini ale caror baterii sa coste 250$/kWh, cu un nivel actual al preturilor de 1000 de dolari per kWh si fara avansuri tehnologice considerabile, e putin probabil ca acest target sa fie atins in urmatorii 10 ani. "Considerand optiunile tehnologice actuale, prevedem provocari majore ca sa ne atingem scopul pana in 2020. De multi ani oamenii spun ca una din principalele cai de a reduce dependenta noastra de combustibilii fosili este trecerea la flote auto electrice. Dar, in realitate, bateriile actuale sunt prea scumpe si in acelasi timp prea limitate pentru ca masinile electrice sa devina o alternativa viabila in viitorul apropiat", spune Xavier Mosquet, liderul Boston Consulting Group (BCG).

Majoritatea automobilelor electrice vor folosi in viitor baterii litiu-ion, care sunt mai puternice si mai usoare decat bateriile nichel-metal (NiMH), folosite de masinile hibride ca Toyota Prius. Avand in vedere pretul bateriilor folosite astazi la electronice (intre 250 si 400 $ per kWh), producatorii spera ca pretul bateriilor pentru masini sa scada in viitor de la nivelul actual de 1000 $/kWh la un nivel cuprins intre 250 si 500 de dolari per kWh.

Totusi, BCG atrage atentia ca bateriile electronicelor de azi (telefoane mobile, laptopuri etc.) sunt mult mai simple si nu trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii de siguranta si fiabilitate ca bateriile pentru masini electrice. Asadar, costul estimat al bateriilor pentru automobile ar putea fi mai mare decat cel pe care il prevad producatorii.

In ciuda provacarilor legate de costuri, BCG prevede o crestere constanta a numarului de vehicule hibride care combina motorul electric cu un motor cu ardere interna pentru o autonomie mai mare, acestea devenind din ce in ce mai populare. Piata va mai fi stabilizata si de automobilele electrice ca Nissan Leaf si Mistubishi iMiEV, care urmeaza sa fie lansate.

Dupa cel mai probabil scenariu tehnologic, aproximativ 26% din vehiculele vandute pe marile piete (China, Japonia, Statele Unite si Europa de Vest), aproximativ 14 milioane de masini, vor fi hibride sau electrice pana in 2020. In acelasi an, piata bateriilor pentru automobile va ajunge la 25 de miliarde de dolari.

%u201DPiata va fi de aproape trei ori mai mare decat intraga piata actuala pentru bateriile litiu-ion folosite in aplicatii domestice, ca laptopurile si telefoanele mobile%u201D, a declarat Mosquet.

Raportul BCG, intitulat "Baterii pentru automobile electrice: Provocari, oportunitati si perspectia pentru 2020", este bazat pe o analiza detaliata a bateriilor auto acutale si interviuri cu peste 50 de producatori de baterii, producatori auto, cercetatori si agentii guvernamentale din Asia, SUA si Europa de Vest. Raportul mai are la baza si colaborarea BCG cu un numar mare de producatori auto si furnizori.

via | thegreencarwebsite.co.uk

Comentarii (1)

  • Ienăchiţă Văcărescu
    "decat bateriile nichel-metal 'hibrid' (NiMH)"

    http://en.wikipedia.org/wiki/NiMH
    NiMH = Nickel-metal hydride battery (hidrură metalică).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru