Bătaie pentru primul loc în topul constructorilor: VW contestă cifrele GM

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 23.01.2012
Volkswagen contestă rezultatele comerciale General Motors şi susţine că ar fi trebuit să obţină fără mari probleme prima treaptă a podiumului. Dacă formula de calcul este corectă, şi Toyota ar pierde locul 3 în faţa Renault-Nissan.

Esential

1.2 milioane de maşini şi-ar fi trecut în cont, pe nedrept, General Motors.
8.03 milioane de maşini ar fi putut totaliza vânzările Renault-Nissan-AvtoVAZ.

La finalul săptămânii trecute, General Motors a ieşit triumfător în lupta mondială pentru primul loc în clasamentul celor mai mari constructori auto. Datele publicate de GM au arătat că grupul din Detroit a reuşit să vândă 9.025.942 de maşini, cu 7.6% mai multe decât anul trecut şi cu aproape un milion mai mult decât ce a reuşit Volkswagen (8.14 milioane de maşini).

Încoronarea GM nu se face însă fără scandal. Potrivit prestigioasei publicaţii Wall Street Journal, Volkswagen contestă rezultatele comerciale General Motors şi pretinde prima treaptă a podiumului. Oficialii germani susţin că grupul lor nu a luat în calcul şi vânzările subsidiarilor MAN şi Scania, producători de camioane, care au livrat împreună în 2011 un total de 200.000 de maşini.

Vă întrebaţi probabil ce relevanţă are această informaţie în condiţiile în care diferenţa dintre cei doi constructori este de aproape un milion de maşini. Acuzaţiile nu se opresc însă aici.

Volkswagen susţine că cifrele GM au fost puternic impulsionate de companiile chinezeşti SAIC MotorCorp şi Liuzhou Wuling Motors, în cadrul cărora americanii deţin acţiuni.

Nemţii susţin însă că GM nu deţine un pachet majoritar în cadrul celor de la Wuling şi, drept urmare, nu îşi poate trece în cont cele 1.2 milioane de maşini low-cost vândute de constructorul chinez în 2011.

Toyota nu merită nici locul 3?

Dacă clasamentul general ar lua în calcul şi maşinile vândute de subsidiari în cadrul cărora marile grupuri nu deţin majoritatea, atunci şi pentru locul trei s-ar da o bătălie crâncenă. Toyota, cu cele 7.91 milioane de exemplare, ar pierde chiar şi această poziţie în faţa celor de la Renault.

Văzuţi ca o entitate alături de partenerii de la Nissan, francezii ar fi putut contabiliza un total de 8.03 milioane de maşini cu ajutorul unităţilor japonezilor şi cu ajutorul maşinilor vândute de ruşii de la AvtoVAZ, acolo unde Renault deţine 25%

via | carscoop

Comentarii (16)

  • ce-mi place. astia de la vw isi baga unghia-n gat ca nu sunt ei cei mai cei. unde sunt acum e maxim pentru ca tot mai multi sunt dezamagiti si plictisiti de aceasta marca de pensionari ,noroc cu audi ca in rest marcile lor de masa sunt slabute. daca ar fi avut si ei de unde sa scoata inca 100000000 de masini vandute chiar si cu 3% actiuni in acea firma se bateau cu pumnii in piept ca ei sunt cei mai tari si nu mai conta atunci ceea ce abereaza acum. insa daca au doar 200000 normal ca frustrarea e mare si nu o pot gestiona. samsari penibili ce sunt =)))
    24 28
  • Luis Lazarus
    @pfff scumpul meu, Audi e masina? Vw cu alta sigla.
    23 27
  • @L.L & pff
    Voi sunteti cei mai tari ! va doresc multa bafta. (la amandoi !)
    20 16
  • la vag nu prea-mi place promovarea lor...cam obraznica....obraznicie ce se extinde si la pretentii si la preturi.
    21 13
  • @wcster
    din moment ce ai sigla de wv ca avatar ce am putea sa iti uram ? la mai mare ...recolta pe anul asta agricultorule ca sa nu iti zic altfel..country man ce esti =)) schimba cocalarismul ala ca ne dor ochii ...
    18 15
  • dupa calculele GM, VW nu si-ar fi putut trece in cont si actiunile Suzuki?
    15 8
  • Oricum, titlul de "Cel mai vandut model" mi se pare mult mai relevant decat cel al constructorilor... pentru ca acolo e mai clara treaba.
    11 4
  • Nu le mai ajunge. Mai bine ar fi mai atenti la productir, au inceput sa aiba probleme cu masinile.
    13 5
  • *****
    pai daca VW nu se gaseste pe primul loc cum naiba sa spui "" vrem sa ajungem ca APPEL ""
    8 13
  • @antonny
    P...ul daca nu-i fudul parca nu e p...ost destul! spune o veche vorba romaneasca. Tocmai tu te-ai gasit sa comentezi- pai Volvo daca nu o salvau chinezii ajunea la fiare vechi. Dumnezeule cata lipsa de bun simt!
    13 8
  • silviu
    vw naspa
    la vw se plateste foarte mult sigla,e o masina din ce in ce mai slabuta iar injectoarele de la tdi a pus cireasa pe tort
    12 10
  • RUSINE!
    Asa le trebuie ca si-au batut joc de SAAB!
    3 11
  • @Cum si-au batut joc de SAAB?

    VW nu cred ca are masini chiar slabe... lasa, ca e GM pe primul loc si tehnic un Cruze sau Spark sunt peste Jetta sau Polo...
    Asta o spun unii care cred ca asa e, nu cei care au un VW. Voi nu intelegeti defapt politica de marketing a lui VAG (in mare e vorba de principiul de ce sa schimbi ceva ce e in regula, ceva care tehnic face fata si se vinde). Fie ca va convine sau nu, fie ca vreti sau acceptati sau nu, sunt modele VAG care sunt referinta segmentelor. Zic asta clasamentele, mecanicii, presa auto si mai ales proprietarii.
    Iar faza referitoare la Apple NU se refera la tehnica ci la la design (simplu, facil si totusi cu personalitate). Dar e democratie, nu conteaza ca ne spunem parerea sau contrazicem pe cineva civilizat sau nu.
    8 6
  • AndreiRN
    Sa gasit
    VW asambleaza componente chinezesti si pun sigla pe ei si zic ca au facut si ei masina si au pretenti sa fie primi.
    Sa nu uitam ca a fost firma de guvern si inca mai sunt influentele.
    5 13
  • semaca
    Ofticati mai sunt astia de wc(vw)!!!! Multa bafta pt GM,merita primul loc.Au inceput sa-mi placa foarte mult masinile grupui american.
    4 13
  • @LauCalin
    Pardon vroiam sa zic ca GM si-au batut joc...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru