Salonul Auto de la Geneva 2016

Bugatti who? Koenigsegg Regera anunță 1520 CP și un preț de 3 milioane de euro per exemplar

Publicat Miercuri, 02.03.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 41
Bugatti who? Koenigsegg Regera anunță 1520 CP și un preț de 3 milioane de euro per exemplar - Poza 1
Bugatti who? Koenigsegg Regera anunță 1520 CP și un preț de 3 milioane de euro per exemplar - Poza 2
Bugatti who? Koenigsegg Regera anunță 1520 CP și un preț de 3 milioane de euro per exemplar - Poza 3
Bugatti who? Koenigsegg Regera anunță 1520 CP și un preț de 3 milioane de euro per exemplar - Poza 4
Nici nu s-a răcit bine cerneala pe datele tehnice fabuloase ale lui Bugatti Chiron, și suedezii de la Koenigsegg lansează la Geneva, într-un stand aflat la distanță de câteva zeci de metri, un rival pe măsură: noul Regera.

Duel la înălțimi cu aer rarefiat la Salonul Auto de la Geneva. După ce Bugatti a anunțat cu fast noul Chiron, înlocuitorul lui Veyron, model care scoate 1500 de cai putere și 1600 Nm dintr-un motor W16 în care marca franco-italiană a investit cele mai noi tehnologii de care dispune Grupul Volkswagen, constructorul suedez Koenigsegg îi dă peste nas gigantului VW la același salon auto. Faceți cunoștință cu versiunea de serie a lui Koenigsegg Regera, cea mai puternică mașină de serie produsă vreodată de exclusiva marcă scandinavă. Și, dacă tot suntem la acest capitol, cea mai puternică mașină de serie produsă vreodată de orice constructor. Punct.

Sistem hibrid mai puternic cu 20 CP decât W16-le lui Chiron

Spre deosebire de Bugatti Chiron, care mizează pe un motor tradițional, Koneigsegg Regera are sub capotă un sistem hibrid care dezvoltă în total 1520 de cai putere și 2000 Nm, deci cu 20 CP și 400 Nm în plus față de Chiron. La baza pachetului se află un motor V8 Twin Turbo care scoate 1115 CP, dar care este ajutat de două motoare electrice alimentate de un pachet de baterii de 4.5 kWh (aproximativ un sfert din capacitatea bateriilor lui Renault Zoe, de exemplu).

Koenigsegg Regera are designul și sistemul de propulsie bazate pe conceptul cu același nume pe care marca suedeză l-a prezentat anul trecut, de asemenea la Geneva.

Modelul de serie vine însă cu peste 3000 de modificări mai mici sau mai mari, cel mai important rezultat al acestei abordări fiind faptul că mașina finală ajunge la o masă proprie de doar 1590 de kilograme. Deci cu aproape 450 de kilograme mai puțin decât Bugatti Chiron.

Cel mai interesant aspect al noului Regera este faptul că modelul nu mizează pe o transmisie tradițională, fie ea automată sau manuală. În schimb, constructorul suedez anunță o cutie de viteze specială care trimite puterea exclusiv roților din spate printr-un sistem direct de transmisie. Koenigsegg consideră că acest sistem elimină întârzierea la cuplarea treptelor, oferind senzații unice pe un astfel de model ultrasportiv.

Chiron rămâne regele performanțelor

Esential 10.9 secunde este timpul de care are nevoie Koenigsegg Regera pentru a ajunge de la 0 la 300 km/h.
20 de secunde îi sunt necesare hipercar-ului hibrid suedez pentru 0-400 km/h.
La nivel de cifre, Koenigsegg se află în liga lui Chiron, pe care însă nu reușește să-l depășească. Accelerația 0-100 are loc în 2.8 secunde (2.5 în cazul modelului Bugatti), iar 0-200 km/h se întâmplă în 6.6 secunde (6.5 secunde în cazul rivalului direct).
Viteza maximă atinsă de Koenigsegg Regera este de "peste 400 km/h". Bugatti Chiron anunță o viteză limitată electronic la 420 km/h.

Koenigsegg va produce doar 80 de exemplare Regera în următorii 4 ani, prețul de bază al fiecăruia dintre acestea urmând să fie de 3 milioane de euro. Deci cu o jumătate de milion mai mult decât în cazul unui Bugatti Chiron "echipat standard", orice o fi însemnând acest lucru.


Comentarii (41)

  • koenigsegg este o masina extrema, pe cand bugatti este o masina cu performante extreme care se conduce "normal". Aici este MAREA diferenta dintre Bugatti si restul.

    P.S.: Multe greseli in articol (de ex. "refera" "sistem hibrit puternic cu 20 de cai" etc.
    17 11
  • mircea
    @C-G-C
    E complicat să spui, totuși, că o mașină de 1500 CP este una care se conduce "normal". Mai ales dacă face 0-100 în 2.5 secunde. Depinde de definiția "normalității" pentru fiecare dintre noi :)

    Merci de atenționări, am rezolvat.
    20 4
  • @C-G-C
    ceva de genul:,,...sa se revizuiasca,primesc!dar sa nu se schimbe nimica ;ori sa nu se revizuiasca nimica,primesc!dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo,si anume in punctele...esentiale''...nu?
    6 6
  • Un lucru e clar,arata mai bine decat chiron.
    18 6
  • Interesant ca constructori mici......ca Koenigsegg sau Pagani si mai nou McLaren.....fac masini aproape, la fel sau chiar mai bune ca giganti Porsche Ferrari sau Lamborghini.......sa nu uitam ca aceste compani mici......au fonduri adesea limitate pe langa faptul ca au si putini angajati si probabil si mai putini specialisti ca o companie 'mare' gen Lambo si Ferrari......
    Koenigsegg care are o istorie destul de scurta in lumea auto....au tehnologi impresionante si o imeginatie incredibila pt. un constructor asa mic........dale la astia un buget de 10-15 miliarde pentru urmatori 5 ani si pun pariu ca se lasa de masini si vor construi nave spatiale...adevarae....NASA???/?ce nasa ca probabil suedezi ne vor duce primi pe marte.....glumesc:))))
    16 2
  • Are cu 20 cp mai mult si totusi nu reuseste sa fie nici macar la fel de rapid ca Bugatti. Interesant.....sa fie de vina aerodinamica masinii ?
    11 10
  • @tzenu
    McLaren are vechime si experienta probata in curse, spre deosebire de Koenigsegg si Pagani.
    Pagani a lucrat pt Lamborghini.
    Si piesele lui K si P sunt facute de firme specializate;
    si la 3mil bucata, sa fim seriosi, vrei nu vrei "DEVII" destept... ca-s destepti furnizorii de piese
    3 6
  • @tzenu_bmw

    know-how-ul, educatia, inginerii, materialele, tehnologiile, stii bine, numai sunt rezervate granzilor. In vest motorele economiei sunt afaceri mici de 20-30 de oameni cu capete patrate, adunati ori de un investitor clasic (vreau sa fac bani si nu din tunuri cu statul) sau in in cadrul unei mici "gasti" de intelectuali (gen domnu' profesor, ori doctor in inginerie + cativa studenti ) care au o idee si o pun in practica.

    viteza maxima? aerodinamica sau ocaua mica? Oare cine ar putea sa umble cu cioara vopsita, ca pe cheliosul suedez eu nu il vad cu "fumuri" in cap...
    11 1
  • @Scorpionul.negru

    Problema la Regera este ca nu poate pune toti caii pe asfalt la fel de eficient ca si Chiron din cauza ca nu are sistem 4x4 (toata puterea merge la puntea spate).
    22 8
  • @claudiu378
    Prin postul tau nu faci decat sa influentezi negativ performantele Chiron-ului. Adica ? Pai cu tot sistemul de tractiune si ''cai pe asfalt eficient'' nu-i cu nimic mai bun decat Veyron. Masina aia trebuia sa faca cel mult 1,8sec 0-100 nu sub 2,5 ...penibil. Cat despre Regera , 2,8 sec pana la 100 ? Acura NSX V6 hybrid 573 hp face 0-100 in 2,9 sec . Regera are putere tripla ...... patetic ...si 3 milioane euro ? Iar bordul ala arata atat de simplu ca la Trabant
    6 29
  • @ @claudiu aka Madalescu
    Daca japonezii is asa smekeri, dc nu fac ei un hiper car care sa prinda suta in -1 sec?

    Acura prinde 420 (limitat)

    koenigsegg inca nu si-a demonstrat viteza de > 400km/h. aia e doar teoretica
    8 10
  • @claudiu378
    De astfel Nissan GT-R NR35 0-100 in 2,4sec ....0-200 este mult prea putin important .E ca si cum ai zice Consum N la Y KM
    7 11
  • @@claudiu, o Acura se poate apropia "macar" de 350 km/h? Cam asta diferentiaza Bugatti si Koenigsegg de o Acura sau un super Nissan. Vorbim de masini supersport vs. masini sport modificate, ale unui constructor de volum (aka Honda sau Nissan). E o diferenta. Iar daca tu nu o poti observa, e problema ta.
    16 8
  • PS: sa nu uitam ca Bugatti are viteza maxima limitata electronic la 420 km/h. E si normal sa aiba o asemenea viteza. Bugatti inca de acum 80 de ani s-a remarcat prin putere, performanta si lux. Intr-o lume in care de-abea se atingeau 100 km/h, un Bugatti putea rula cu 200 km/h si intr-un lux suveran pentru vremurile lui.
    18 7
  • @ @claudiu378(Madalescu)

    In primul rand, nici macar monoposturile din Formula1 nu pot atinge suta sub 2 secunde, desi au 700 de kg si vreo 900 de cai, din cauza ca nu se pot pune in miscare atat de eficient folosind doar puntea spate. Totusi, e de apreciat ca Chiron are 2 tone si poate prinde suta sub 2.5 secunde.

    In al doilea rand, nu ii vad prea bine pe japonezi in sporturile cu motor, in special in ultimii 20 de ani. Toyota s-a facut de ras in Formula1 iar in anduranta nu sta deloc bine, in timp ce Nissan s-a facut de ras anul trecut la Le Mans iar anul acesta au renuntat sa mai participe. Despre Subaru sau Mitsubishi nu am mai auzit de foarte multi ani.
    15 12
  • @claudiu378
    Aici vorbim de masini de strada amice, nu de F1 si Motorspot. Ce fumezi ca vrem si noi ? Pe bune? Zici ca nu accelereaza in sub 2 sec ? Si daca eu iti prezint acum un muscle care de 6.000 CP ? Sunt chiar si de 10.000CP ...dar n-ai de unde sa stii matale. Platesti degeaba abonamentul lunar la revista auto.


    @LauCalin, Dar un Bugatti poate bate recordul de viteza ( 300km/h) pe un lac inghetat sau pe Nurburgring ? Veyron nu a putut surclasa GT-R-ul NISMO , sa vedem ce va face Chiron .
    7 24
  • @ claudiu aka Mada
    F1 are tractiune spate, nu awd; dar in cat prinde 200 te-ai intrebat? in vreo 4 secunde.
    Fordul lui ken block prinde 0-60mph in 1.8 sec... se poate verifica in liniuta cu veyron, aventador, LF-A, F12 la min 3:18

    http://www.automarket.ro/tv/diverse/gymkhana-8-e-aici-ken-block-se-ia-la-har-cu-supercar-urile-n-dubai-5743.html
    3 9
  • Aha! Si s-a facut lumina cine este "Claudiu". Pentru ca îmi amintesc foarte bine când i-am explicat faza cu lacul inghetat tocmai lui Madalescu. Am explicat însă degeaba. Pana la urma e normal. E plina tara de destepti.
    Îmi pare rau, dilemele tale nu sunt pentru ca Bugatti e o gluma pe lângă un Nissan. Ci pentru ca tu ai cunostinte automobilistice limitate. Motiv pentru care in asemenea discutii nu ma bag. Nu am de ce si nici nu am pentru ce. Un Bugatti nu înseamnă doar 0-100 km in
    14 2
  • Automarket, poate imi explicati de ce nu mi-a aparut intreg mesajul. Nu de alta, dar nu as vrea sa ramana "claudiu" in nelamurit. :)))
    12 3
  • @LauCalin

    Asta incercam si eu sa-i explic lui Madalescu :) Daca varful tehnologiei in motorsport in materie de accelerare si viteza nu poate atinge suta sub 2 secunde, ce pretentii poti sa ai de la o masina de serie de 2 tone? :)
    Cu totii putem aprecia performantele senzationale ale lui Chiron si Regera. Aproape toti ... :)
    13 7
  • Singura logica pe care eu o vad in a construi astfel de minunații ale tehnicii, care in realitate sunt de o inutilitate totala, este: Granzii investesc cu măsura, in studierea de noi tehnologii, daca merge bine, profita din plin, daca nu merge, ghinion de neșansa, usturoi n-am mâncat, gura nu-mi pute!
    4 8
  • inexorabil
    Devin tot mai convins că noțiunea de mașină supersport ar trebui să fie definită de niște limite: viteză maximă 350 km/h și putere maximă 700 CP (“din fabrică”) – “plaja” n-are importanță. Am observat că ȋmpătimiții (ideii) de viteză se căznesc să argumenteze rostul existențial al “hypercarurilor”: că vor figura la marile licitații de peste decenii, că vor valora atunci mai mult decât ȋn momentul fabricației, că materialele care le compun sunt de o calitate intergalactică etc. Mă uit la “panoul de comandă” al lui Regera și-mi vine să-i dau dreptate lui Mafia: “patetic” (de neinspirat). Mă uit la “tăticul superlativelor”, Chiron: aceeași “genă” de Veyron! Nu se compară cu zveltețea unui Ferrari…sau a unui Corvette, sic! Pe mine, unul, m-a trăsnit anunțatul…Mercedes-AMG GT3 (hm, nu va apărea la Geneva?). S-a mutat Formula 1 ȋn habitaclul lui?! Ba ȋncă și motorul se cere iubit: mai vechiul 6.3 V8 natural aspirat! Acest supercar și Audi R8 V10 Plus (tot cu motor NA) le consider opțiuni pentru bogătași care ar trebui să li se pară mult mai practice decât Chiron și Regera. Iar cu economiile rezultate, ar putea să ajute niște bolnavi care au nevoie capitală de operații scumpe. Cu alte cuvinte, 600 CP se uită cu superioritate la 1500 CP.

    Oricum, de ce să nu recunoaștem bărbătește că salivăm departe de miezul evenimentelor care marchează “arealul” supersportului? Nu știu câți dintre noi vor atinge, ȋn toată viața lor, aceste bijuterii pe roți (sună a clișeu, dar orice clișeu este ancorat ȋn realitate, nu?), cu atât mai puțin să se posteze la volan, iar de condus…vise, taică, vise. Evident, ne rămâne această iluzie “garantată de Constituție”, adică pedalăm și noi, zi de zi, pe bicicleta datului cu părerea (v-am mai povestit eu altădată că putem apela la toată armata disponibilă de filosofi ai lumii, că tot ȋn zadar ar fi: mai mult ca sigur, niciunul dintre ei n-ar reuși să ne explice…norocul “supranatural” al unora, care nu sunt neapărat cele mai ȋnțelepte ființe de sub Cer – la urma urmei, unii filosofi au știut pe lângă cine “să se pună bine” și na! i-a lovit și pe ei…norocul, fiindcă – să nu uităm – inteligența rea face bogăția bună…ȋntrebați-l pe C.T.Popescu).
    6 3
  • @inexorabil
    stimabile, ma dezamagesti; acel 6.3 de la Mercedes e de fapt 6.2
    1 4
  • @inexorabil
    Poate multi bogatasi fac donatii, dar nu sunt "filantropi"... nu o fac in vazul lumii, ci "sa nu stie stanga ce face dreapta", asa cum cere Iisus.
    Pe de lata parte, nici crestinii "veritabili" nu se inghesuie sa faca donatii; adica nu sunt cunoscuti pt donatii, incat sa asocieze lumea pe crestini cu donatiile, la fel cum ii asociaza pe arabi cu terorismul (nu e o afirmatie discriminatorie, ci e realitatea; asa ii vad oamenii pe arabi/musulmani).
    Vom fi judecati si pt ce n-am facut bine, ca nu am fost un exemplu pt altii, nu doar pt "faptele bune"
    1 5
  • inexorabil
    Prietene, dacă era ceva de corectat, o făceam eu ȋnsumi până acum, căci nu mi-e rușine să-mi recunosc greșelile. Sper că ai citit precizarea de pe wiki: “Although this engine displaces 6.208 liters, it is marketed as the "6.3" to commemorate Mercedes' famed 6.3L M100 engine, its first production V8”.

    Nu am inserat exemplul cu milostenia pentru a o trata ȋn consonanță cu morala creștină. Pur și simplu, nu se cade să arunci “meleoane” pe Chiron sau pe Regera, când ai avea la dispoziție supercarurile menționate de mine (sau altele, ca să nu se creadă că le recomand musai pe acelea două, ci ȋl iau ȋn calcul chiar și pe “mafioticul” Nissan GT-R), iar banii “salvați” ȋi poți destina unor scopuri nobile (evident, alegând varianta de acțiune “ȋntr-ascuns”).

    Desigur, ai dreptate și ȋn privința ultimei fraze. Ȋn fond, după cum pui problema, sunt sigur că admiți Judecata de pe urmă și viața veșnică – iată ce-mi place la tine. Ȋn rest, ȋl poți contesta pe taica inexo cât poftești; eu am reținut esențialul :P
    4 4
  • Koenigsegg Regera nu e si in GTA V ?
    0 0
  • prefer regera din toate punctele de vedere.
    bugatty orice manelist sau copil stie de el, pacat ca sunt inca 2-3 masini care il depasesc usor.
    0 2
  • sweden
    Bravo Koenigsegg ! Aici se vede pasiunea pentru automobile.
    Nu balena cu rochite interschimbabile al carei unic scop e volumul de vanzari, deci profitul nesimtit.
    Nu abureala de marketing, nu un singur produs in 10 mii de "editii speciale" , iar acum mai nou camuflat intr-un model "nou".
    Mai crede cineva ca nesimirea si inselatoriile grupului VW n-au devenit o constanta a zilei ??
    Koenigsegg vine cu 3 produse de exceptie - One:1 ,Agera RS si Regera
    7 2
  • @inexorabil
    asa la fel de bine poti alege un golf r la vreo 40k euro si mai bagi 30k in tuning si-l duci la 750 cp; cu 70k euro esti mai rapid decat GT-R stock.
    ca sa nu mai zic de golful lui buba, de care mentionai si matale :-PPP

    da, acel 6.2 e catalogat 6.3 in memoria..., ma refeream la faptul ca multi daca vad S 63 AMG, au impresia ca e 6.3.
    1 4
  • @claudiu378
    Imi pare sincer rau ca vii cu un raspuns ostil, dar cam delirezi. Varful tehnologiei nu-i Motosrsportul. Poate ai un argument care sa-ti si sustina ineptiile, ceea ce e imposibil.

    Toyota s-a facut de ras in F1 ? Daca tot te pricepi atat de bine la F1 , ia spune cate opriri la standuri a avut Toyota si cate au avut restul marcilor alea ''shukare'' ?? :))) . Iaca-ta fiabilitatea conteaza enorm de mult chiar si in Motorsport, nu doar in cazul masinilor de strada. Un motor defectuos in F1 /Motosrport va plati tribut .


    @LauCalin

    Nu mi-ai raspuns la intrebari. Ai zis ca un GT-R NISMO nu se va apropia de 350KM/h bun ......... dar un Chiron va bate anul acesta macar recordul pe care la batut o ''amarata'' de masina cu un ''amarat de v6'' cu aproape 2 tone ( cat Chiron ) pe Nurburgring ? Cu lacul inghetat nu are sanse, sistemul de tractiune nu-i cel mai bun pe Chiron........ 420km/h viteza maxima constructiva ? Ai calculat tu asta ? Sau doar softul ''a la VAG'' o face atat de ''rapida'' ( teoretic) nu si practic ?
    2 9
  • @inexorabil
    acei 30k in tuning... adica motor, suspensii, frane, jante, tot... nu doar o turbina
    2 0
  • @inexorabil
    si daca cei bogati fac "intr-ascuns" atunci n-avem noi de unde stii ca nu fac milostenie... e logic.
    daca dau sa zicem 100 mil in donatii(fiind miliardari), poate e just sa dea 3 mil pe o masina... pana la urma si asa, ajuti pe cei 1000 de oameni care produc masina... le dai "o pita".

    NU trebuie sa te superi, prietene.
    1 1
  • @@inexorabil
    '' asa la fel de bine poti alege un golf r la vreo 40k euro si mai bagi 30k in tuning si-l duci la 750 cp; cu 70k euro esti mai rapid decat GT-R stock '' - bey esty nebun ? Cand compari un Golf de 750 cp cu un model GT-R NISMO, cu aceeasi putere, ar fi trebuit sa stii ca Golful nu are o forma aerodinamica ce se poate compara cu cea a modelelor super sport . De multe ori aud astfel de comparatii. Chiar daca pe Golf se va pune un motor nu de 750 cp, ci de 900 cp, tot Golf va ramane, forma sa este in mare parte aceeasi, iar aerodinamica nu va putea fi comparata in vecii vecilor cu a unui model GT-R . Evident, vorbesti degeaba, un Golf nu rezista cu o asemenea puterea :))))))

    Salut inexorabil ! Stai linistit romanii o sa cumpere si un rahat de la nemti, atata timp cat: 1. scrie made in germany pe el, 2. e invelit in staniol sa para premium, 3. le aduce un plus de imagine (prin faptul ca au avut bani sa cumpere un lucru nemtesc demonstreaza tuturor s-au realizat si au scapat din foame). Pai sa nu tragi o burta de ras ? :)))
    5 4
  • @ @@inexorabil
    sau poti alege in loc de golf un mitsu evo7 si ajungi la 1000cp.

    esti multumit, madalescule??? nu luam apararea nemtilor; asa ca sterge-te la gura, dupa ce ai vorbit cuvinte ca "rahat".

    si la fel cum golfu nu e aerodinamic.... nici GT-R nu e la fel de aerodinamic ca un bugatti sau un F1 mclaren.

    daca ai fi asa priceput, ai stii ca problemele aerodinamice apar la 380km/h. mai studiaza constructia Mc Laren F1
    3 2
  • @claudiu378

    Eu sunt de parere ca atata timp cat nu exista alta masina sau monopost capabil sa fie mai rapid decat un monopost de Formula1, inseama ca aceasta competitie ramane varful tehnologiei(desi in ultimii ani restrictiile de regulament au limitat foarte mult dezvoltarea). Tinand cont ca Toyota a participat cu echipa proprie in perioada 2002-2009 si a obtinut doar cateva podiumuri si nici o victorie, desi avea cel mai mare buget (peste 400 mil dolari), consider ca s-a facut de ras. Iata si cateva exemple de echipe cu buget mai mic care au avut victorii in perioada similara: Renault, ToroRosso, Honda, Sauber.
    7 2
  • @sweden
    http://www.autoblog.com/2016/02/26/nokian-tire-test-cheat-report/

    ca sa vezi ca nici scandinavii nu-s asa corecti
    0 2
  • @@ @@inexorabil
    Nu ai nici o legatura cu domeniul auto baiete.


    Bugatti are un cx mai prost decat un Nissan Qashqai .Dovada o face fostul Veyron care are un drag coefficient > 0,35

    Nissan GT-R NISMO o bijuterie a industriei auto are un drag coefficient > 0,26

    Nissan Qashqai ( ca tot am vb de el ) drag coefficient > 0,28
    2 4
  • @@claudiu, nu am la ce intrebare sa-ti raspund. Faza cu gheata si GT-R-ul ti-am explicat-o o data. Daca esti curios, da un search. N-am chef sa mai explic inca o data. pentru ca tu ai dat ignore intr-un comentariu pe care l-am facut acum ceva timp. Dar poate nu ai avut nevoie sa-l citesti ca esti prea destept si acum pui intrebari.
    Apoi, faza cu Nurburgringul, pe langa faptul ca diferentele sunt infime, sa nu crezi tu ca cine isi cumpara un GT-R o va face pentru ca este cel mai rapid pe Nurburgring. O va face pentru ca e cool, mai ieftina, se poate modifica mai usor si te poti pune cu un Porsche. Repet, acest Koenigsegg sau Bugatii nu au fost gandite sa se concureze cu un GT-R. Este ca si cum ai compara o Impreza WRX STI sau un Lancer EVO cu un BMW M3. Toate sunt sportive, toate sunt deosebite, insa gandite diferit.
    5 1
  • opel calibra avea Cx 0,26 in 1989; asa ca... bla bla
    1 1
  • inexorabil
    Am trăit s-o văd și p-asta: “@@@@ inexorabil”.

    Mafia, ți-am mai pus ȋn vedere această realitate crudă: mă saluți, dar nu mă respecți! Știi tu la ce mă refer…

    Până la urmă, de ce nu vorbim noi despre genul de mașini sport accesibile…prostimii, care nu se remarcă prin motoare XXL și performanțe “wow, marfă”. Teoretic, Mazda MX-5 ar trebui să fie una dintre ele, mai ales că 21.000 € (ȋn varianta “cheală”) sugerează un preț suportabil. De fapt, ce ți-ar trebui “mai mult” ? V-max puțin peste 200 km/h (ia ȋncearcă s-o atingi ȋn rromanika, astfel ȋncât să scapi ochiului vigilent al PR) și “plajă” sub 9 secunde (sub 3 secunde ȋți adaugă cm ȋn plus la carbasan – lungime și circumferință – sau ce?). Consumul? Ȋn jur de 6 L / 100 km (atenție, nu-i Diesel!). Impozit auto? Păi, cât poți plăti pentru o cilindree de 1.5 L? 60 de lei pe an, redus la 54 de lei dacă achiți până pe 31 martie. Ȋn plus, beneficiezi de tehnologia SkyActiv (nu uitați de raportul de comprimare, care este mare ȋn cazul acestor motoare, ceea ce ȋnseamnă, evident, putere mai mare la un consum mai mic!). Fiabilitate? Luați de rumegați (dând sărci pe gugăl) “Consumer Reports best and worst car brands in 2015”.

    Așadar, ce să ne mai cufurim pe noi cu Chiron și Regera? Sau cu supercarurile? Oricum, nu le vom conduce niciodată, mai ales nu ca mașini personale, nu ȋncape ȋndoială…Nu, Miticuță? (Blajinul). De fapt, MX-5 ar fi o alegere rațională, ȋnainte de toate! “Doamne Dumnezeule, tu, inexorabil, pui rațiunea mai presus de pasiune?!”. Nu, dragilor, dar ce preferați? Să salivați și să suspinați după “aristocratele” veșnic inabordabile sau să pilotați o mașină care se numește tot sport, nou-nouță (nu SH), chiar dacă sunteți familiști și nu câștigați 1000 € / lună?

    Aaaaa, n-ai cum să “agăți” cu “amărășteanul” MX-5? O femeie cu adevărat inteligentă nu va ocoli MX-5, dacă nu cumva te va trimite pe tine pe scaunul din dreapta :)
    1 0
  • inexorabil
    Rectificare: “a adăuga” și atât, nu “a adăuga ȋn plus” (pleonasm). Scuze, graba.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru