China opreste importul modelelor Renault: "Nu sunt sigure!"

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 10.06.2009
Statul chinez a luat astazi o decizie controversata, interzicand temporar importul unor modele ca Laguna, Megane si Scenic din cauza "unor probleme de siguranta".

Guvernul chinez a anuntat astazi ca a oprit importul modelelor Renault in statul asiatic. Conform autoritatilor din China, aceasta masura a fost luata din cauza unor "probleme de siguranta".

Conform raportului, unele modele importate in China nu s-au ridicat la nivelul standardelor si regulilor chinezesti, astfel ca forul national care raspunde de siguranta traficului a hotarat sa impuna blocarea temporara a importurilor. "Exista mai multe probleme de siguranta ascunse", spune comunicatul emis de guvernul chinez, fara a specifica insa care sunt acestea.

In urma hotararii de guvern, in China nu vor mai intra modele precum Scenic, Laguna 2 si Megane 2, extrem de populare in Europa. In anul 2008, China a importat cu putin sub 900 de unitati Renault.

Renault nu a emis pana acum o pozitie oficiala de la Paris, un purtator de cuvant anuntand insa ca producatorul francez "este surprins" de decizia oficialilor chinezi. Acesta sustine ca modelele marcii din Hexagon sunt evident de calitate, lucru reflectat atat de presa cat si de teste si de vanzarile la nivel mondial.

Mai mult, toate modelele acuzate de chinezi sunt construite in fabrici din Europa de Vest, la standarde identice cu cele ale modelelor destinate pietelor europene.

Decizia guvernului chinez este cel putin bizara in conditiile in care toate cele trei modele amintite au reusit punctaje excelente - cate cinci stele la siguranta pasagerilor adulti - la testele de siguranta organizate de institutul EuroNCAP. Mai mult, campaniile de promovare Renault se bazeaza in Europa mai ales pe faptul ca marca franceza este singura care are in gama 11 modele cu punctaj de cinci stele la testele EuroNCAP.

Citeste pe blog opinia Automarket pe marginea acestui subiect.

via | AFP

Comentarii (36)

  • totusi sunt prosti
    Asta e un tertip al chinezoilor de a sabota alte marci. Veti vedea ca se vor lega de fiecare marca in parte pentru a-si promova propriile rahaturi. Dar ei chiar cred ca restul lumii e la nivelul lor de inteligenta? In China, va functiona aproape sigur smecheria, ca doar pentru ei e gandita. Vai de fundurile lor galbene! Nu ma mir ca sunt atat de disperati sa fuga inspre Europa.
    58 2
  • Marius
    Siguranta chinezskdgdlksjdh
    Normal ca nu sunt sigure... te urci la un volan de Laguna rupi bariera la granita , pleci cu vames cu tot pe capota si asta poate ca nu le convine de aceea spun ca nu sunt sigure...
    40 3
  • Probleme sunt
    Istoric Megane 2 Sedan 1.6 ( 95.000km/4ani ) piese ce au cedat : punte spate, senzor ploaie, demaror , bielete direcite fata, alarma, motoras stergatoare. Mesaje eronate in bord cu diverse "defectiuni" ce se dovedesc false. Si colac peste pupaza astazi usa spate nu a vrut sa se mai inchida si am ramas cu ea blocata ( si deschisa ) . Marfa masina... nu? Cateodata cred ca doar un "foc purificator" o mai poate repara.
    33 19
  • Aici se vede adevarata fata a celor de la Euroncap
    18 14
  • sailor66
    renault
    c-ncap este copia fidela a euro-ncap! toate autovehiculele de import trebuie sa treaca pe la standul de crash-test c-ncap...numai ca acolo testarile nun se fac pe banii producatorului sau ai importatorului ci pe banii statului chinez! iar daca sunt prinsi luand mita, angajatii c-ncap, risca sa schimbe domiciliul din china intr-un loc cu mai multa liniste si verdeata pe aleea adormirea!!!!asa ca cei ce inca mai cred in variantele de stele e-ncap sa faca bine sa se documenteze despre modul in care sunt facute testele in sua...mult mai amanuntit si cu date periodice intr-o revista de specialitate numita"CONSUMERS REPORT". bafta si viteza moderata caci familiile va asteapta acasa!!!
    21 4
  • Renault
    dak nici masinile Renault nu sunt sigure ...de masinile lor chinezesti ce sa mai zicem
    30 6
  • Ironie chinezeasca
    Nu sunt fan Renault, dar sunt convins ca oricare model de la ei este mult mai sigur decat plagiatele chinezesti. Sunt sigur ca au trimis in Europa cele mai bune masini ale lor, insa n-am auzit inca de vreun test facut unei masini chinezesti care s-a sfarsit cu un rezultat multumitor.

    Eu cred ca sunt suparati pe francezi pentru ca acestia il respecta pe Dalai Lama. Dat fiind faptul ca Renault isi face reclama la toate produsele sale punand accentul pe siguranta, aceasta masura a chinezilor este doar o ironie sau batjocura contra francezilor. O razbunare, nimic altceva. Sa nu uitam ca sunt comunisti iar o astfel de reactie e tipica pentru un stat comunist.
    24 1
  • chinezi prosti
    chinezii sunt destepti...fac asta ca sa se vanda mai bn masinile lor....asa ar trebui sa faca si francezii k sa le dea peste nas......cand vor invada masinile chinezesti lumea sa vezi atunci accidente:(((((((((((
    17 2
  • anonim
    de curand mi-a povestit cineva ca a vazut un accident intre un clio si o Supernova, din care Clio a iesit cu o roata facuta praf iar Supernova cu capota putin indoita si un far spart. Daca Chinezii ar fi urmarit sa isi promoveze prin metoda asta masinile lor atunci de ce nu au interzis intrarea in tara si a altor marci/modele de la alte marci?
    3 15
  • :))
    este ceva normal cea au facut chinezi odata ce modelul chinezesc Brilliance BS4 a obtinut 0 stele EuroNCAP si 0 stele la ADAC deci primi care nu au vrut masini chineze au fost europeni
    totusi cum sa obina 0 stele la 2 teste de siguranta oricat de prost facuta ar fi
    testele aste sunt niste vrajeli care se acorda stele in functie de interese si spagi
    8 13
  • mIcutZ@_Cikuray
    Doh
    So....am o vaga banuiala ca la urmatoarele afirmatii oficiale o sa acuze "probleme de siguranta" si la alte marci de masini.Oricum e destul de bizara constatarea.Nu mi-ar place un plastic chinezesc ... recunosc.
    9 0
  • spaga spaga
    Dupa atatia ani de spaga la noi, am ajuns sa credem ca peste tot in lume numai cu spaga se poate face ceva.
    Sincer nu cred ca testele e-ncap sunt masluite, chiar nu cred (poate ca trebuie sa fie optimizate - prea multe masini primesc 5 stele).
    Pe de alta parte guv. chinez banuiesc ca incearca sa-si apere produsul national pe toate caile posibile.
    5 2
  • Bogdan
    Pretext
    Ca au unele probelme renault-urile au, dar nu cred ca de siguranta, eu cred ca este un mijloc de promovare a celor autohtone. Bine ca gely si hover sunt mai sigure...
    7 2
  • Eustake
    comunisti
    Comunisti, frate.
    9 2
  • Crash test
    Doar ca idee cautati pe youtube creshtest cu masini chinezesti :)))) sa vedeti cum pur si simplu se rup in doua la impact frontal ... Doamne'fereste sa ai si vreo 100 km/ora sa derapezi si sa intri in vreun pom ... ( as pune pariu ca vechile dacii 1300 ar rezista mai bine ) .... deci daca si masinile frantuzesti au probleme la siguranta. .... cele chinezesti sigur nu au probleme pentru ca pur si simplu nu au siguranta ....deci nu au probleme :)))))))
    11 0
  • ??????
    http://www.youtube.com/watch?v=g5SRyG6UR2A
    http://www.youtube.com/watch?v=76Ep30M9wUU
    http://www.youtube.com/watch?v=amFJwdg7O1E&feature=PlayList&p=18B8EA9BD0B70016&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

    Si multe altele .... Groaznic ...
    5 1
  • Hunter
    La asa o stire, cam ramai mut. O fi ele masini frantuzesti, ca vorba aia, cam toata lumea le stie cusuru, dar totusi....chiar chinezii sa spuna ca Renault nu produce masini sigure ?! In comparatie cu ce modele ale carui producator ?! Ale lor ?! :)) Asta o fi replica la testele efectuate de Euro NCAP la clonele lor zise masini....s-or gandit chinezii sa arunce in zid si niste masini europene, pentru ca si eu sunt apti de a da verdice.
    Comparatie intre Euro NCAP si CNCAP (luate de pe site-ul fiecarei institutii):
    Impact frontal: 64 km/h (ENCAP) - 56 km\h (CNCAP)
    Impact lateral: 50 km\h (ENCAP) - 50 km\h (CNCAP)
    Impact lateral cu stalp: 29 km\h )ENCAP) - nu exista

    Si sa nu uitam ca ENCAP mai efectueaza: protectia copiilor din masina si a pietonilor, monitorizare daune ale coloanei vertebrale, ESP (mai nou), avertizoare centuri siguranta, sisteme de limitare ale vitezei.

    Toate acestea sunt luate in considerare de ENCAP pentru a nota testul unei masini. Chinezii au si eu 2 teste, ma rog, pe site apare un al 3-lea test de impact frontal, total, din cate mi-am dat seama in desene, masina ar fi proiectata cu 50 de km\h intr-un zid cu intreaga parte frontala. Ma rog, o abureala pana la urma.
    Merita luate in considerare in primul rand vitezele de impact !!! Probabil asa e politica CNCAP, viteze mai mici sa nu se imprastie prea tare cartonul :))
    10 2
  • Gabriel_r
    Represalii economice
    Dalai Lama este motivul acestei actiuni , relatiile cordiale dintre guvernul francez si Dalai Lama a iritat serios guvernul chinez . Prin urmare au recurs la acest tip de represalii .
    8 0
  • chinezi
    supa de
    normal ca chinezii sunt prosti..ei cred ca gely e o masina fantastica si minunata...se insala amarnic...inca nu s-a facut o masina mai sigura ca renault..si asta o spun testele euro ncap.......mai lasati-ne cu comunistii astia ordinari si fara minte in cap...
    hai pa
    5 1
  • Renault'N'CRAP
    Incet incet ies la suprafata smecheriile fiecaruia. Dintotdeauna am zis ca Siguranta Renault este doar o strategie de marketing, nimic altceva, pana la urma toti se conving de asta.
    4 5
  • fanreno
    bestcar
    Am ajuns la concluzia ca aceasta rasa China nu are numa ochii la orizontala ci si creierul lor e tot la orizontala!!! Modelele precizate in acel comunicat sunt unele dintre cele mai sigure modele. Eu stiu ca aici e foarte multa lume care s-a intzepat cu marci fantoma precum skoda, seat, logan, fiat, chevrolet....dar nu va mai datzi cu parerea despre masinile renault ca astia fac masini de foarte mult timp ca sa le dea niste comunisti sfaturi.In concluzie cumparati renault ca daca nu o sa vi se alungeasca ochii si creierul ca la chinezi!
    4 4
  • china
    Aceasta politica reprezinta protejarea produselor autohtone , guvernul din china nu e ca al nostru ei isi protejeaza piata si produsele si au grija ca banii sa nu plece in afara tarii.
    Daca va uitati pe etichete veti vedea ca majoritatea lucrurilor voastre sunt made in china ( PRC).
    Eu unul nu mai cumpar produse chinezesti , pentru ca oricum sunt de proasta calitate si sunt prea sarac sa imi cumpar un lucru ieftin.
    Daca aveti un pic de patriotism si sunteti romani , incercati sa cumparati produse autohtone sa incurajati producatori romani sa faca fata agresiuni chinezesti cu produse ieftine si proaste .
    4 2
  • as21ro
    nu sunt sigure la impactul cu pietonul...de exemplu o carutza de-a lor, la impactul cu pietonul se dezintegreaza, iar pietonul scapa doar cu o bashica!!! pe cand laguna nu are sistemul "xing yang bao" de protectie....
    1 0
  • da panaramele lor de copi sant sigure? sau renourile chiar nu mureau an achcidente si ei au nevoie sa mai scape de ei :))))))
    1 1
  • Cineva
    Roata se intoarce
    Roata se intoarce...cum pe noi ne obliga sa cumparam Dacia(care la randul ei e tot Renault)...ca na doar cei de la guvern au actiuni la Dacia asa si Doamne-Doamne a intors roata.
    0 2
  • ok
    cine stie, poate la viteze mai mici, renaultul se face praf. asa cum laguna la 80 km e varza.................

    oricum, e o masura de protejare a marfii autohtone.
    2 7
  • Nu pot sa zic decat ...
    HAHAHAHHA, partea cu "nu s-au ridicat la nivelul standardelor si regulilor chinezesti" este GENIALA ! Standarde chinezesti =)) Mi-a facut ziua stirea asta ... evident ca e un tertip, dar ma amuza faptul ca s-au legat tocmai de Renault, care nu mai stiu cum sa isi promoveze siguranta in ultimul timp. I-a omorat cu faza asta. EPIC !
    1 0
  • Kina
    Ce masura de protejare a marcii autohtone????????????? Daca Renault a vandut sub 900 de masini in China intr-un AN, vi se pare ca sunt amenintati producatorii chinezi?
    3 1
  • mester
    Au dreptate
    Bai bine le face , chiar is proaste , calitatea nu reiese din "volumul de vanzari " . Is ieftine si proaste , eu chiar mi-s patit cu meganu lu peste . Pica piesele ca altceva . La 40k sa te puna sa inlocuiesti toata puntea spate din cauza unei bare care s-a "fisurat" si tot blocul de lumini pentru o banda care s-a "rupt" de l airbagu volan ? Pai astea chiar tin de siguranta nene . BRAVO chinezoilor !!!!
    5 4
  • mester
    Completare
    am uitat sa adaug ca la a doua stricaciune nu se mai declanseaza NICI un airbag . E vorba de siguranta sau ba ? Unde mai pui ca toate meganurile scartaie cind franeaza......
    2 4
  • amerikanu
    dar in USA?
    Dar in Usa , in Usa dom'le in Usa , cate Renoiuri sint , stie cineva ??? :)
    3 1
  • sailor66
    pt. amerikanu
    de la fuego ??? zip..nil...nada..da-s bune tare?!?!
    2 1
  • amerikanu
    Bravo sailor66 ! Raspuns corect .
    0 1
  • Renault
    Nu stiu la siguranta cum sunt cei de la Renault, dar la fiabilitate (din cate am auzit de la diverse cunostinte, si experienta proprie),
    sta mai bine brand-ul lor mai ieftin Dacia cu Logan, decat Megane si Laguna, poate o fi din cauza simplitatii........revenind la subiect, chiar daca ar avea dreptate oricum nu chinezii ar fi in masura sa dea verdicte in domeniul sigurantei auto
    3 1
  • ...
    ...ca si cum chinezariile lor ar fi sigure....
    1 0
  • adevarat si nuprea
    sunt de acord cu chinezii ca renault nu e o masina sigura, dar sa fim serios ca spre deosebire de acele chestii denumite geely sau cum or fii ele sunt lux
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru