Citroen DS5, în România de la 26.900 euro

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 20.04.2012
Citroen a lansat cel de-al treilea membru al gamei DS pe piaţa din România. Vorbim de crossoverul premium DS5, care pleacă de la 26.900 euro cu TVA inclus.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Citroen DS5 1.6 e-HDi
Lungime (mm) 4.530
Latime (mm) 1.871
Inaltime (mm) 1.504
Ampatament (mm) 2.727
Greutate (Kg) 1.495
Capacitate (cc) 1.560
Puterea maxima (CP/rpm) 112/3.600
Cuplu maxim (Nm/rpm) 285/1.750
Viteza maxima (Km/h) 191
Acceleratie 1-100Km/h (s) 12.4
Consum mediu (litri/100 km) 4.4

Citroen a lansat pe piaţa din România cel de-al treilea membru al gamei DS, numit DS5. Acesta este un crossover cu cinci uşi şi primul Citroen de serie oferit cu un sistem de propulsie hibrid. Modelul are o siluetă cu linii dinamice şi un interior realizat cu materiale de top. Noul DS5 promite să fie un amestec între un break, un monovolum şi un sedan de clasă premium. Importatorul Citroen a anunţat un preţ de pornire de 26.900 euro cu TVA inclus pentru versiunea 1.6 e-HDi Airdream Chic a lui DS5.

PRIMUL HIBRID CITROEN

Citroen DS5 este bazat pe platforma PF2 a concernului PSA Peugeot-Citroen, platformă pe care o împarte cu Peugeot 3008. La fel ca 3008, Citroen DS5 este oferit şi în compania unui tren de propulsie hibrid. Clienţilor li se pun la dispoziţie mai multe versiuni hibride ale lui DS5, una diesel-electric şi două benzină-electric. Versiunea diesel-electric vine în compania unui propulsor HDi de 2.0 litri care dezvoltă 163 CP şi are un motor electric de 37 CP montat pe puntea spate.  Motorul electric al lui DS5 poate să asigure tracţiune integrală sau să ofere un plus de putere atunci când este necesar, pe lângă atributele "clasice" ale unui motor electric în cazul unui vehicul hibrid. Totodată, unitatea de 37 CP este suficient de puternică încât să-l propulseze pe DS5 fără ajutor de la propulsorul cu ardere internă.

Noul DS5 are patru moduri de rulare: Auto, ZEV, 4WD şi Sport. Modul Auto realizează comutarea între unitatea cu ardere internă şi motorului electric pentru a optimiza consumul de carburant. Modul ZEV (Zero Emission Vehicle) asigură deplasarea doar pe baza motorului electric, la o viteză de până la 60 km/h, în limita energiei înmagazinate în acumulatorii lui DS5.

Modul 4WD optimizează tracţiunea prin angrenarea roţilor faţă în baza motorului cu ardere internă şi angrenarea roţilor spate cu motorul electric. Cei de la Citroen sugerează acest mod pentru zăpadă adâncă, noroi, nisip şi alte suprafeţe cu aderenţă redusă. Modul Sport al lui Citroen DS5 adaugă un plus de dinamism, îmbunătăţind răspunsul motorului cu ardere internă la pedala de acceleraţie şi oferă un plus de putere cu ajutorul motorului electric pentru reprize, depăşiri şi demaraje.

DOUĂ DIESEL-URI ŞI UN THP DE 200 CP

Gama DS5 este disponibilă şi cu trenuri de propulsie convenţionale, fiind oferite două diesel-uri şi un THP. Unitatea diesel entry-level este un 1.6 e-HDi de 110 CP, oferită doar în compania unei transmisii manuale robotizate. Cel de-al doilea diesel din gamă este un 2.0 HDi de 160 CP, disponibil atât în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, cât şi în compania unei transmisii automate cu şase trepte. Singura motorizare pe benzină din gama DS5 este un 1.6 THP de 200 CP, oferit doar în compania unei transmisii manuale cu şase trepte.

Citroen DS5 a fost deja testat de EuroNCAP şi a primit cinci stele de siguranţă. Modelul a primit punctajul de 97% pentru performanţele sistemelor de asistenţă la prevenirea accidentelor, în timp ce protecţia pasagerilor adulţi a fost cotată la 89%. În ceea ce priveşte suspensia, DS5 este echipat cu o suspensie faţă McPHerson cu bară stabilizatoare, în timp ce puntea spate este semi-independentă, cu bară de torsiune.

Nivelul de echipare standard al lui Citroen DS5, numit Chic, include o listă bogată de dotări, din care enumerăm: ABS+REF+AFU, ESP, ASR, climatizare automată pe două zone cu funcţie REST, airbag-uri frontale, laterale şi cortină (faţă şi spate), sistem de pornire din buton, computer de bord, asistenţă la pronirea din pantă, frână de staţionare electrică, aprinderea automată a luminilor de întâlnire, control inteligent al tracţiunii, geamuri laterale spate şi luneta fumurii, cotieră centrală faţă cu sistem de răcire, cotieră centrală spate cu trapă pentru ski, torpedou iluminat şi ventilat, sistem audio CD bi-tuner RD5 MP3 cu ecrand C- şi comenzi pe volan, tetiere faţă reglabile pe înălţime, scaun şofer cu reglaj lombar şi multe altele.

Începând cu nivelul de echipare So Chic, DS5 este echipat în standard cu jante din aliaj cu diametrul de 18 inch. Nivelul de echipare de top al lui DS include, printre altele, o tapiţerie din Piele "Claudia Sportlounge" cu inserţii de crom satinat, Head Up Display color şi scaun şofer cu masaj lombar.

 

NOUL Citroen DS5 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE

PUTERE
(CP) 

CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Citroen DS5 1.6 e-HDi 110
112 4.4 12.4 26.900
Volvo V50 1.6 D2 115 CP 115 4.3 11.5 23.188
Volvo V60 1.6 DRIVe Basic 115 4.5 11.3 29.636
BMW Seria 3 Touring 316d (generaţia veche) 116 4.5 11.2 32.674
Audi A4 Avant facelift 2.0 TDI 120 CP M6 120 4.7 10.9 33.950

*fără promoţii şi alte oferte speciale

 

Via | Citroen

Comentarii (39)

  • Bogdan
    Citroen
    Dupa ce sunt cele mai proasta masini frantuzesti la ora actuala cine dracu le da si 27 de mi de euro pe masina asta cu un prapadit de motor de 111 cp??
    32 69
  • andrey_1293
    Citroen DS5
    Sincer, masina arata absolut incredibil atat la exterior cat si la interior. Liniile agresive de la exterior sunt extraordinare iar evacuarile din spate arata super. Interiorul este schimbat total fata de ce ne obisnuise Citroen. Si asta e bine. Singura mare problema este pretul. Pt un motor de 1.6 se cere aproape 27.000 de euro, ceea ce nu cred ca e de ajuns pentru o masina de 1.5 tone. Versiunea din imagini cred ca este full option - vad foarte multe butonase, butoane si tot felu de minunatii, si cred ca este si varianta cea mai puternica, si asta cred ca ar duce pretul undeva la 35.000 ceea ce nu prea mi se pare un pic cam mult pentru o astfel de masina.
    46 8
  • Amorezul
    Vai de capul lor cu asemenea motor! Daca avea un V6 sau un V8 mai ziceam.Acest model incepe de la 27.000 euro cu un motor de frigider!
    25 39
  • @andrey_1293
    daca te uiti in gradina concurentei vei constata cu stupoare ca si ei au motoare slabe in oferta, acestea fiind motorizarile de pornire. sigur nu acestea sunt centrate pt a face vanzarea per produs la fiecare dintre ei, ci doar pt diversii snobi care vor neaparat acea masina dar abia si-o pot permite, sau cazuri ciudate care nu vor consum sau poluare mari.

    totusi motoare prea mici in general. pt asa ceva trebuiau neaparat sa vina si cu motorizari potente de peste 200cp.


    dar, alte informatii nu exista?! gen suspensie clasica sau macar s-au desteptat si folosesc sferele trademark si alte alea pe acolo...
    12 8
  • constantin
    Analizati bine
    BMW Seria 3 2012
    316d 116CP MT6 Diesel / Manuală 116 CP / 260 Nm 31.620 € Nu mai vorbiti prostiii. SI care-i problema ca citroenul pleaca de la 26 000 si bmw pleaca de la 31 000 totusi 5000 euro pentru 4 cp in plus lol o fi bmw dar ds5 arata criminal
    52 11
  • un oarecare
    Daca-i face un discount de 4000 euro poate are sanse
    21 10
  • superba...
    masina arati superb si interior si exterioar!! e altceva decat multitudinea de masini sterse...si lasati gura cu motorul..uitati-va la aia care au motor de 2000 si 120 de cai in 2012 si au niste preturi dde pornire de plangi!! sa fim realisti acum...
    32 11
  • @
    Sa fim seriosi, noi suntem invatati cu 20.000euro sa cumperi Q7 sh, si cu 10.000 Touareg, insa ati uitat ca nu doar Citroen practica preturi asa mari, uitati-va la toate marcile care au scos modele noi, cer preturi imense. Acuma nici o masina noua nu isi prea mai merita banii. Mai bine ramanem la un sh de 1-2ani.
    Se vezi acest Citroen cum in 3 ani se va devaloriza foarte mult.
    29 4
  • Andrei
    DS5
    Am urcat intr-un DS5 la Paris. Interiorul este incredibil dpdv al materialelor folosite .
    Jos palaria .
    31 4
  • mi e imi place
    Eu cred ca e foarte buna masina. CAteva secunde nu conteaza asa mult la sprint...ca nu e masina de curse unde conteaza secundele. Cine cumpara o astfel de masina nu o ia pentru liniute. Eu cred ca conteaza confortul si ambianta din masina ...plus ca exteriorul e formidabil. In legatura cu fiabilitatea...si-a mai revenit citroen. Stie cineva de probleme la C5...majore? Pana la urma urmei...si WV passat a avut probleme mari la partea electrica.... Pretul ...e pe masura. Abia astept s-o vad in trafic...
    25 2
  • Razvan
    Pret mare
    Nu zic ca nu-mi place, masina e originala, insa parerea mea e ca cel putin in Romania va fi un esec, precum Renault Vel Satis. Are un pret de pornire foarte mare iar la banii aceia oamenii se gandesc sa cumpere masini sedan, precum Ford Mondeo, VW Passat, Peugeot 508, Opel Insignia, Seat Exeo, etc.
    12 14
  • Razvan
    Motor Diesel
    Si apropo de cei care se plangeau de motor, poate nu au citit ca este o unitate Diesel, deci are cuplu. Nu compari un motor lenes benzinar de 112 cai cu un diesel de 112 cai, care are doua avantaje si anume ca are cuplu mare, deci trage bine si consuma putin. Motorul nu este slab pentru masina asta
    17 9
  • ds5
    la pretul asta o sa o vedem doar in vitrina. mult prea scumpa
    15 15
  • crossover
    Scrie in articol ca DS5 este crossover .... iar mie nu mie se prea pare. Am vazut-o si live in mall, si nu mi-o pot inchipui pe teren accidentat, cu o asa garda mica la sol si asa roti.
    Masina e superba, arata chiar mai bine in realitate decat in poze, dar tare am impresia ca in momentul in care vrei sa o cumperi si nu cumperi toate dotarile nu o sa mai arate asa de bine ....
    13 3
  • macar e o masina frumoasa.. desii nu inghit masinile frantuzesti designul e de nota 100 la masina asta
    14 5
  • florian
    @ Bogdan
    Inchide gura ca faci praf,..habar nu ai ce inseamna Citroen,sau ..poate ai fi matale un pilot de gard si te a lovit DS -ul in scandura si nu ai fost multumit
    9 3
  • http://www.thefreedictionary.com/crossover

    crossover nu inseamna din hatchback in offroad.
    ci orice hibrid intre diverse game. adica murano cabrio este un crossover.
    concept 9 al lui citro tot crossover este (coupe-break), z3coupe, CLS, etc...
    faptul ca a fost intiparit in mintea multora ca e sinonim cu un offroader domolit e o greseala
    5 2
  • Design de nota 10 pret de nota 6!
    Masina arata intr-un mare fel, din pacate pretul strica tot.

    Au mai incercat si altii sa se pozitioneze prin pret dar nu le-a reusit.
    10 4
  • masina arat foarte bine,dar asa cum se observa aici :http://www.automarket.ro/image_zoom.php?id=260624&parent_type=article&article_id=44302-- asta o sa fie cea mai buna afacere-Sh :D

    La pretu de noua..o sa si mai vanda un sediu sa acopere pierdrerile.
    7 2
  • :)
    Arata foarte bine masina. As da 25 de mii pe ea.
    9 5
  • AndreiRN
    Citroen
    Si ce te opreste sa dai?

    O masina frumoasa si moderna si economica dar ......... pt familisti cu bani sau metrosexuals si nicidecum pt pasionati auto.
    Problema majora cu Citroen este fiabilitatea.
    Cat este garantia trenului de rulare?
    Daca este sub 7 ani nu isi merita pretul.
    Daca are o garantie de 10 ani atunci incepe sa devina extrem de atractiva segmentului de public adresat.
    4 17
  • scumpa?
    Pai hai sa ne gandim putin:
    - cica Citroen vrea sa atace segmentul premium cu masina asta... cat costa cel mai ieftin concurent premium?
    -uitati-va pe lista de dotari standard... asa dotari nu gasesti nici pe un Mondeo sau Insignia (de Passat nici nu mai zic, ca oricum e printre cele mai scumpe) la 27000 de euro... De Seria 3 sau Clasa C nici nu mai zic
    -motor slab? cele mai slabe motoare de la A4 sunt de 120 CP, la Seria 3 de 116 CP, la Mercedes Clasa C e ceva mai puternic, 136 CP (dar cu aproape 10000 de euro mai scump), Volvo S60 115 CP. NU conteaza neaparat puterea motoarelor, ci cum ajunge pe sosea. Deci asta cu puterea nu poate fi neaparat o problema.
    -pret pe masura. Da, nu este o masina ieftina... pentru noi, astia care si-ar cumpara altceva. Cine vrea masina asta o cumpara si gata, pentru ca ii place, e ceva diferit si pare o masina de calitate, dotata mai bine decat multele care-i sunt concurente. Mai mult, diferenta de pret fata de un Seria 3 sa zicem o poti folosi pentru niste optionale misto de vreo 5000 de euro. Si recunosc, nici eu nu mi-as cumpara una. Dar recunosc ca e o masina interesanta.
    27 4
  • Ah, si inca ceva:
    Sa nu uitam ca este vorba si de un hibrid. Iar orice hibrid serios nu e tocmai ieftin.
    Automarket, pe cand un drive test?
    12 2
  • @LauCalin
    Testul cu DS5 este deja în agenda noastră.
    8 2
  • pff
    abia acuma a aparut in DS5-ul in tara? pfff in franta l-am vazut anu trecut in decembrie. e frumos,dar tot CITROEN ramane :(
    2 22
  • Flaviu C
    ok
    cam ciudatica masina dar nu m-ar deranja s-o am. chiar nu e scumpa.
    acum ceva vreme ma uitam stupefiat in mall la un DS4 ce era la vreo 16mii e. mi se parea super ieftin. sa fim seriosi. la banii astia iti iei un golf 6-super comun si mediocru. Masina totusi este un Premium. de asta au facut DS-urile. calitatea materialelor net superioara.
    Una peste alta, desi sunt fan si posesor de mercedes, jos palaria pentru Citroen.
    8 2
  • zarnesteanu
    Imi place foarte mult masina asta.
    Nu vad absolut nici o problema s-o prefer unei nemtoaice. Crossover inseamna un break mai mare sau un SUV mai mic, deci la banii astia se merita din plin.
    Motorul este suficient, fiind diesel, iar daca chiar trebuie, electricul ii da o mana de ajutor. Sunt clienti pentru care 0-100 km/h nu inseamna nimic, altele sunt importante (siguranta, consum, etc). Pentru o familie cu 2 copii mici este ideala.
    Bravo Citroen, bafta maxima!!!
    14 2
  • DS5
    o masina senzationala... pretul nu e chiar exagerat, imi era oarecum frica ca pretul de pornire sa depaseasca 30k. Tinand cont de segmentul din care fata mi se pare chiar echitabil.
    Faptul ca nu va avea succes in Romania e un lucru cert, dar tocmai lucrul asta ma bucura, pentru ca va fi clar o masina exclusivista.
    16 1
  • O masina super OK
    Un design, foarte placut, departe de banalitatile concurentei, cu materiale calitative. Pretul este cel mai mic pentru o masina din gama premium, numai ca in Romania daca nu are sigla nemteasca, "nu e bine"
    4 3
  • AltBogdan
    Cine zicea ca nu va avea succes? Deja in Romania sunt vandute 3 DS3R (Racing) care sunt o caruta de bani.
    Prin comparatia cu alte masini din clasa premium, le bate lejer prin dotari si un design de vis.
    Nemtoaicele nu mai sunt asa fiabile cum erau... sa zicem Golf 2 si Mertz Cobra... Pica BMW clasa 7 sub 20.000km, si altele grele.
    Si inca un lucru interesant, pretul de pornire in Franta, este de 40.000 euro - pentru aceleasi versiuni.
    Din cate stiu, C5 are foarte putine probleme pe tren de rulare, iar DS5 in nici un caz nu va fi mai slaba.
    4 3
  • Razvan
    Masina, nu lada germana
    Pentru toti cei care au facut comparatii cu Mondeo, Passat, Insignia- mai intai urcati-va intr-un DS5 si, eventual megeti un pic cu el la un drive-test si dup-aia veti intelege ca diferenta dintre un DS5 si modelele enumerate mai devreme este cam aceeasi dintre un Bentley sau un Rolls si un BMW sau un Mercedes. Diferenta este ca DS 5 nu este o masina care sa se adreseze celor fara imaginatie care cumpara Passat, eventual SH de prin 2007 (ca alea erau mai bune) ci o masina pentru cei care vor mai mult decat sa se deplaseze de la punctul A la punctul B.
    In alta ordine de idei, fiind proprietar de Citroen (la a 3-a generatie) pot sa-i spun celui care se intreba de garantie ca nimeni nu ofera 7 ani de garantie in momentul de fata si ca eu in 6 ani de zile de cand am Citroen nu am avut nevoie niciodata de garantie, deci nu inteleg de unde este atat de convins de lipsa de fiabilitate.
    13 5
  • mda
    Si totusi nu are suspensie independenta pe spate!!!
    5 6
  • ...totusi, este un DS
    Sincer, nu sunt un fan al masinilor franceze, dar Citroen a fost intotdeauna un producator inovator, chiar revolutionar. Acum cu noua serie DS, aduce pe piata niste masini la care nici nu visam acum 5 ani. E unul dintre putinii producatori care se disting clar in peisajul auto mondial, atat din punct de vedere al designului, cat si al tehnologiilor utilizate. Un fel de Apple, insa lipsit de aroganta acestora. Parerea mea este ca un DS se situeaza undeva deasupra concurentei de la BMW, Audi, sau Mercedes, imediat sub categoria modelelor de lux - Jaguar, Aston Martin, Bentley, etc. Daca as face parte din segmentul premium, cu siguranta as prefera un DS fata de orice Seria3, A4 sau C Klasse, care oricum sunt supraevaluate.
    11 13
  • ..si totusi marmota invelea ciocolata in staniol
    .
    8 12
  • chiar asa, scumpa?
    De ce ziceti ca e scumpa. Are un pret putin peste un Hyundai i40, care o fi ea mult mai dichisita ca vechea Sonata, dar nu se compara cu acest DS
    12 6
  • @razvan - benzinarul ala "lenes" de 120CP "te face" de vorbesti singur la colt daca dieselul tau nu are macar 150CP si o cutie foarte bine etajata catre "sport" ... mai citeste si tu timpii pana la suta pe la diferiti producatori

    la plusuri : un hibrid la bani putini, asa ceva nu vezi prea des (inca). Ca design este ok, ca materiale/comportament/consum ramane de vazut :)
    4 3
  • Anonim
    Asa a fost si cu Citroen-ul C4 normal. Laude in presa (mai ales cea nationala, ca pe afara nu prea) si cand am vazut unul zilele trecute troncanea ca un Renault dupa 3 ani de folosire. Iti cumperi Citroen, suporti costul prostiei.
    4 7
  • @Anonim
    Ce nu se mai vand volksVagOanele ? E gol in showroom, huh!
    3 1
  • Abdulaziz
    @ unii de mai sus
    Voi credeti ca toata lumea are aceleasi criterii de alegere a unei masini?
    Sau criteriile voastre sunt cele bune si corecte ?

    Romanu tot roman.....!
    Crede ca e buric !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru