Feedback

Dacia: la Piteşti a luat naştere singura uzină de matriţe a Grupului Renault

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 21.07.2011
Dacia a inaugurat ieri la Piteşti o nouă uzină, responsabilă pentru producerea de matriţe. Fabrica va furniza matriţe pentru o mare parte din modelele Alianţei Renault-Nissan.

Esential

222 de angajaţi va avea Matriţe Dacia.
9000 de metri pătraţi etse suprafaţa pe care se întind halele Matriţe Dacia.

Procesul de fabricaţie al unui autovehicul începe cu transformarea tablei în piese de caroserie. Pentru a transforma tabla în aripi sau capote sunt folosite matriţe instalate în departamentul de presaj al uzinelor de vehicule. De unde provin însă matriţele?

Începând de ieri, ele vor proveni din România, unde a fost inaugurată prima uzină de matriţare a Grupului Renault. Astfel, o parte din vehiculele Alianţei Renault – Nissan vor beneficia de matriţe construite la Pitesti în cadrul Matriţe Dacia.

Începând cu anul 2007, la Matriţe Dacia au fost investite 30 de milioane de euro pentru a creşte capacitatea uzinei de 7 ori. Astfel, banii au fost folosiţi pentru creşterea cu 60% a suprafeţei atelierelor, pentru cumpărarea de echipamente performante, pentru reamenajarea fluxului de producţie şi pentru formarea angajaţilor.

La nivel mondial Matriţe Dacia a devenit una cele mai bine dotate companii care fabrică matriţe. Uzina se desfăşoară pe 17.000 de metri pătraţi, dintre care 9000 sunt ocupaţi de ateliere. La Matriţe Dacia vor lucra 222 de angajaţi, dintre care 98% vor fi români.

Uzinele din România, Maroc, India, Turcia, Slovenia, Argentina, Brazilia, Franţa şi Spania au fost deja dotate cu utilaje concepute la Matriţe Dacia. Cifra de afaceri a Matriţe Dacia a fost de peste 7,5 milioane de euro în 2010, iar exporturile reprezintă 90 % din aceasta

"Dacia se poate mândri că, printre subsidiarii săi, are singura entitate din Grupul Renault care concepe şi fabrică utilaje de presaj, clienţii săi fiind uzinele din Alianţa Renault–Nissan. Matriţe Dacia completează gama de competenţe necesare unui constructor auto, de la conceperea de produse şi procese specifice industriei auto, de la inginerie la realizarea utilajelor, fabricarea vehiculelor şi vânzarea acestora", a declarat Jerome Olive, director general, Automobile Dacia.

"Angajaţii de la Matriţe au ca misiune conceperea proceselor de fabricaţie, realizarea studiilor, preliminare dar şi a utilajelor şi finisarea lor cu ajutorul preselor. Ei asigură şi punerea în funcţiune a utilajelor în uzine. Am pornit în 2007 de la o structură existentă la Dacia şi am reuşit, prin investiţii şi formări ale angajaţilor în intern, în cadrul Alianţei, să evoluăm şi să trecem de la fabricarea de piese de structură, puţin pretenţioase, la piese de aspect (de exemplu panourile de uşi sau aripile), care sunt mai greu de realizat şi pentru care calitatea trebuie să fie mai ridicată", a declarat Mostafa El-Mouatassim, director general Matriţe Dacia.

Comentarii (3)

  • meteor
    E bine
    ca nu se pierde aceasta meserie deosebita.
    11 0
  • E foarte bine
    Lucrez oarecum şi pentru în industria auto. Am tangenţă şi cu ce înseamnă industria orizontală.
    Din păcate industria s-a destructurat, ceea ce a condus indirect la situaţia socială în care ne aflăm.
    Cum asta? Foarte simplu.
    În 20 de ani mulţimea de ingineri şcoliţi în facultăţi adevărate şi pregătiţi în condiţii grele, ori au ieşit la pensie ori s-au apucat de altceva din cauză că fabricile s-au închis şi s-au vândut la fier vechi.
    Absolvenţii de facultăţi tehnice au găsit o piaţă a muncii din ce în ce mai îngustă, cu standarde din ce în ce mai reduse.

    Apoi a început cercul vicios. De ce să învăţ carte, să-mi rup neuronii 5 ani în facultate, cu matematică fizică, ştiinţa materialelor etc., când ies şi-mi dă un salariu de nimic în industrie iar după 2-3 ani mă disponibilizează şi rămân şomer, când ală care o freacă 4 ani şi trece prin facultate ca gâsca-n apă, se angajează pe relaţii etc. cu salariu triplu.
    Dar de ce să mai fac facultate tehnică?
    Să-i ia dracu cu integralele lor şi cu funcţiile lor criteriale. Mă fac economist, bla bla bla 2+2=4, îmi iese banu'.
    Da de ce să fac facultate?
    Îmi cumpăr diploma şi mă angajez că am relaţii. Pun de o afacere, fur de la stat, m-am scos.
    Da de ce să-mi cumpăr diploma?
    Trebuie totuşi să mă târăsc şi eu pe la ceva cursuri să fac prezenţa la examene.
    Oricum copiez de rup la Bac (că "e grele rău"), iau diploma şi dup-aia văd eu ce fac.

    Da de ce să mai fac şcoală?
    Ia uite la ăla care cântă ce lanţuri groase de aur are.
    Ia uite la aia care dă din c.r ce Bentley "şi-a tras".
    Dacă nu reuşesc plec în Spania la căpşuni sau în construcţii sau în Italia, să am grijă de bătrâni. Să mă călărească ăia 10 ore pe zi.

    Dacă nu reuşesc nici asta, zic că ţara e de căcat, că oamenii sunt de căcat, comentez pe forumuri, mă dau specialist (gugăl să trăiască) şi iau în râs oameni cu 20 de clase mai sus decât mine, care muncesc, produc ceva la care nici măcar nu ştiu să citesc eticheta.

    Dacia este una din companiile majore de la noi care utilizează tehnologii de vârf, care e în permanentă dezvoltare, care investeşte în continuare în tehnologii şi în OAMENI să-i ţină la nivel competitiv, care încă mai menţine spiritul tehnic al acestei ţări.

    Dacia este printre companiile care ne menţine încă pe linia de plutire, altfel am fi numai o ţară de cocălari şi curve, în curs de analfabetizare completă.

    Unde lucrez eu? Ca inginer În România.

    P.S. Învăţaţi Limba română şi învăţaţi o meserie, munciţi din greu şi după aia comentaţi.
    21 0
  • kumite
    @ignis
    Nu am cuvinte.Punct ochit,punct tintit.Toate cele bune,om bun ce esti!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru