Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016

Publicat Luni, 07.09.2015
de Sebastian Toma
Comenteaza 25
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 1
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 2
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 3
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 4
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 5
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 6
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 7
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 8
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 9
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 10
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 11
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 12
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 13
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 14
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 15
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 16
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 17
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 18
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 19
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 20
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 21
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 22
Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016 - Poza 23
Dacia a dat toate detaliile despre noutățile pe care le introduce în gamă odată cu Salonul Auto de la Frankfurt. Pe lângă faptul că toate motoarele sunt Euro 6, Duster primește o actualizare și marca românească oferă prima sa cutie automată.

Dacia a pregătit mai multe surprize pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Pe lângă faptul că toate motoarele din oferta constructorului român respectă deja norma Euro 6, marca din Mioveni va prezenta în fața nemților prima sa transmisie automată, unitatea manuală robotizată numită Easy-R. Alături de transmisia cea nouă și de motorizările actualizate, Dacia aduce noutăți în gama Duster: o nouă culoare de caroserie, ornamente interioare noi, mai multe dotări, tapițerii noi și un nou model de jante din aliaj. În plus, Duster primește sistemul multimedia MEDIA-NAV Evolution, cu tot cu o cameră de marșarier. Pe anumite piețe, Dacia va comercializa și o serie limitată "Urban Explorer" a lui Duster.

Prima transmisie automată din oferta Dacia vine cu motor de 90 CP și cu Start-Stop

Transmisia robotizată Easy-R din oferta Dacia, prima unitate automată din oferta europeană a constructorului din Mioveni, debutează la Salonul Auto de la Frankfurt. Dacă până acum știam doar că va fi oferită în cadrul gamelor Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway, cei de la Dacia au specificat în final și motorizare care o însoțește. Astfel, noua transmisie robotizată Easy-R de la Dacia are cinci trepte de mers înainte și este oferită pentru moment doar cu unitatea 0.9 Tce de 90 CP. Propulsorul respectă normele Euro 6 și asigură același consum mixt în compania transmisiei robotizate: 4.9 litri la sută și emisii CO2 de 109 grame pe kilometru. Reprezentanții mărcii românești nu au specificat cum sunt afectați timpii 0-100 km/h ai modelelor care sunt comandate cu această transmisie.

Noua combinație de motorizare/transmisie de la Dacia a fost testată insistent de inginerii Renault, fiind optimizată pentru durabilitate și fiabilitate. În timpul procesului de dezvoltare, transmisia Easy-R a fost testată pe dinamomentru vreme de peste 130.000 de ore, iar fiecare transmisie Easy-R în parte este evaluată în cursul procesului de fabricație printr-un proces strict de control al calității. Transmisia robotizată de la Dacia are atât mod automat, cuplat prin selectarea treptei "D", cât și mod Manual, activat prin mutarea levierului la "M" și apoi mișcarea acestuia înspre semnele "+" și "-", în funcție de dorința șoferului de schimbare a treptelor. Cei de la Dacia susțin că au ales această soluție tehnică deoarece nu afectează consumul de carburant și unitatea Easy-R are mai puține pierderi de energie față de automatele convenționale. În plus, unitatea Easy-R are un mod de "crawl" îmbunătățit, care facilitează manevrele la viteze reduse când nu este acționată accelerația și staționarea în rampă cu sistemul Hill Start Assist.

Toate motoarele Dacia respectă norma Euro 6 și consumă mai puțin

Esential 0.5 litri la sută este reducerea consumului mixt de carburant al motorului 1.5 dCi din gama Dacia Duster odată cu trecerea la Euro 6.
5 trepte are cutia robotizată Easy-R de la Dacia.
Dacia și-a actualizat toate motorizările din gamă pentru respectarea normei euro 6. Odată cu acest update, toate propulsoarele sunt echipate cu sistemul Start-Stop și cu funcție de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, singurele excepții fiind unitățile 1.2 16V. În plus, toate diesel-urile sunt echipate cu un sistem de reducere a emisiilor de oxizi de azot care funcționează fără întreținere: Lean Nox trap, o soluție tehnică bazată pe un sistem de absorbire a NOx-urilor care folosește un catalizator placat cu zeoliți (grup de minerale).

Datorită actualizării la Euro 6, toate motoarele au devenit mai eficiente în materie de consum de carburant. În cazul gamelor Sandero, Logan și Logan MCV: unitatea TCe 90 are un consum mai mic cu 0.1 litri la sută, iar diesel-ul de 90 CP este cu 0.3 litri la sută mai eficient.

La gama Sandero Stepway, motorul TCe 90 este cu 0.3 litri la sută mai eficient și diesel-ul de 90 CP este cu 0.2 litri la sută mai eficient. În cazul gamei Duster, unde sunt prezente cele mai multe motoare, există îmbunătățiri de consum pe toate planurile. Astfel, dCi-ul de 90 CP al lui Duster este cu 0.3 litri la sută mai eficient, iar fratele său mai puternic, de 110 CP, are un consum mixt redus cu 0.5 litri la sută. Unitatea TCe de 125 CP din gama Duster a devenit cu 0.2 litri la sută mai economică, iar motorizarea nouă de 115 CP, denumită SCe  șioferită doar pe anumite piețe, are un consum mixt de 6.4 litri la sută.

Duster Edition 2016: cameră de marșarier şi jante cu finisaj diamant

Așa arată afișajul camerei video de marșarier a lui Duster.

Ediția 2016 a lui Dacia Duster vine cu câteva actualizări menite să facă SUV-ul din Mioveni și mai atractiv pentru cât mai mulți clienți. Acestea au fost imprementate în gamă în funcție de cererile clienților Dacia și îmbogățesc oferta de echipamente, materiale și culori a lui Duster. Astfel, clienții lui Duster pot comanda un nou model de jante din aliaj, de 16 inch, care au finisaj "negru cu efect diamant". În plus, culoarea "gri olive" este înlocuită de "verde Altaï".

La nivelul interiorului, Duster are cele mai multe schimbări: ornamentele vor fi de două tipuri: negru silicon și gri Féderer, iar tapițeriile noi sunt cusute cu ață care are o nuanță discretă de gri. Variantele entry-level ale lui Duster vor avea tapițerie de culoarea "negru silicon", în timp ce variantele superioare vin în combinația de tapițerie "gri Féderer cu negru". Modificările sunt cel mai ușor de observat la fețele de uși, mânerele portierelor și ornamentele bordului. În plus, comanda sistemului de climatizare a fost restilizată subtil.

Așa arată navigația unității Media-Nav Evolution. Remarcați și noile comenzi de climatizare.

Sistemul de navigație Media-Nav Evolution este marea schimbare în gama Duster 2016. Acesta este disponibil opțional și cu o cameră video de marșarier, o dotare complet nouă în gama Dacia. Unitatea multimedia actualizată suportă funcțiile sistemelor Apple Car Play și Android Auto și vine cu o grafică îmbunătățită și o interfață nouă, dar la fel de ușor de folosit. În plus, Dacia Duster 2016 cu sistemul Media-Nav Evolution are comenzi pe volan care permit accesul la asistentul virtual Siri de la Apple (comenzi vocale) și se bucură de conectivitate la rețelele sociale Facebook și Twitter, cu suport pentru puncte de interes relevante, o aplicație dedicată (AHA, oferită gratuit în App Store și Play Store), acces la posturi de radio online și multe asemenea funcții.

Una dintre noile tapițerii din oferta Dacia Duster 2016.

Ediție limitată Dacia Duster 2016 Urban Explorer

Verde Altaï este noua culoare din oferta Dacia Duster.

Urmareste Automarket
Actualizarea din gama Dacia Duster a adus în ofertă și o ediție limitată a modelului, disponibilă doar pe piețele din Germania, Spania, Italia, Portugalia, Elveția, Austria, Suedia, Polonia, Slovenia, Croatia, Serbia, Bosnia, Macedonia, Kosovo și Muntenegru. Aceasta vine echipată din fabrică cu pachetele Look și Barodeur.
Acesta din urmă implică ornamente suplimentare pentru partea inferioară a caroseriei, jantele din aliaj de 16 inch cu efect negru diamant, capace ale oglinzilor laterale de culoare negru metal, ornamente pentru pragurile laterale și pentru barele longitudinale de pe plafon și geamurii spate cu tentă fumurie pronunțată. În standard, toate modelele Dacia Duster Urban Explorer au volan îmbrăcat în piele și sistem Media-Nav Evolution. De remarcat faptul că noua ediție limitată a lui Duster nu este disponibilă nici în România și nici în Franța, deși țara din Hexagon este cea mai mare piață de desfacere de export pentru marca din Mioveni.

Standul Dacia este relativ mic la acest salon, iar singura noutate importantă este ascunsă într-un Sandero Stepway: cutia de viteze automată Easy-R.

Posted by Automarket.ro on 15 Septembrie 2015

Via Dacia


Comentarii (25)

  • Scrooge
    Din nou Dacia ne surprinde cu vechituri demne de 1310. Cutie robotizata cu 5 trepte in 2015 ??....pfff....varza...la revedere. Mai bine luat transmisia automata de la Renault 12 si nu se mai complicau atat cu "noua cutie de viteze".

    https://c1.staticflickr.com/9/8198/8223046143_c2109b7ca8.jpg
    22 40
  • Scrooge
    .....plus ca se chinuie sa bage tot felul de inutilitati pe ea in loc de o servodirectie electrica, ca momenta tragi de volan la un Duster nou mai greu decat pe un tractor John Deer.
    15 34
  • @ Scrooge

    E low-cost. Uitați cel mai esențial detaliu și adjectiv când vine vorba de Dacia. Nu înțeleg de unde atât de multe pretenții pentru o mașină ce își propune să fie ieftină.
    39 3
  • gigeli
    nu s-au indurat sa lanseze face lift-ul renault duster lansat pe piata sud americana...
    8 3
  • scamel
    au testat-o 130 mii km. problema e cu schimbarile . au testat si 130000 de schimbari dintr-antaia intr-a doua ?
    15 6
  • Ionica
    Eu cred ca este o inexactitate in ceea ce priveste motorul si cutia de viteze : 0,9 Tce nu are cum sa ajunga pe un Duster .... parerea mea
    5 13
  • @Scrooge Toyota, care teoretic nu-i un brand low cost (desi ar putea pacali lumea ca ii daca te iei dupa calitatea materialelor la interior), vinde modelul Yaris in America cu transmisie automata cu 4 viteze, in 2015. Asta in timp ce alte marci competitoare ofera 6,7 sau chiar mai multe. Deci daca lor li se permite si vand, de ce nu sa fie acceptabila pe un low cost Dacia?
    21 2
  • Marius
    Recunosc ca speram mai mult de la Dacia pentru Duster 2016 in Romania (pentru ca la altii se poate, sub sigla Renault sau Nissan Terrano)... Doar o camera video (pe un ecran inca pozitionat prea jos) si restul chestii fara importanta... Pacat ca avantajele off-road ale acestuia nu sunt completate macar de alte elemente de siguranta activa si pasiva (...) care sa te faca sa-ti spui "n-am motive serioase sa nu-mi iau un Duster" , dar asta e... Din fericire exista Suzuki Vitara si alte marci... Poate la urmatorul model, cand o fi...si pentru cine o mai avea rabdare pana atunci...
    9 12
  • mishazaitev
    In completarea celor spuse de SAB spun adaug si eu faptul ca, pana la lansarea actualului Forester (acum aproape 2 ani) si acesta se vinde bine-merci cu cutia automata cu 4 trepte. Si nu era deloc low-cost. Faptul ca pe un model precum Duster-ul nu exista cea mai noua tehnologie, nu ar trebui sa ne revolte chiar asa. Nici Defenderul nu exceleaza la acest capitol si asta nu inseamna ca nu-i o masina excelenta!
    16 2
  • andrei
    @Ionica: Incurci treburile. Articolul este atat despre noua Dacia Duster cat si despre cutia automata.. insa sunt lucruri complet diferite. Zice clar ca automata va fi doar pe Logan, MCV, Sandero, modele ce beneficiaza intr-adevar de motorul 0.9.

    Revenind la Duster, mie mi se pare fenomenal ca au adus atatea modificari fara sa fie nici macar un facelift. Facelift-ul este de 2 ani pe piata, iar modelul nou (Duster 2 adevarat) va fi prezentat undeva la finalul lui 2016. Schimbarile astea sunt pur si simplu o imbunatatire a masinii. Tinand cont ca pana acum Dacia nu prea schimba nimic intre lansari de model nou sau facelift, noua abordare este binevenita. Bravo si tot asa mai departe!
    21 1
  • Scrooge
    @moldovean si altii.....
    asta cu low-costul a fost odata un vis frumos.....la 16-20.000 cat ajunge un Duster mai decent e un low cost ????? Voi sunteti cu capul sau va dau banii afara din casa ?? Ok, e cel mai ieftin din clasa, dar o arzi cu jante diamant, camera de mers inapoi, incalzire in scaune, briz brizuri si nu pui servodirectie electrica care sa invarta decent rotile alea care-s destul de mari si grele ??
    Nu as comenta daca nu as fi avut pe mana acum ceva timp un Duster Laureat nou nout.......mi-a fost rusine efectiv de masina aia....si nu de simplitatea ei in spiritul low cost, ci cat de prost erau lucrate si imbinate elementele de interior. Mi se rupe-n paispe de cutia aia de viteze de 2 bai, mi-as cumpara Duster doar daca as fi cioban la stana.
    7 23
  • iulian
    Schimbarile astea sunt necesare avand in vedere pe cate piete se vinde dacia actualemente. Este nevoie de permanente refresh-uri fie ca e vorba de facelift-uri, optiuni, tehnologie, transmisii sau motorizari.

    In privinta cutiei robotizate, o consider cea mai buna optiune posibila momentan pe Dacia. Este comparabila cu o manuala ca si fiabilitate si este incomparabila ca pret cu o automata propriu-zisa.

    Celor care stramba din nas cand aud de robotizate, le spun ca majoritatea constructorilor de volum exploreaza tehnologia cutiilor robotizate, fiind o solutie ieftina care poate fi dezvoltata in-house plecand de la cutii manuale deja existente.

    Celor care stramba din nas cand aud de 5 trepte le spun ca Suzuki Swift vine cu automata (propriu-zisa ce-i drept) de 4 trepte iar PSA-urile vin cu robotizate de 6 trepte pentru anumite motorizari.
    12 1
  • @Scrooge WOW, iao mai usurel cu negativisumul ca faci vreun anevrism celebral. Ce iti e tie cu servo electrica? Majoritatea review-erilor profesionisti spun ca servo electrica ii naspa in comparatie cu hidraulica pentru ca nu simti deloc ce face masina. Nu mai are acel feedback si precizie. Singurul motiv pentru care toata lumea zice ca au aparut directiile asistate electric este faptul ca mai scad consumul cu 1% sau cat naiba le mai trebuie la imbratisatorii de copaci ca sa nu faca scandal cu normele lor si CO2 si chestii. In rest, toti spun ca prefera directia hidraulica. Si nu stiu ce brate atrofiate ai tu daca nu poti invarti volanul la un Duster cu servo directie asistata hidraulic. Nu stiu ce-ai fi facut cu masinile mai vechi, in special marca Dacia, care nu aveau servo. Probabil ca mergeai doar in linie dreapta :))
    19 5
  • @scrooge
    Ai punctat bine. Ti-ai cumpara Duster doar daca ai fi cioban la stana. Capabilitati offroad precum cele ale Dusterului, 4x4 si motor diesel sub 1.6 nu prea gasesti sub 20 mii (21 cm garda, unghi atac fata agresiv).
    Daca nu ma crezi ... cauta. Si nu cauta sa vii cu Vitara ca are vreo 18.5 cm garda la sol si mai costa si 22 de mii in configuratie 4x4 diesel.
    17 2
  • Cerinte pt Dacia:

    - scaune mai bune!!! tot senzatia de fotoliu o am + pozitia la volan jalnica!
    - sistemul MediaNav sa-l mute deasupra aeratoarelor
    - contactul sa-l aduca mai aproape de volan, iti rupi degetele cand bagi cheia in contact

    Le-am pus in ordine prioritatilor mele, mai sunt MULTE altele... dar cand ma mai urc intr-o dacie pe mine astea chiar ma "ustura"!

    Altele: tremurul schimbatorului de viteze, franele, ambreiajul prea sus, aeratoarele de la parbriz bat doar pe mijloc, oglinzile prea jos, scaunul de la sofer prea sus ori bordul e prea jos, chiar si 1,50 daca ai tot dai cu genunchii de volan... multe multe....

    Bravo Dacia pt cutia automata, fie ea si cea mai penala, e bine ca nu afecteaza consumul, nu-ti moare motorul, nu stai sa schimbi, ai totusi un confort oricine orice ar zice.
    17 1
  • Scrooge
    @Sam93.....am zis electrica pt a scurta explicatia sistemului, dar pentru tine care habar nu ai de masini mai toate firmele care se respecta folosesc un sistem de servodirectie electrohidraulic, care iti ofera feedback la orice viteza, miscand usor de volan la viteze mici si mai greu la viteze mari. Da, la unele modele cum ar fi Clio producatorii au exagerat cu usurinta cu care se invarte volanul, de aici si mitul de 2 bani ca automat daca e electrica nu mai ai feedback la volan. Pentru creierul tau a roti usor volanul are legatura mai mult cu mainile atrofiate decat cu confortul la volan. Si ca tot ziceai de Dacia, am avut si 1300 la care inginerii de atunci s-au gandit la un diametru mai mare al volanului, diametru ca se pare rivalzeaza cu o Dacie moderna la efortul de manuire a "covrigului". Pentru tine in special accentuez cuvantul "efort" si nu numar de curse pe care-l face volanul datorita sistemului de servo.

    @@Scrooge, ai inteles f bine cum mi-as cumpara un Duster, din pacate meseria de cioban care mi se pare destul de misto, e departe de a o practica. Si da stiu ca e cel mai ieftin. Din pacate multi il invart numai in oras.
    4 12
  • 1. Nu stiu cine a cerut culoarea aceea verde, tip maslina. Cel putin mie, nu mi se pare o culoare de pus pe masina, atrage atentia negativ.
    2. Nu prea inteleg rostul jantelor "diamant" pe Duster, fiind masina de teren (dooh), jantele se vor murdari, zgaria, si nu vor mai atrage atentia.
    3. De ce nu ofera (inca) automata pe Duster, pentru ca poate nu e placut sa stai sa schimbi viteze cand te uiti sa nu iti rupi bara prin "off-road".



    4. dusteru papuc pe cand?
    8 3
  • Deci noua motorizare 1.6 de 115cp se va numi Sce la fel ca cea de 1.0 de pe noul Twingo.
    Tare m-ar mira sa vad si pe logan aceasta motorizare, caci 1.2tce nu cred ca o sa puna pe versiunea "sportiva".
    Odata cu norma euro 6 motorizarea 1.2 a mai pierdut 2 caluti si numara acuma doar 73cp, oare motorizarile noi sa fie pe hartie mai eficiente si tot aceeasi putere ? Nu prea cred.
    Interesant sistemul de la dieselul euro 6, interesant si cel de recuperare a energiei cinetice, insa banuiesc ca o sa fie mai costisitor de schimbat cate ceva la sistemul de franare.

    Cu directia colegul de mai sus are dreptate, ce daca e low-cost ? Pana si un golf 3 sau un golf 4 e mult mai usor de manevrat. Eu am avut 5 ani logan nou cu servo si are o directie foarte obositoare, nici nu imi imaginez cum e cel fara.
    6 4
  • mishazaitev
    @Sam93

    Imi cer scuze, pe tine am vrut sa te completez mai sus... Am scris "SAB" din viteza.

    @Scrooge
    Nu-i de vina masina pentru ca unii nu-i inteleg rostul. Desi, nu stiu de ce, dar fenomenul asta nu-i doar unul romanesc. Tocmai ce am citit aici o stire despre un G Klasse tunat de Brabus care are 850 cp! Ma si gandesc cat off road va face cu masina respectiva vedeta care va cheltui pe ea suma exorbitanta pe care o reprezinta pretul.

    De la asta si pana la a acuza un low-cost de "lipsa de tehnologie" e putina diferenta.
    6 0
  • Scrooge
    @mishazaitev.....de acord cu Brabusul.......nu am acuzat Low-costul de lipsa de tehnologie.....tocmai daca ai sa citesti mai sus ce am scris ai sa vezi ca am remarcat ca are " jante diamant, camera de mers inapoi, incalzire in scaune, briz brizuri".....si tocmai aici acuz eu Dacia.....ca s-a tehnologizat cu tot felul de nimicuri inutile, am mediaNav si tot felul de dracovenii dar invart de volan ca la 1310. Eu atrageam atentia ca nu are lucruri de baza desi e destul de tehnologizata. In fine, constat ca e plin pe Automarket de pusti necopti fara carnet extaziati de un ecran pe bord.
    3 6
  • Pai da...
    @Scrooge:
    1. Pe gama Dacia exista grup electro hidraulic, ce-i drept nu la toate motorizarile. Spre exemplu logan 1.2 16V EU6 are, Duster K9K dar nu mai stiu care varianta are. Cel mai bine inainte de face afirmatii te duci la un showroom, ridici frumusel capota si te uiti acolo (asta in conditiile in care esti in stare sa localizezi sistemul...)
    2. Duster si Logan, ce-i drept vandut sub sigla Renault se comercializeaza si cu cutie automata cu 4 trepte si mai nou, pe duster exista si 4x4 automata!
    3. Pot paria pe faptul ca nu cunosti care sunt diferentele din punct de vedere constructiv dintre o cutie de viteze automata , robotizata, CVT sau DCT.
    4. Daca intelegi avantajul unei cutie robotizata cu 5 trepte fata de una automata cu 4 trepte din punct de vedere consum (implicit emisii de CO2), si stii despre ce s-a convenit in ACEA in legatura cu CO2 si ce tari s-au afiliat, ai tacut naibii din gura, si nu mai debitai atatea prostii.
    3 6
  • Nu inteleg de ce Dacia nu ofera climatizarea automata pe Duster. Deasemenea ar putea sa o ofere pe toata gama, este mult mai fiabila si reduce consumul de carburant.
    Si la gama de culori ar trebui sa umble Dacia, sa ofere culorile rosu si galben si pentru Duster, iar pentru cellelatle modele culori mai vii, mai tineresti.
    8 0
  • Misto. Ok, e low cost. Dar asemenea dotari nu mai sunt demne de low cost. Pe de alta parte Renault se incapataneaza sa puna dotari de figuri si aere de superioritate ignorand airbagurile cortina sau caroseria galvarizata. Dar daca ma gandesc bine nici nu e nevoie, asa-i?
    5 0
  • DAC, rosu e doar pt PRESeDINTE
    3 0
  • TAKACS
    CUM E POSIBIL SA FIE TESTAT SISTEMUL EASY ,DUPA CUM SE SCRIE IN ARTICOL, 130000 ORE!!! ASTA AR INSEMNA UNDEVA 14-15 ANI!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru