DETROIT 2011: Iată surpriza Porsche - 918 RSR, alternativa pentru circuit!

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 10.01.2011
Porsche a dezvăluit la Salonul Auto de la Detroit conceptul 918 RSR, o interpretare pentru circuit a deja popularului 918 Spyder. Prototipul dispune de propulsie hibridă.

Esential

767 de cai putere dezvoltă noul Porsche 918 RSR.
100 de cai putere livrează fiecare motor electric al noului Porsche 918 RSR.

Aşa cum a promis, Porsche marchează revenirea sa în cadrul Salonului Auto de la Detroit cu un concept revoluţionar, bazat pe deja popularul 918 Spyder. Zvonurile s-au adeverit şi constructorul din Stuttgart a expus la standul său din Cobo Hall noul 918 RSR, o versiune de circuit a conceptului prezentat anul trecut.

Văzut ca o încrucişare a performanţelor actualului 911 GT3 R cu eficienţa trenului de propulsie hibrid al coupe-ului 918 Spyder, noul prototip se vrea a fi alternativa ideală pentru competiţiile de motorsport.

Individualizat cu ajutorul unui eleron de mari dimensiuni şi a unor bosaje mult mai generoase, noul 918 RSR adoptă o culoare albastră Liquid Metal Chrome, dar nu renunţă la portocaliul tradiţional al modelelor dedicate motorsportului, culoare regăsită la nivelul etrierelor.

Sub caroseria din fibră de carbon se ascunde un motor V8 cu injecţie directă, capabil să ofere 563 de cai putere la 10.500 de rotaţii. Puntea faţă găzduieşte însă alte două motoare electrice, capabile să livreze fiecare 100 de cai putere.

În aceste condiţii, 918 RSR se bucură de un total de 767 de cai putere, manageriaţi de o cutie cu şase rapoarte, ce poate fi operată cu ajutorul padelelor din spatele volanului.

Pentru a putea stăpâni bagajul de putere, Porsche a instalat un sistem de frânare complet nou, ascuns în spatele jantelor de 19 inch, încălţate cu cauciuri speciale.

Asemeni deja cunoscutului 911 GT3 R Hybrid, noul 918 RS adoptă un sistem de regenerare a forţei de frânare, capabil să alimenteze pachetul de baterii litiu-ion, responsabil la rândul său pentru menţinerea în viaţă a celor două motoare electrice.

Porsche 918 RSR este încă un experiment al germanilor în domeniul tehnologiei hibride. "Este o exploarare a soluţiilor de îmbunătăţire a eficienţei sub condiţiile stringente impuse de circuit, tururi de pistă, opriri la boxă şi fiabilitate", se arată în comunicatul oficial.

Comentarii (2)

  • Daniel d2
    arat bine , sper sa arate toate hibridele asa
    7 0
  • matematica
    563cp+100cp+100cp=767cp ?!?!?!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru