Diesel versus hibrid. Care este mai eficient?

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 08.05.2011
Britanicii de la Which? Car au realizat o serie de teste comparative între diferite modele hibride și diesel pentru a vedea care dintre acestea sunt mai economice în condiții reale de trafic.

Jurnaliştii de la Which? Car au realizat un test comparativ între maşinile hibride şi cele care utilizează un propulsor diesel pentru a vedea care dintre acestea este mai eficientă în condiţii reale. Modelele hibride sunte testate de producători în condiţii ideale, lucru care nu reflectă realitatea pe care o întâlnim pe şosea.

Pentru început, jurnaliştii au optat pentru un test de consum între un BMW 320d cu sistemul Efficient Dynamics şi un Prius. Conform producătorilor, hibridul japonez consumă 3.25 litri la 100 de kilometri, iar BMW Seria 3 pargurge aceeaşi distanţă cu 3.4 litri de motorină. În urma testului realizat, cei de la Which? Car au obţinut un consum de 3.83 litri în dreptul lui Prius şi 3.66 litri în dreptul lui Seria 3. BMW dispune de reputaţia unui constructor care produce maşini agresive şi sportive, dar 320d Efficient Dynamics reprezintă o declaraţie importantă în ceea ce priveşte tehnologia de economisire a carburantului, a declarat un jurnalist Which? Car.

Un alt test realizat de britanici a fost între Skoda Octavia Greenline II şi Honda Insight.

Conform cifrelor obţinute de aceştia, modelul constructorului ceh este puţin mai econom decât hibridul nipon. Cea de-a treia comparaţie făcută de britanici a fost între un Opel Astra cu motor de 1.3 litri diesel şi un Toyota Auris HSD. Învingătorul acestui test s-a dovedit a fi hibridul nipon. "În cele mai multe cazuri vei economisi bani cu un hibrid. Costurile carburantului sunt mai mici, emisiile de CO2 scăzute, iar proprietarii nu plătesc taxe", a concluzionat un jurnalist britanic.

Via | Which? Car

Comentarii (11)

  • E simplu
    Volvo V60 diesel hibrid 215 cp / 70 electric - 1.19 consum l/100 km
    15 9
  • @Andy - Consumul ala fantastic de care vorbesti tu e o estimare. Masina aia are doar 60 km autonomie pe electric daca o incarci de la priza, altfel consumul e mult mai mare!
    17 3
  • BaditzaEx
    @Andy
    ce pret are acel Volvo ???, daca dispui de bani pt a-ti luat acel Volvo chiar nu cred ca te uiti asa tare la consum , iar pretul hibridelor mie unul, pt un cetatean cu venit mediu din Romania , mi se par la un pret maricel , cel putin Honda Insight sau CRZ ca acel Auris HSD nu ma atrage deloc , nu vb de Prius :))
    10 2
  • edrany
    @tds: Masina va avea mai mult moduri de conducere. In modul full electric, da va merge cu 50 de km dupa o reincarcare, dar in modul hybrid dupa o reincarcare a bateriilor e posibil sa rezulte consumul acela. Oricum o sa ne lamurim la anul. Sper sa fie adevarat:D

    "The car becomes an electric car with a range of up to 50 kilometres (Pure mode) or a high-efficiency hybrid with carbon dioxide emissions averaging just 49 g/km (Hybrid mode) or a muscular fun-to-drive car with a combined output of 215 + 70 horsepower, 440 + 200 Nm of torque and acceleration from 0 to 100 km/h of just 6.9 seconds (Power mode)."
    Sursa: http://www.youtube.com/watch?v=wWQEacZfqHQ
    5 1
  • primul diesel - hibrid
    Primul disel hibrid din lume este PEUGEOT 3008 HYBRID4.
    Faceti comparatii cu el...
    7 3
  • cu riscul de a fi offtopic:
    http://www.automarket.ro/stiri/oficial-peugeot-3008-hybrid4-de-serie-promite-38-litri100-km-32678.html

    Peugeot a prezentat astăzi versiunea de serie a modelului 3008 Hybrid4, un hibrid-diesel de 200 de cai putere şi 500 de Nm care consumă doar 3.8 litri 100 de km.

    regula 1 . nu se aduna cai putere cu kw.
    regula 2. nu se aduna Nm de la ambele motoare.

    la Volvo avem motor 2.4 biturbo diesel 215cp si 440 Nm + motor electric de 70kw + 200 Nm.

    Nu rezulta 285 cp si 640 Nm. Deci ce sa comparam cu pejo?

    Plus consumul la Volvo e de 2 ori mai mic. Peugeot spune 3.8.

    Volvo promite Electrical All Wheel Drive. Cand ai nevoie de 4x4 apesi un buton.

    Am uitat sa spun ca Volvo se incarca la priza (unde consumul echivalent este de 3 ori mai mic decat la pompa)
    6 3
  • zarnesteanu
    Cea mai eficienta este ...
    Propaganda japoneza.

    Exemple:

    Mas'nile nuastre ie cele mai bune. Nu se egzista calitate mai mare ca la noi.
    Mas'nile nuastre bea cel mai putin. taiota sequoia, infiniti q56 si altii, ie niste monstri americani, rednecii dreaq.
    Mas'nile nuastre nu se strica niciodata. Daca pica ceva, noi iti dam o cafea la service, tu pui banii pe reparatie, te duci acasa nu spui la nimeni. Pe urma scrii pe internet ce grozava ie mas'na ta si firma nuastra.
    Nu iubesti ursii polari daca nu cumperi un prius. Pe de alta parte, noi omoram balelene imediat ce dam ochii cu ele.

    Orice cumperi altceva, e prost, scump, si slab. Daca iei de la noi, poti sa te uiti de sus la restu' gloatei care habar-n-are ce marfa buna ai tu sub fund. Ah cat iesti tu de destept, de frumos si de rafinat ca mi-ai dat jde'mii de ieuri pe conserva lucitoare.

    Te asteptam data viitoare, clientule bun, fidel, naiv, fudul si anost. Iar daca tipi cat poti de tare cand se leaga cineva de mas'na ta sau firma nuastra, iti dam si zahar si laptic in cafea la urmatoru' service.
    11 14
  • BaditzaEx
    as dori sa vad
    cateva modele testate si prezentate de voi din segmentul hibridelor ( sa faceti o categorie aparte ) si sa vedem care ar fi cel mai reusit hiibrid si din pct d v al pretului.

    @zarnestene ca de obicei esti pe linga si PRAF ! , iar ca de obicei incerci sa arunci matza moarta in curtea vecinului - Dar te rog ramai la al tau ursuletz long vehicle care scoate fum lung de 10 m
    3 2
  • @zarnesteanu
    propaganda japoneza
    masinile japoneze sunt mult mai fiabile decat oricare altele. costurile de intretinere sunt mai mici .calitatea e buna. consumul de combustibil e foarte scazut. japonezii nu au inventat roata dar au copiat roata altora si au facut-o mai buna si ne-au vandut-o apoi la pret mai mic decat nemtii.
    viitorul din pacate e al hibridelor si al masinilor complet electrice. se lucreaza la baterii organice care vor aparea in cel mult 5 ani...din pacate benzina si dieselul vor fi taxate atat de mult incat numai milionarii isi vor mai permite sa nu conduca masini electrice.
    2 1
  • tot respectul pentru acesti baieti, trebuie sa ai ceva "instalatie" ca sa vii si sa contrazici esenta marketingului din spatele masinilor "eco"
    1 0
  • TITLU
    Ma refeream la titlu... diesel vs. hibrid.

    DE CE???

    Cand avem deja dieseluri hibride???

    hahaha Comparatia n-are rost. si nici titlul.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru