EuroNCAP va nota si comportamentul ESP-ului
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Organizatia independenta EuroNCAP a anuntat ca a adaugat in lista de teste de siguranta la care este supusa o masina si rezultate care au in vedere modul in care sistemul ESP se comporta atunci cand este activat in situatii limita.
CUM TESTEAZA EuroNCAP?
Testele de control al stabilitatii vizeaza comportamentul masinii in asa-numitul test al elanului, in care masina care ruleaza cu 80 km/h schimba brusc banda si revine apoi imediat pe banda initiala. Manevra se repeta de mai multe ori pentru fiecare masina, organizatorii testelor ridicand viteza de rulare a masinii sau unghiul de virare de fiecare data. Mai mult, testele sunt efectuate cu si fara ESP-ul cuplat in cazul masinilor care permit decuplarea sistemului. Organizatorii noteaza ulterior raspunsul directiei si viteza la care robotul programat sa vireze scapa masina de sub control.
PRIMELE REZULTATE
Conform primelor rezultate publicate de EuroNCAP, care au ca subiecte 40 de modele testate de EuroNCAP in cursul anului 2009, toate masinile au reusit sa treaca testele.
Cu toate acestea, EuroNCAP a indreptat critici asupra modelelor Subaru Impreza si Alfa Romeo MiTo din cauza faptului ca butonul de decuplare a ESP-ului poate fi apasat accidental (pe Impreza) sau din cauza faptului ca masina a picat testul in modul de rulare Dynamic (in cazul lui MiTo).CE ESTE ESP-ul?
Sistemul ESP functioneaza comparand in timp real directia si franele cu ceea ce masina face de fapt. Daca senzorii detecteaza ca masina derapeaza intr-un viraj, acesta aplica automat franele pe fiecare roata separat pentru a aduce masina din nou pe trasa si pentru a evita un accident.
Conform analizelor, masinile care dispun de sistemul ESP au cu 25% mai putine sanse sa fie implicate intr-un accident fatal decat cele care nu au sistmul ESP activ.
via | EuroNCAP (inreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
-
Motoare BMW pe viitoarele modele Mercedes-Benz. Germanii din Stuttgart dezmint zvonurile
frane spate disc nu tambur ... ce sa te faci scump dom'le scump
2. din ce in ce mai multa electronica pe masini. Acestea vor da senzatia de "sofer foarte bun" lucru absolut fals, individul de la volan ajungand sa creada ca, indiferent de situatie, se va descurca.
Tot timpul au fost oameni care s-au opus progresului si modernizarii. Degeaba, lumea evolueaza rapid si n-are timp de nostalgii si chestii din astea.
Toate sistemele astea sunt si ele facute cu cap, iar rezultatul se vede pe strazi. Numarul de decese/nr de masini in circulatie reprezinta rezultatul, care din fericire este unul imbucurator. Prefer soferi mai prosti si ajutati elctronic care sa nu o comita, decat o duzina de drifteri si experti, pentru ca oricat de buni sunt ei nu pot sa gestioneze neprevazutul, electronica poate.
Chestia asta cu "senzatia de sofer bun" tine de educatie, nu de ce masina conduci.
Celor care vor arunca cu voturi negative le spun doar ca glumesc. ESP-ul este important pentru orice masina indiferent de tipul tractiunii (FWD, AWD, RWD etc.)
Eu zic sa respiri adanc si sa mai reflectezi....
Stii.....prostia omoara, nu electronica.
Crezi ca daca ar invata sa mearga pe o masina neasistata ar fi soferi mai buni? Ma indoiesc....tu spui: prostia omoara.
Eu vorbeam tocmai de cei care se pricep binisor cu "covrigul" . Chiar si lor se poate intampla sa apare ceva imprevizibil, o groapa noptea, o caine, o betiv pe marginea drumului. Cunostinte lor nu mai conteaza intr-o asemenea situatie cand trebuie sa ocolesti din scurt la viteza mare (mai ales daca iti vine masina de pe contrasens si mai e si ud pe jos), in schimb ESPul are sanse mari sa te ajute.
Graba...ma scuzati
Nu credeti ca ar trebui standardul ridicat la testele de siguranta?
Chiar daca preturile la masini ar fi mai mari pana nuoa tehnologie de siguranta s-ar generaliza,preturile ar cobori la un nivel acceptabil ! Tote noutatile radicale au un pret ridicat la inceput...
Cu toate ca masinile de astazi sunt mult mai sigure decat cele din anii 9o,nu se observa o dezvoltare radicala in domeniul de sigaranta autoturismelor,din pacate !
Si la asta au conlucrat toti participantii la trafic impreuna cu fabricantii de autovehicule si cei ce intretin drumurile.
Uneori e dezamagitor ca ESP-ul e folosit ca sa scapi de un crater din mijlocul drumului! Dar si-a meritat banii daca ti-a salvat viata o data.