Ferrari: viitorul suna a hibrid?

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 20.11.2007
Italienii de la Ferrari ar putea apela la tehnologia hibrida pentru a scadea nivelul de emisii poluante.

Esential

130 de grame CO2/km este limita de emisii propusa de Comisia Europeana pentru 2012 ca media pentru modelele unui grup auto.
400 de grame CO2/km emit modelele Ferrari. Ferrari face parte din Grupul Fiat.

Viitoarele norme de emisii poluante anuntate de Comisia Europeana pentru 2012 fac ravagii printre producatorii de modele sport si supercar-uri. Dupa ce Porsche s-a scandalizat atunci cand a aflat ca trebuie sa indeplineasca noile norme in 4 ani de acum incolo, Ferrari reactioneaza mult mai pacifist si anunta masuri care vor avea rolul de a scadea emisiile modelelor Calutului Cabrat in conditiile in care performantele vor ramane intacte. Astfel, sefii Ferrari doresc ca modelele lor sa ajunga la emisii cu 40% mai mici decat cele actuale: de la 400 g CO2/km astazi la 280-300 g CO2/km in 2012.

"Trebuie sa atacam provocarea de a reduce emisiile in acelasi timp cu mentinerea performantelor actuale. orice alta solutie ne-ar scoate de pe pozitia pe care o ocupam acum pe piata si nu dorim acest lucru", a declarat in acest sens Amadeo Felisa, managerul general al celor de la Ferrari. Printre solutiile tehnice pe care Ferrari le-ar putea avea la indemana in aceasta provocare se numara abordarea tehnologiei hibride sau a nanotehnologiei, ultima utilizata pentru scaderea masei modelelor proprii.

In acest moment, Ferrari investeste 17% din profit in dezvoltare si cercetare, insa procentul va creste in urmatorii ani pentru ca noile standarde ecologice sa nu fie o problema pentru marca italiana.

Taguri: Ferrari

Comentarii (2)

  • prudentul
    fără diferenţiere?
    Aşadar, 130 g CO2 per km ca medie pentru modelele unui GRUP AUTO. Grupurile care au subsidiare specializate pe camioane, autobuze, vehicule industriale, care folosesc motoare mult mai mari şi, implicit, mai poluante, inseamnă că sunt şi ele dezavantajate? (Renault, Mercedes, Iveco, Scania-SAAB, Volvo). Nu se face nici o diferenţiere în funcţie de capacitate, putere, tip (Diesel, Otto), ceva de genul ăsta?
    0 0
  • si mai prudent...
    .
    De ce s-ar face diferentiere? Cand se schimba clima iar cataclismele ameninta ecosistemul fragil al Pamantului, crezi ca se face diferentiere intre unii si altii? Dupa ce criterii?

    Asa ca trebuie toti sa contribuim la salvarea mediului. Ar trebui sa fie o concurenta: cine afecteaza mediul mai putin...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru