FRANŢA: Dacia, pe locul al doilea după Audi în topul ataşamentului clienţilor

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 22.09.2010
Dacia a reuşit o performanţă de excepţie în Franţa, acolo unde marca românească s-a clasat în faţa Mercedes şi BMW în ceea ce priveşte mulţumirea clienţilor pentru produsele cumpărate.

Esential

98 este valoarea indicelui de satisfacţie a clienţilor Dacia din Franţa. Valoarea maximă este 100.

După ce Dacia a reuşit să facă senzaţie şi să se claseze pe locul al doilea în 2009 în studiul Car 360° TNS Sofres, care măsoară ataşamentul clienţilor faţă de mărcile auto, producătorul român recidivează în 2010 în studiul realizat de cea mai importantă companie de cercetări sociologice din Franţa. Conform rezultatelor ediţiei 2010 a studiului Car 360°, Dacia se menţine pe poziţia a doua în clasament, singurul producător de care clienţii s-au ataşat mai mult în Franţa fiind Audi.

Dacia a reuşit să se claseze, astfel, în topul mărcilor despre care cercetătorii TNS Sofres declară că sunt cel mai bine notate de clienţi când vine vorba satisfacţiei post-cumpărare. În acest top se află şase mărci (Audi, Dacia, Mercedes, Honda, BMW şi Skoda), indicele de satisfacţie a clienţilor fiind, în aceste cazuri, de peste 90 (din maximum 100). Dacia a reuşit chiar să crească valoarea indicelui în raport cu anul precedent, acesta urcând de la 96 la 98.

CUM A FOST EFECTUAT STUDIUL Car 360° TNS Sofres?

3700 de francezi posesori de maşini cu vechimea de până la cinci ani au fost chestionaţi în legătură cu "experienţa de client" pe care o au de la achiziţia maşinii până astăzi. În studiu au intrat 24 de mărci, cele mai bine reprezentate ca volum în Franţa.

Pentru fiecare marcă, clienţii au răspuns la întrebări care au vizat experienţa de cumpărare, calitatea produsului, costurile de utilizare, plăcerea la condus, designul, service-urile post-vânzare. În urma răspunsurilor, TNS Sofres a stabilit un indice (TRI'M) care măsoară  nivelul ataşamentului clientului faţă de marca respectivă.

REZULTATELE

Dacă locurile 1 şi 2 au rămas neatinse din 2009 până acum, Audi (99 TRI'M) şi Dacia (98 TRI'M) reuşind să-şi păstreze poziţiile, pe locurile 3-6 s-au clasat, în ordine, Mercedes (95), Honda (95), BMW şi Skoda. Doar aceste şase mărci au reuşit să treacă peste cota 90 a indicelui. În continuare au venit alte şapte mărci care au reuşit să se încadreze între TRI'M 80 şi TRI'M 89. Între acestea se numără fie mărci care se diferenţiază de grupul din care fac parte prin poziţionarea premium (Alfa Romeo, Volvo sau Mini), fie mărci cu referinţe şi istorie solidă, cum sunt Volkswagen sau Toyota. În sfârşit, ultimul grup conţine 11 mărci generaliste care au o bază de clienţi largă şi eterogenă.

"Aceste mărci - ale căror fundamente sunt corecte - suferă din cauza unui deficit emoţional în relaţia cu clienţii.

DESPRE DACIA

"Succesul Audi şi Dacia se bazează pe genele acestor mărci. De exemplu, dacă Audi a fost pe prima poziţie în categoria "Calitatea produsului", Dacia a învins detaşat la categoria "Costuri de utilizare". Reuşita Dacia are la bază claritatea şi lizibilitatea ofertei sale de pe piaţă. Pentru posesorii modelelor Dacia, modelele mărcii au personalitate şi caracter. Mărcile generaliste sunt timorate în această privinţă", susţin realizatorii acestui studiu.

via | TNS Sofres

Comentarii (15)

  • Marius
    Ideea este foarte simpla si foarte adevarata.
    1.Dacia este ieftina si bunicica. Audi este scumpa, dar reprezinta o opera de arta.
    2.Dacia are motoate vechi, simple si deci fiabile, tipice pentru anii '90. Audi are tehnica de varf rasata si fiabila.
    3.Dacia este folosita ca a doua masina, asa ca de weekend, cu care se fac vreo 40 000km in 2-3 ani. Audi este masina serioasa, premium, si se parcurg fara probleme 150 000 - 250 000 km in 3-4 ani.

    Prin urmare, e aceeasi prostie ca si cu salariul mediu pe economie din Romania. Unii mor de foame, altii sparg la jocuri de noroc intr-o seara bani grei de tot si papa caviar........dar daca le insumezi pe amandoua iti rezulta un salariu mediu demential de multumitor. Asa e si cu aceasta comparatie de masini. :)))
    12 24
  • Incredibil
    Intotdeauna romanii isi fura singuri caciula... In romania marca Dacia este mai degraba hulita decat iubita. Francezii astia or fi prosti care au cumparat Dacia, noi suntem mai destepti dam banii pe Chevrolet, Albea, symbol si alte low-costuri inferioare daciei..
    37 4
  • Stanila
    Pai saraci lipiti pamantului sunt si in Franta.Cine cumpara Dacia? Doar pensionarii si cei lipsiti de bani! Vai de steaua lor!
    4 41
  • Carlos
    unde umbla cainii cu covrigi in coada
    Daca nici acum dupa criza asta nu ne invatam lectia atunci suntem prosti rau de tot si meritam sa fim codasii Europei.

    Cuvantul de ordine este "ECONOMISIRE" !

    Omul nu poate continua sa consume mai mult decat produce!


    Ce a facut Dacia?

    A luat nevoile de baza ale unui om si le-a trecut pe-o lista.

    Scopul a fost acela de a pune lumea in miscare la costuri minime.

    In felul asta faci economii.

    Faci economii - cresti.

    N-am o problema cu cei care isi cumpara masini scumpe, am o problema cu cei care se intind mai mult decat le e plapuma si nu vor sa recunoasca.

    Am o problema cu cei care isi fac iluzii ca daca isi cumpara o masina la mana a 7-a vor avea fiabilitate mai mare decat Dacia.

    Ce nu inteleg ei e ca "fiabilitatea" e cap de lista intre nevoile de baza luate in calcul de Dacia.

    Pentru ca nu poti pune in miscare lumea/economia fara o durabilitate crescuta (fiabilitate) a produselor tale.

    E o conditie principala si pt tine, ca marca, sa cresti.

    Inca odata... Ce ofera Dacia?

    R: o masina fiabila, robusta, capabila sa transporte 5 persoane si bagajele lor pe drumuri neamenajate, in mod confortabil si la un nivel de siguranta decent.

    Toate astea la cel mai mic cost de exploatare per km.

    Vreti mai mult?

    Cati dintre voi va permiteti fitele care vi le asumati?
    40 3
  • catalin
    Carlos are dreptate
    Mi-a placut tot ce ai scris, ai dreptate.
    17 1
  • Victor
    Clasamentul celor mai vandute marci auto in Europa in luna August .
    RANKING MARCAS AGOSTO

    1. VW 89.009
    2. Renault 53.581
    3. Ford 51.117
    4. Peugeot 49.581
    5. Opel/Vauxhall 49.448
    6. Citroën 43.513
    7. Audi 37.862
    8. Fiat 36.918
    9. Toyota 35.342
    10. BMW 32.817
    11. Mercedes 30.404
    12. Skoda 29.429
    13. Hyundai 23.126
    14. Nissan 20.356
    15. Dacia 18.626
    16. SEAT 18.337
    17. Kia 14.857
    18. Chevrolet 11.450
    19. Suzuki 10.952
    20. Mazda 10.546
    21. Volvo 8.909
    http://es.autoblog.com/2010/09/22/ventas-agosto-2010-europa/
    13 0
  • @STANILA
    Noroc ca ti-au dat francezii aia 300 de euro sa te intorci acasa ca s-au saturat de tine, ti-ai luat si tu un Golf din 90 cu numere de Bulgaria si acum faci pe bogatanu' pe site-urile auto!

    Eu nu stiu cum tolereaza Automarket pareri atat de stupide ca ale tale !

    E sarac ala care isi cumpara Logan nou?

    Dar tu care stai in garsoniera confort 2 in Ferentari ce esti?

    Sau mai e o varianta!

    Sa stai in vila de aia cu turnulete si sa-ti faci nevoile in curte pentru ca camera de baie locuieste calul.
    20 1
  • @marius si cei ce ii vor urma ideea
    Cititi cu atentie ce se spune despre acest studiu, scrie negru pe alb ca masoara satisfactia clientilor fata de un produs cumparat si nu determina care e mai buna calitativ. Nu se compara un audi cu o dacie dpdv cp, clindree, siguranta, 0-100, navigatie etc, ci pur si simplu cat de multumiti oamenii aia ca si-au luat masina respectiva
    8 0
  • Rezultatele reflecta realitatea
    Cei care dau 10000 euro pe o Dacie nu vor avea asteptari de la masina precum de la una de 30.000 de euro(asa cum au romanii), deci in final ei sunt multumiti de masina.Dacia le ofera tot ce trebuie pentru o masina de 10.000 de euro,Noua.
    Cei care dau 40.000 euro pe un Audi, se asteapta se fie de 4 ori satisfacuti decat daca ar cumpara o Dacie, si .... probabil sunt multumiti de ce le ofera acea masina.Dar sa nu uitam , aceasta satisfactie se regaseste cu varf si indesat in pret.
    12 0
  • dacia
    am logan mcv de aproape 3 ani si sunt f multumit de ea.dupa cum au zis si altii e o masina isi merita banii ceruti,o masina care te duce fara probleme din pc A in pc B cu un minim acceptabil de comfort si siguranta.poate io am luat-o ca atat mi-am permis dar sunt o gramda de oameni cu functii inalte care banii nu sunt o problema pt ei si care isi iau logan si ghici,nu le e rusine ca merg cu dacia.acum sa gandim logic:nemtii si francezii care isi cumpara dacii noi si ne dau noua bmw-urile si opel-urile lor din 90 kiar asa de prosti sa fie?
    14 0
  • subscriu si eu la ce a zis carlos!
    bravo Dacia!
    12 0
  • :)
    @Carlos.
    iti spun eu de pe acuma si facem pariu pe cat vrei tu ca suntem prosti, uite criza a cam trecut prin europa da la noi abia deacuma vine, si noi inca suntem in plop si plopu-n aer, asa ca suntem prosti gramada si doar la vb ne pricem nu la fapte, si cand sunt alegerile ne vindem pe o guma, un pahar de ceva, sau pe vb spurcate spuse de un mafiot care a vandut o flota intreaga,
    ne meritam soarta si v-om fi tot timpu codasi europei, poate daca intra si moldovenii atunci o sa fim pe locu 2 de la coada.
    3 7
  • :)
    am uitat sa mai specific ceva.
    ganditiva daca vreti, sau oricum nu are importanta ce o sa se intample cand v-a veni porcusoru ala de la FMI si o sa spuna, ba bucale, ia da banii inapoi pe care v-am dat, ca orice imprumut trebuie dat inapoi, na tiganilor apoi sa vedeti voi taxe si impozite si criza ca nici neam de-al neamului vostru nu a vazut asa ceva, poate ca v-om fi ca si pe vremea cand plateam tribut turcilor,
    da doamne sa fie asa, ca dupa aia da de o sa-si deschida poporu ochii ca acuma doarme de numa.
    ziceti primele versuri din imnu tarii, si sa vedeti daca nu-i asa, parca cine l-a ales a stiut de ce.

    pt asta am actele facute sa emigrez dracului deaci din tiganie, ca sa imi pot creste copilu intr-o tzara cat de cat civilizata nu intr-o tzara de rahat.

    cine stie intelege ce vreau sa zic.
    3 6
  • @Marius nu e bine sa generalizezi, pt ca gresesti profilul clientului de Logan. Sunt foarte multi care fac 30.000 - 40.000km pe an, nu la 2-3 ani cum ai scris tu.

    @VSZ tu esti ungur, deci un uzurpator. Nu ne intereseaza parerea ta.
    3 0
  • simplu
    pai e simplu toata treaba...normal ca AUDI e primul deoarece oamenii de afaceri prefera un automobil premium nou si care vrea cu adevarat o masina luxoasa si sportiva merg linistiti pe audi...la oamenii cu bani nu conteaza ca da 30-40mii de euro pe un a4 nou cu dotari medii sau 100mii pe un A8 si era normal AUDI sa ocupe prima pozitie deoarece si preturile atrag foarte mult in comparatie cu mercedez si bmw iar calitatea mi se pare superioara la AUDI...in schimb dacia e cumparata de romanul de rand care a facut economii de o viata,oameni simpli care fac rate la banci sau se imprumuta in stanga si in dreapta pt a isi lua o masina noua la bani putini...sa nu uitam ca loganu ajunge la max 11500 varianta diesel cu toate optiunile iar la pretu asta e o masina corecta,fiabila,spatioasa ...e o masina care are valoare la pret corect...nu te astepti sa dai 10000 euro pe un logan si vrei sa ai ESP sau materiale interioare de calitate ...asta ca sa nu mai vb de motoare...deci e normal ca audi si dacia sa fie in topuri,ori le cumpara oameni cu bani,ori le cumpara oameni saraci...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru