Grupul Fiat ar putea folosi motoare V6 de la Chrysler
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Noile modele ale grupului Fiat ar putea folosi si motoare V6 Pentastar de la Chrysler. Generatia noua de propulsoare V6 Pentastar a fost lansata saptamana trecuta pe modelul Jeep Grand Cherokee, si ar putea sa isi faca loc sub capota inlocuitorilor lui Alfa Romeo 159 si 167.
Preluarea acestor unitati V6 Pentastar de catre marcile grupului Fiat este facuta in baza alientei dintre compania italiana si compania Chrysler. Prin folosirea aceluiasi tip de propulsor cu americanii, italienii vor economisi sume insemnate de bani. In schimbul propulsoarelor sale V6, Chrysler va primi motoare supraalimentate cu injectie directa, cu cilindree de 1.4 si 1.8 litri. Motoarele diesel de la Fiat nu vor putea fi folosite de Chrysler pe taramul american din cauza costurilor necesare modificarii motoarelor pentru a indeplini normele americane de emisii.
Motoarele V6 Pentastar de la Chrysler au o cilindree de 3.6 litri si dezvolta 280 CP si 353 Nm, in versinea de baza. Ulterior, aceste unitati vor primi injectie directa si vor fi supraalimentate.
Pentru a avea un consum de carburant cat mai redus, americanii vor implementa ulterior si tehnologia dezactivarii cilindrilor nenecesari propulsiei, astfel putand micsora si emisiile acestor motoare. Noile propulsoare Pentastar V6 au fost proiectate pentru a putea functiona si cu etanol E85, ceea ce le ofera clientilor posibilitatea de a folosi doua tipuri diferite de carburant..Via | Motorauthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Producătorul chinez de mașini electrice Xpeng a început oficial producția de vehicule electrice în Europa. Xpeng s-a asociat cu producătorul austriac Magna Steyr pentru a începe producția locală a modelelor electrice G6 și G9. (16.09)
-
Constructorul auto american Ford urmează să elimine 1.000 de locuri de muncă la uzina sa din Köln, la începutul anului 2026. Compania a invocat cererea scăzută pentru vehicule electrice. (16.09)
-
Mercedes-AMG, divizia de performanță a constructorului german, ia în calcul o versiune electrică pentru modelul său de performanță AMG GT. Marca germană evaluează în aceste momente dacă un asemenea model este viabil. (16.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Din motoarele astea va iesi probabil aceeasi mediocritate ca motorul de 3,2 litri luat de la GM. Cadn toatalumea face downsize s-a gasit Fiat sa inoveze la emisii cu motoare de 3,8 litri.
Sper din inima ca Alfa sa mai produca motoare ca 2.0 Twin spark cu care puteai sa ajungi aproape la 100 KMh intr-a doua.