Guvernul ar putea taxa inmatricularea masinilor Euro 5 din 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- 
			Trimite pe: 
			  
Guvernantii ar putea aplica taxa de inmatriculare in Romania si pentru vehiculele care indeplinesc normele de mediu Euro 5 incepand cu anul 2011. In prezent, aceste modele sunt scutite de taxa pe poluare auto datorita faptului ca emit un nivel extrem de scazut de emisii poluante. Tocmai de aceea, numerosi producatori de automobile si-au imbunatatit toate motoarele din gama pentru a corespunde cu aceasta norma de mediu si a-si scuti clientii de plata taxei de inmatriculare. Singurele vehicule care ar ramane protejate de plata taxei auto ar fi hibridele, vehiculele cu motoare Euro 6 si vehiculele electrice.
Oficialii APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) si guvernantii iau in considerare acordarea unei prime de casare de 2.800 de euro pentru o singura masina, ceea ce s-ar traduce in 11.400 de lei la rata de schimb actuala. Astfel, in cazul in care un cetatean caseaza o masina in 2011 acesta ar primi un voucher de 2.800 de euro pentru o masina noua. Introducerea unei prime de casare de aproximativ 2.800 de euro ar putea duce la limitarea numarului de masini pe care le poate casa o persoana fizica.
Intrebat de posibilitatea introducerii taxei auto pentru Euro 5 in 2011, vicepresedintele APIA Brent Valmar a declarat: "Este o posibilitate. Deocamdata eu zic ca ar trebui sa incurajam importul si inmatricularea de masini Euro 5, sa eliminam cota de masini vechi din parc". Brent Valmar este directorul general al celui mai mare importator auto din tara, Porsche Romania.
Se pare ca in 2010 guvernantii nu vor schimba taxa auto, dar au format un grup de lucru pentru a efectua modificari in 2011. Acestia vor prezenta un proiect de modificare al sistemului de taxare al masinilor pana la jumatatea acestui an. Guvernantii ar putea sa introduca o taxa pentru cei care detin o masina poluanta, dar nu au explicat in ce mod vor aplica aceasta taxa. Acestia vor sa obtina un echilibru intre un aport potrivit la bugetul de stat si o valoare potrivita pentru consumatorul de masini.
Via | 0-100.ro
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
- 
                        
                        Constructorul de la Maranello a deschis oficial reprezentanța din România, alături de noul său partener, Holand Automotive Group. Cu această ocazie, noul Amalfi a fost expus, în premieră, la noi în țară. (30.10)
- 
                        
                        Potrivit unui studiu realizat de către platforma Autovit.ro, care tocmai a aniversat 25 de ani de activitate, importurile de mașini second-hand au crescut cu 18% în primele 8 luni ale anului 2025. Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 9.6%. (28.10)
- 
                        
                        Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că circulația rutieră a fost închisă pe Transfăgărășan și Transalpina, din cauza condițiilor meteo nefavorabile. (21.10)
- 
                
                    Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență 
- 
                
                    Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP 
- 
                
                    Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century 
- 
                
                    Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului 
- 
                
                    Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026 
 
												








 
        



Aici ma refer si la rovignete, impozite si altele ... Chestia cu 2800 euro pe o masina e contraproductiva ... acum prin 3x rable scapi de mai multe odata ... Pe de alta parte, de ce sa dam cu totii bani ca sa-si ia UNII masini ... am putea sprijini mai bine transportul in comun, ca sa fim VERZI, nu ca sa dam subventii la Dacia si importatorilor
:-o