Guvernul scade deprecierea taxei auto pentru automobilele în stare proastă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Guvernul a decis să scadă cota de reducere a taxei auto pentru automobilele vechi cu dotări puţine. Astfel, cota maximă de reducere acceptată va fi scăzută de la 95% la 90%, lucru care va duce la creşterea valorii taxei auto pentru automobilele vechi fără dotări de confort şi siguranţă. Mai precis, Executivul a redus coeficientul de depreciere pentru toate criteriile utilizate pentru a evalua starea unui automobil second-hand. În mod paradoxal, automobilele cu o listă bogată de dotări opţionale de siguranţă şi confortă vor plăti în continuare mai mult decât automobilele extrem de uzate şi lipsite de minimul de dotări de siguranţă şi confort.
Cetăţenii care vor dori să înmatriculeze un automobil în România vor primi în continuare reduceri pentru semnele de coroziune şi deterioare pe caroserie, semnele de revopsire, tapiţeria murdară, bord în stare proastă, lipsa aerului condiţionat, lipsa sistemului ABS şi lipsa airbag-urilor. De asemenea, automobilele cu un rulaj mediu anual mai mare vor primi în continuare o reducere proporţională cu rulajul automobilului. Diferenţa faţă de taxa aplicată în 2010 este că Executivul a scăzut coeficienţii de reducere, care adunaţi puteau atinge maximum 95% din valoarea taxei, dar acum pot atinge maximum 90% din valoarea taxei.
Cum drumul spre iad este pavat cu intenţii bune, Guvernul justifică scaderea cotei de reducere a taxei auto prin încercarea de a limita accesul în parcul naţional auto a autoturismelor vechi şi extrem de poluante, în general cele de peste 10 ani, care sunt vizate a fi scoase din parcul auto prin programul de înnoire a acestuia.
Guvernul vrea să reducă şi comerţul nefiscalizat cu autoturisme rulate în încercarea de a creşte bugetul de stat. Actualele criterii ale taxei auto penalizează cetăţenii care doresc să înmatriculeze un automobil mai vechi cu o listă bogată de dotări, cu toate că acela este mai sigur şi la fel de poluant în comparaţie cu automobilele care primesc o depreciere a taxei auto. Respectiva depreciere favorizează achiziţia de automobile cu un rulaj excesiv de mare, ce duce la costuri de deţinere exorbitante pentru proprietar şi descurajează înmatricularea în România.Guvernanţii au introdus o nouă obligaţie de plată a taxei auto – valabilă în cazul în care un proprietar a înmatriculat un automobil în România, după care l-a vândut în altă ţară şi a primit valoarea reziduală a taxei. Pentru a calcula taxa auto de catre autoritatea fiscală locală, persoana fizică sau firma în numele căreia este înmatriculată maşina trebuie să prezinte, în copie şi în original, documete care atestă dobândirea autovehiculului.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Renault a dezvăluit prețurile noului Captur facelift pentru piața din România. Crossover-ul compact pornește de la 19.450 de euro în țara noastră. (24.04)
-
Maserati Grecale Folgore, versiunea electrică a SUV-ului de performanță, poate fi cumpărat acum și în România. Pentru această versiune prețul de pornire este de 122.000 de euro. (23.04)
-
Mercedes-AMG ONE, hypercar-ul cu tehnologie de Formula 1, este acum expus în Galeria Țiriac Collection. Modelul de performanță va putea fi admirat de către vizitatori începând din acest sfârșit de săptămână. (20.04)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Marea transformare
- Imagini noi cu viitoarele Cupra Leon și Formentor facelift
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
Unde'i afacerea?
Roman zice viteaz zice..in loc sa facem opinie impotriva deciziilor am dat fuga la RAR sa le inmatriculam repede si acolo cu spaga....citat din Adrian Paunescu ,, in acetse vremuri tulburi numai moartea ne mai poate uni!!!,,