Jaguar XJ Limo-Green, limuzina concept care consuma 5 l/100 km

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 11.09.2009
Jaguar va dezvalui in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt versiunea concept XJ Limo-Green propulsata de un tren de rulare hibrid, compus dintr-un motor electric de 197 de cai si unul pe benzina de 1.2 litri.

Jaguar paseste cu incredere pe taramul modelelor cu propulsie alternativa, la Salonul Auto de la Frankfurt. Constructorul britanic va expune in fata publicului o versiune concept a noii generatii XJ, botezata Limo-Green, propulsata de un tren de rulare hibrid.

Asa cum anticipam si in urma cu cateva zile, Jaguar imprumuta motorul "anexa" de 1.2 litri dezvoltat de Lotus, capabil sa mareasca autonomia unui model hibrid. Noul concept Limo-Green este un exemplar unic, creat doar pentru a fi studiat si pentru a asigura fundamentul unei versiuni hibride de serie, care va vedea lumina zilei doar atunci cand costurile sistemelor si bateriilor vor scadea.

Anthony Harper, directorul departamentului de cercetare si dezvoltare Jaguar, a declarat ca tehnologia este inca in faza incipienta si ca va mai trece mult timp pana cand ea va fi implementata pe vehiculele de serie. "Componentele trenului de rulare sunt momentan foarte costisitoare iar sistemul instalat pe conceptul Limo-Green nu poate garanta standardul de calitate cu care Jaguar si-a obisnuit clientii", a concluzionat Harper.

Conceptul britanicilor este propulsat de un motor electric de 197 de cai putere si 400 de Nm, capabil sa ofere o autonomie de 48 de kilometri.

Pentru a putea imbunatati aceasta performanta, Jaguar a instalat si motorul pe benzina dezvoltat de Lotus, care incarca bateriile cu energie electrica. Unitatea conventionala ajuta la obtinerea unei autonomii totale de 966 de kilometri, in conditiile in care consumul mediu inregistreaza valori de 5 litri/100 de kilometri iar emisiile sunt de numai 120 g/km. Viteza maxima a hibridului este de numai 180 km/h.

Testele versiunilor cu propulsie alternativa vor debuta in 2010, cand Jaguar pregateste o flota gata sa dea piept cu traficul real. Momentan nu se cunoaste data lansarii oficiale a trenului de rulare hibrid in productia de serie si nici modelul care va adopta noua tehnologie.

via | Autoblog

Comentarii (2)

  • TZENU BMW
    de cacat cu toate hybrid-urile
    mama frate ca peste doar cateva luni o sa vedem la tancurile astea de 1,6 tone [seria 5, A6, passat si altele] numa benzinare si diesele cu motoare de sub 1 litru motoare de lastun ha ha ha
    5 0
  • @TZENU BMW
    cum dracu sa fie "tanc" o masina de 1,6 tone
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru