Marea Britanie: primul pas spre sistemul metric de masurare?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marea Britanie va introduce semnalizarea in sistem metric a inaltimii tunelurilor si podurilor dupa ce autoritatile din Albion au ajuns la concluzia ca 10% dintre accidentele care au loc din cauza nerespectarii indicatoarelor de acest tip se intampla din cauza soferilor din afara tarii. In acest moment, toate trecerile pe sub poduri si tunelurile sunt semnalizate cu indicatoare care folosesc unitati imperiale de masurare a distantelor (inci, picioare, mile).
Conform statisticilor, trei procente dintre camioanele de mare tonaj care circula pe soselele Marii Britanii sunt inregistrate in alte tari europene, acolo unde se utilizeaza unitati metrice de masurare a distantei (centimetri, metri, kilometri). In aceste conditii, este dificil pentru soferi sa aprecieze corect, de exemplu, o distanta notata 10' - 5" (10 picioare si cinci inch, echivalentul a 3.17 metri).
Masurile - initiate de Asociatia Unitatilor de Masura din UK Uniunea Cailor Ferate britanice, organizatie care are de furca foarte des cu accidente care implica poduri pe care circula garnituri feroviare - au fost primite negativ de o parte a politicienilor britanici.
Acestia considera ca o astfel de schimbare va insemna inceputul sfarsitului pentru sistemul imperial de masurare. "Probabil ca masura pare nesemnificativa daca este privita punctual. Insa este parte a planului Uniunii Europene de a ne tari in modul de gandire al tarilor de pe continent. 'Metrificarea' soselelor noastre este realizata incetul cu incetul", a declarat Derek Clark, membru al Partidului Independent din Marea Britanie.via | Yahoo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Stellantis a anunțat că îl va înlocui pe Carlos Tavares în funcția de CEO la finalul contractului său. Tavares va rămâne șeful grupului până în ianuarie 2026. (11.10)
-
Ola Kaellenius, șeful Mercedes-Benz, a anunțat că marca germană va continua să investească în platforme pentru mașini cu motoare termice, care să fie produse și după 2030. Printre modelele care vor primi în continuare motoare clasice este și Clasa S. (10.10)
-
Uniunea Europeană a aprobat oficial noile taxe vamale definitive pentru mașinile electrice produse în China. Negocierile între UE și China vor continua, iar noile taxe urmează să intre în vigoare din noiembrie. (04.10)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Dacia Bigster. 5 lucruri esențiale+VIDEO
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Volkswagen Tayron. 5 lucruri esențiale+VIDEO
- Porsche a oprit producția lui Cayman și Boxster de la uzina Volkswagen
- Moment istoric: Dacia a câștigat Raliul Marocului, la prima sa participare
- Lynk & Co lansează prima sa electrică pentru Europa: costă 36.000 de euro
asta e gandirea lor, nu pot gandi in zecimale, s-au obisnuit asa de secole.
pana la urma au reusit sa impuna pe tot globul "caii putere", desi mie personal mi se pare deplasat.
Si macar daca ar fi un lucru care sa merite sa fie pastrat dar se agata si astia de potcoavele cailor morti. Poate sa le spuna cineva ca au ajuns in mileniul 3?
Noi avem placute bilingve la numele proprii ale oraselor, pentru ei nu conteaza ca nu stie tiristu daca incape pe acolo sau nu.
Tare ar fi sa se opreasca fiecare TIR cate 5-10 minute la intrarea sub fiecare pod si sa simuleze ca isi cauta calculatoru sa vada daca incape sau nu. Atunci sa vezi reclamatii la politie de la localnici ca nu mai pot circula.
Si va fi una din putinele situatii in care vocea poporului face legea.