Salonul Auto de la Paris 2012

Mazda i-ACTIVSENSE, noile tehnologii de siguranţă ale niponilor

Publicat Marti, 25.09.2012
de Sebastian Toma
Comenteaza 7
Mazda i-ACTIVSENSE, noile tehnologii de siguranţă ale niponilor - Poza 1
Mazda i-ACTIVSENSE, noile tehnologii de siguranţă ale niponilor - Poza 2
Mazda a anunţat că va lansa la Paris gama de tehnologii i-ACTIVSENSE. Această gamă debutează pe Mazda6 şi înglobează o serie de elemente menite prevenirii accidentelor.

Mazda va prezenta noile tehnologii de siguranţă i-ACTIVSENSE la Salonul Auto de la Paris. Aceste tehnologii vor debuta pe noul Mazda6, în ambele versiuni de caroserie – berlină şi wagon, care vor debuta simultan la evenimentul auto organizat în capitala Franţei. Sistemele de siguranţă din gama i-ACTIVSENSE merg pe ideea de prevenire a coliziunilor şi apoi pe reducerea severităţii acccidentelor care nu mai pot fi evitate. Tehnologiile i-ACTIVSENSE implică un set de camere video, radare şi alte sisteme de siguranţă pre-impact, menite să ofere o experienţă de condus fără incidente.

Gama de tehnologii i-ACTIVSENSE include sistemele Mazda Radar Cruise Control, Forward Obstruction Warning, RVM, Lane Departure Warning System, faruri adaptive, asistent fază lungă, sistemul Smart City Brake Support şi Smart Brake Support şi sistem de monitorizare a distanţei faţă de vehiculul din faţă. Sistemul Smart City Brake Support este deja disponibil în gama CX-5, în timp ce RVM este oferit încă de pe generaţia curentă a lui Mazda6 şi poate fi comandat şi în gama Mazda3.

Dintre acestea, sistemul MRCC este o noutate pentru gama Mazda, alături de sistemul FOW.

Cele două se folosesc de radarele de la bord pentru a gestiona distanţa faţă de vehiculul din faţă, permiţând atât avertizarea şoferului la apropierea excesivă de acesta, cât şi implementarea unui tempomat adaptiv, pe lângă posibilitatea avertizării şoferului în cazul unui impact frontal iminent. Sistemele Smart Brake Support şi Smart City Brake Support par să facă acelaşi lucru, dar cele două sunt complementare. Primul funcţionează la o viteză de până la 15 km/h, în timp ce al doilea funcţionează la viteze cuprinse între 4 şi 30 km/h. Cele două sisteme ajută la evitarea sau la reducerea consecinţelor accidentelor cauzate de nepăstrarea distanţei dintre vehicule la rularea cu viteze mici.

Via Mazda


Comentarii (7)

  • Japonezii,ne dau de fiecarredata pe spate cu inventiile lor.Nu ai cum sa te pui cu ei.
    15 9
  • @bogdan...........sa nu uitam de nemti........care si ei la randu lor sunt destul de sus in domeniu......
    9 11
  • @tzenu,nu te contrazic.Si nemtii sunt buni,numai ca ei nu sunt atat de inventivi ca japonezii.Japonezii s-au nascut cu asa ceva,de fapt asta ar fi punctul lor forte.Oricum amabii fac o treaba excelenta atat nemtii cat si japonezii.
    16 5
  • Sistemele mentionate sunt prezente pe Volvo de vreo 3 ani, sistemul City Safety e chiar standard. E bine ca se aliniaza mai multe marci la aceste sisteme de siguranta suplimentara. Intr-adevar atat nemtii cat si japonezii fac treaba excelenta, dupa suedezi.
    2 8
  • Volvo a testat si implementat deja tehnologii de siguranta ca mai sus. In plus, acum testeaza mersul in caravana pe autostrada - practic fac totul pentru a incerca sa excluda eroarea umana.

    Nu inteleg de ce includeti nemtii in ecuatie - are vre-o masina germana in optionale aceste sisteme?

    ...si nu inteleg de ce nu asteptati sa vadeti cum functioneaza in realitate sistemele de la mazda - Volvo a avut cateva erori la inceput...
    1 5
  • E un lucru bun pentru mazda sa vina cu toate aceste sisteme de siguranta plus ca modelul arata si estetic foarte bine.DAR sa nu uitam totusi ca o parte din sistemele de siguranta se gasesc din 2008 pe Honda Accord (LKAS, sist de anticoliziune).Oricum deabia astept sa vad noua Mazda in realitate.
    3 3
  • Da, nemtii de la Mercedes-Benz, au pe multe modele, sistemele de siguranta standard. Era un articol mai demult, in care se cuantifica fiecare marca in parte, in vederea sigurantei, iar Volvo si Mercedes erau clasate pe primele 2 locuri, din cate tin minte. O zi buna.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru