Mazda pune pauză la dezvoltarea motoarelor rotative
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Kiyoshi Fujiwara, Ofiţerul Executiv de Planificare a Produselor de la Mazda, a declarat într-un interviu pentru Ward’s Auto că dezvoltarea motoarelor rotative a fost sistată momentan. Potrivit lui Fujiwara, "există o discuţie imensă" despre viitorul acestor propulsoare. Condiţiile economice mondiale îi fac pe cei de la Mazda să-şi reevalueze proiectele şi cheltuielile, iar motoarele rotative ar fi avut o gamă limitată de utilizări, care nu ar fi făcut posibilă rentabilitatea pe termen scurt a acestora.
Compania niponă a decis să se concentreze pe tehnologiile SKYActiv şi motoarele cu acelaşi nume. Graţie acestor tehnologii, cei de la Mazda speră să adune resurse financiare care să le permită finanţarea proiectelor precum cel al motoarelor rotative Renesis. Aceste unităţi prezintă o provocare în ceea ce priveşte emisiile, dar şi în ceea ce priveşte performanţa furnizată, deoarece constructorul trebuie să asigure un nivel ridicat de cuplu motor la turaţii joase şi emisii de CO2 reduse, fără să afecteze caracterul acestor motoare.
"Motoarele rotative fac parte din spiritul Mazda", a spuns Fujiwara.
Două dintre cele trei probleme fundamentale ale acestui motor au fost deja rezolvate, spune oficialul mărcii japoneze, refuzând să spună despre ce este vorba mai exact. Din păcate, Kiyoshi Fujiwara s-a referit la rezolvarea problemelor motoarelor rotative de când acestea au fost adoptate de Mazda până în prezent, una dintre probleme fiind legată, cel mai probabil, de fiabilitate.Via | WardsAuto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Citroen a pregătit câteva noutăți pentru cvadriciclul său electric Ami. Modelul primește acum o culoare nouă, precum și o linie de echipare nouă. Totodată, Citroen anunță că au fost vândute 50.000 de exemplare de la debut. (03.05)
-
Volkswagen a pregătit câteva noutăți importante pentru ID.3. Mai exact, versiunea ID.3 Pro S primește acum un motor electric mai puternic, dar și un timp de încărcare mai rapid. (03.05)
-
Ferrari a prezentat oficial noul 12Cilindri, un model cu motor V12. Acesta este succesorul lui 812 Superfast și aduce un motor nou, de 830 de cai putere, un limbaj de design mai sofisticat și un preț de pornire de 395.000 de euro. (03.05)
- Noul Cupra Formentor facelift: design revizuit și motor nou de 333 CP
- Acesta este noul Ferrari 12Cilindri: succesorul lui 812 are un motor V12 pur
- Formula E prezintă noul monopost pentru sezonul 2025: mai rapid decât un monopost de Formula 1
- Am văzut pe viu noul Renault Symbioz: 5 lucruri esențiale
- PREMIERĂ: Ne-am întâlnit cu noul Audi Q6 e-tron. Iată 5 lucruri pe care le-am aflat!
On topic: Intr-adevar e mare pacat si sper ca decizia sa nu fie permanenta. Era ceva deosebit ce oferea Mazda, iar acele motoare au farmecul lor... Astept RX9...
pacat........
sunt motoare extrem de fiabile si cu performante uluitoare pentru cilindreea lor.....
un - ar fi cuplu foarte mic pe care il au......
Da nu prea mancau ulei dar la unele masini picau motoarele pe la vreo 70-80000 km,din cauza ca sunt foarte sensibile si de aceea au un mod de exploatare special
Haidati, laudashii lu' mazda, luati-va acum un rx8. E momentul. Ieftine ca braga. Aveti curaj?