Mercedes Aero Trailer Concept, cea mai aerodinamică semiremorcă
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mercedes-Benz a dezvoltat o semiremorcă specială, care ajută la economisirea carburantului prin reducerea rezistenţei la aer. Din păcate, respectiva semiremorcă este doar un concept şi este mai lungă cu jumătate de metru decât maximul permis pe şosele fără o autorizaţie specială. Cu toate acestea, inovaţia nemţilor nu este de ignorat. Aero Trailer Concept poate economisi până la 2.000 de litri de motorină şi cinci tone de CO2 pe an, în condiţiile în care camionul la care este ataşată parcurge 150.000 de kilometri. Secretul său constă în modificările aerodinamice operate, care îi reduc rezistenţa la înaintare cu 18%.
Cei de la Mercedes-Benz au prezentat noua semiremorcă în cadrul expoziţiei Trailer 2011, care a avut loc între 25 şi 29 noiembrie în Kortrijik, Belgia. Semiremorca a fost deja testată de inginerii Mercedes-Benz, care au confirmat estimările din laborator. Un Actros echipat cu o semiremorcă aerodinamică a fost condus între Rotterdam şi Szczecin.În ciuda faptului că a avut o încărcătură de 40 de tone, platforma a înregistrat un consum de 25.1%, cu 7.6% mai puţin faţă de o platformă identică, condusă în aceleaşi condiţii, dar fără îmbunătăţiri aerodinamice.
Semiremorca aerodinamică de la Mercedes-Benz are un set de panouri laterale speciale, un difuzor de aer spate, o parte posterioară acoperită şi o parte frontală optimizată pentru a reduce cu 18% rezistenţa la înaintare atunci când este folosită alături de Mercedes-Benz Actros. Zona destinată mărfurilor rămâne nemodificată.
Via | Daimler
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Concepte
-
Italienii de la Italdesign au dezvăluit primele imagini cu un nou concept al unei mașini electrice. Conceptul a fost creat de către casa de design italiană la cererea celor de la Volkswagen. (12.09)
-
Constructorul sud coreean a prezentat la Munchen noul Concept Three. Acesta anunță un model compact pur electric, care va intra în familia Ioniq. Este vorba despre viitorul Ioniq 3. (09.09)
-
Spaniolii de la Cupra au prezentat conceptul Tindaya în cadrul Salonului Auto de la Munchen. Detaliile tehnice nu se cunosc, dar știm că noul Tindaya anunță viitorul limbaj de design al mărcii. (09.09)
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Prima imagine cu noul Mercedes-Benz Clasa C Electric: autonomie de 800 km
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
A ajuns si in Germania tehnologia avansata ?
Ca in America si Canada sunt destule remorci cu fuste de alea pe laterale. Si merg cu orice cap tractor.
O crezut nemtzii ca amu o inventat roata la carutza ?