Mercedes testează un sistem de pilotaj automat
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Germanii de la Mercedes-Benz testează un sistem de pilotare autonomă a vehiculelor sale. Sistemul are rolul de a avansa tehnologia vehiculelor pilotate automat pentru a reduce riscul la care sunt supuşi şoferii şi pasagerii acestora atunci când se urcă într-o maşină. Tocmai de aceea, inginerii Mercedes-Benz au creat un robot special, care poate să imite o serie de manevre periculoase pentru a testa şi calibra modul în care răspund sistemele de siguranţă implementate pe vehiculele de test.
Specialiştii Mercedes au creat câteva machete la scară care imită un vehicul real dar care nu produc pagube vehiculelor de test la un eventual impact. Aceste vehicule sunt utilizate pentru a simula un potential impact şi pentru a testa reacţia sistemelor în cazul unui impact iminent. Împreună cu roboţii proiectaţi special, inginerii Mercedes repetă diverse scenarii care ar fi fost aproape imposibil de repetat în cazul în care ar fi folosit piloţi de teste. Spre exemplu, inginerii Mercedes au gândit o situaţie în care un vehicul frânează puternic şi efectuează manevra elanului în ultimul moment.
Situaţia respectivă este repetată de mai multe ori, pentru a evalua modul în care răspund sistemele respective.Roboţii de teste au capacitatea de a manevra volanul, accelera şi frâna în aceleaşi condiţii ca un om, dacă nu chiar mai bine. Un computer montat la bord coordonează traseul pentru a asigura parcurgerea aceleiaşi rute în momentul situaţiei critice. Astfel, rezultatele sunt indentice în cazul repetării aceluiaşi test chiar şi în zile diferite. Pe viitor, Mercedes speră ca noile sale sisteme să ofere un plus de siguranţă şi de a minimiza riscul la care sunt supuşi şoferii în cazul manevrelor periculoase.
Via | CNET
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Euro NCAP a efectuat o rundă nouă de teste de siguranță cu 16 mașini noi. Dintre toate mașinile testate în această serie, 12 au obținut scorul maxim de 5 stele. Printre modelele supuse la noile teste de siguranță au fost Audi Q4 e-tron, Mini Aceman și Hyundai Ioniq 9 și BMW Seria 1. (08.09)
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
Comentarii (0)