OFICIAL: Acesta este noul Renault Twizy, electricul de oraş

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 12.05.2011
Renault a prezentat versiunea finală a modelului Twizy în cadrul Salonului Auto de la Barcelona. Bipostul este disponibil cu două motorizări şi pleacă de la 6990 de euro.

Esential

20 de cai putere dezvoltă cel mai puternic Twizy.
100 de kilometri este autonomia bateriei pentru fiecare verisune Twizy.
3.4 metri este raza de bracare a noului Twizy.

Renault a dezvăluit astăzi la Salonul Auto de la Barcelona versiunea finală a modelului electric Twizy, al treilea vehicul de serie cu emisii zero al constructorului francez. Aşteptat să debuteze pe piaţa europeană la finele lui 2011, bipostul Renault se vrea a fi o alternativă viabilă, cu acoperiş, la banalele scootere cu două sau trei roţi.

Modelul electric este oferit în două variante. Prima dintre ele este pusă în mişcare de un motor electric de 10 cai putere, capabil să ruleze până la o viteză maximă de 45 de km/h. Spre bucuria multora, această versiune va putea fi condusă şi fără permis, mulţumită omologării sale ca cvadriciclu.

Preţul pentru această versiune a fost fixat la 6990 de euro, la această sumă adăugându-se costuri lunare de 45 de euro, pentru închirierea setului de baterii. Acumulatorii îi vor permite modelului să ruleze pe o distanţă de 100 de kilometri.

Versiunea superioară beneficiază de un motor fără emisii care livrează 20 de cai putere şi îi permite bipostului să atingă o viteză maximă de 80 km/h.

Motorizarea va fi oferită cu două niveluri de echipare, Urban şi Tehnic, al căror preţ va fi de 7690, respectiv 8490 de euro. Şi în acest caz, clienţii vor fi nevoiţi să plătească 49 de euro pentru închirierea bateriei, care asigură tot o autonomie de 100 km.

Cu o lungime de 2.33 metri şi o lăţime de 1.19 metri, Twizy se laudă cu o masă de numai 450 de kilograme, dintre care 100 de kilograme reprezintă bateria. Echipat cu pneuri 125x80 R13 pe faţă şi 145x80 R13 pe spate, vehiculul electric dispune de o rază de bracare record, de numai 3.4 metri.

Cei doi pasageri dispun de centuri de siguranţă, în patru puncte pentru şofer şi în trei puncte pentru ocupantul locului posterior. Cu un cablu de alimentare de 3 metri, Twizy poate fi încărcat cu uşurinţă de la o priză normală, durata completă fiind estimată la 3.5 ore.

Lista de opţionale este ceva mai neobişnuită şi include: portiere laterale, un spaţiu de depozitare sub scaunul posterior, senzori de parcare spate, protecţie anterioară suplimentară şi un kit Bluetooth Parrot complet, cu conexiuni USB şi iPod.

Clientul poate alege între patru culori ale caroseriei, pe care le poate combina cu o serie de viniluri speciale.

Preţul fixat pentru cele trei versiuni poate varia, în funcţie de ajutoarele oferite de fiecare stat european în parte.

Comentarii (28)

  • @
    Mi-ar fi rusine sa ies pe strada cu o asemenea masina (daca se poate zice masina).
    Daca da in mine un ,,pilot" cu o pisicuta din 95 ?
    Rezultatul : ,,Ma zboara cu tot cu, aceea cusca de pe drum" =))
    17 49
  • Firestarter
    @ScorpyonVAG
    Pai nu acelasi lucru se intampla si daca esti pe o motocicleta sau scuter? Rusinea se datoreaza tipului de vehicul sau faptului ca acest Renault nu e capabil sa etaleze portofelele proprietarilor?
    31 5
  • vrei sa spui "fostele portofele" ale proprietarilor ... ca unii postesc 2-3ani dupa o achizitie mai "spectaculoasa" :))

    de ce draq nu are si niste geamuri laterale? ... ca mai bate vantu' din cand in cand ... si cateodata contine si ploaie :P
    19 7
  • @
    Este urata cu spume... in interior am vazut 2 butoane, iar acuma m-am uitat la imaginea marita, si observ ca ar lua 0 stele EuroNcap !
    Cine de 7000euro (cu sau fara TVA, nu sa precizat), pret de plecare, deci inseamna ca va ajunge la 10.000 !
    De banii aia gasesc sh-uri mult mai bune =))
    9 28
  • mai bine imi iau un atv ies mai ieftin,oricum daca toti bucuresteni ar avea masinute de astea traficul ar fi mult mai bun iar la semafor nu ai avea nevoie de masca de gaze,are avantajele ei
    9 13
  • DAN_GRC
    Interesanta propunerea...dar am o intrebare: ce cauta volanul ala de laguna 3 pe asa ceva ? e ca nuca in perete, ma asteptam la vreo mansa, se potrivea cu stilul masinii...da, si niste geamuri laterale:))
    11 4
  • Jake Sully
    Mi se pare supercool masinuta!....si e electrica!!!!!
    19 5
  • chestia asta
    Personal nu cred ca arata chiar atat de rau. Cred ca este o propunere interesanta pentru oras. OK, cred ca ii trebuie si ceva geamuri laterale dar eu nu inteleg ceva... de ce rebuie sa platesti chirie la baterie?!? asta imi pare a marketing gen Renault. Si mai este inca ceva: daca bateria reprezinta 100 de kg, la cum arata masina unde sunt celelalte 350 ?!? In final cred ca este o buna alternativa pentru scutere dar ... un pic mai scump.
    14 1
  • George
    chirie baterie
    Bateriile sunt in general f scumpe. De aceea masinile electrice au preturi f mari. Renault vrea sa stimuleze piata si sa reduca pretul platit initial pe o masina. Asta presupune ca initial sa platesti doar masina si apoi sa platesti bateria in rate. Masinile electrice sunt ok in primul rand pentru ca, din cate stiu pt o incarcare (deci aprox. 100km) platesti doar cam 1.5 Eu.
    8 1
  • Pretul e nejustificat de mare!
    Renault trebuie sa umble la pret. Nu se justifica sa platesti 7000 de euro pe un carucior cu motor de pompa de irigatii (bateria o platesti separat). Daca vor sa faca profit din automobile electrice cred ca trebuie sa adopte alta strategie.
    5 13
  • danutz
    opinie
    Este un vehicul asteptat de foarte mult timp pentru cei care isi desasoara activitatea in oras. Din punctul meu de vedere, e aproape perfect: are un pret relativ mic, desi se putea si mai mic, e extrem de compact, acomodeaza 2 persoane, ca si Smart, nu polueaza in mod direct deloc si are o autonomie mai mult decat suficienta. Este practic un scuter pe 4 roti, mult mai versatil. Iar ideea cu chiria bateriilor mi se pare geniala. Recunosc, nu sunt un fan Renault si aproape intotdeauna mi-au displacut modelele lor, dar modul in care gandesc toata tb asta cu electricele acum e jos palaria. A, si rusinica japonezilor, care de ani de zile tot prezinta pe la saloane astfel de modele, insa nu au scos nici macar unul in serie, foarte mare rusine!!!
    11 2
  • flavius
    @ semtex 82
    SEMTEXULEEEEE!!! UNDE ESTI ? SEMTEXULE?
    6 2
  • cine mai citeste pe acest site stie deja ca am ceva cu masinile electrice si imi displac total insa asta e singura pe care as da banii. E o masinuta cinstita. Nu ne vinde gogosi cu pretentii de automobil normal. E un mijloc de transport perfect pentru oras, mic si manevrabil. Se poate parca oriunde si se strecoara peste tot.
    Nu ma intereseaza ca e produs de Renault, printre masinile avute am fost si posesorul unui megane cu care nu am avut probleme 78.000km si pentru bugetul pe care il aveam atunci a fost o masina extraordinara.
    Singurul "automobil" electric care imi place si cu care sunt de acord; fara fite, perfect functional si indraznesc sa cred chiar cool.
    9 4
  • Pret
    Nu va mai plangeti atat de pret, va da fondul de mediu 3800 euro si o luati la pret de varza murata!
    4 9
  • FLAVIUS
    @XeNoN
    Fondul de mediu da PANA LA 3800 euro , dar NU MAI MULT DE 20% din pretul masinii-in acest caz nu mai mult de 1399 euro! Mai multa atentie la detalii si de regula mult mai multa atentie la sensul cuvintelor si la textele scrise cu litera mica in josul paginii nu ar strica .
    10 0
  • FLAVIUS
    @GEORGE
    Aproape tot ce-ai spus este corect. Atentie insa la detalii ! Este vorba de CHIRIE nu de leasing sau de vanzare in rate . Vei plati mereu chiria bateriilor fara a deveni niciodata proprietarul lor la fel cum un chirias poate sta intr-o casa si 50 de ani , sa plateasca chiria lunar si sa nu fie proprietar decat pe presul de la intrare si eventual pe mobila din casa daca a inchiriat-o nemobilata.Nu spun ca e rau sau bine ci doar ca trebuie sa fi atent la detalii atunci cand , sa zicem , vei lua decizia de a cumpara un astfel de vehicul.
    10 1
  • eco
    De ne place de nu, asta si altele asemanatoare vor reprezenta viitorul. Mie mi se pare o idee buna, masinile viitorului vor fii cele, care ne vor economisii benzina necesara pt jucariile ramasa, gen porsche , m3, wrx, etc. Sper ca intr-un viitor apropia o sa realizeze multi ca nu numai un 5xx cu ditama motor arata bine, ci se vor indrepta spre masini ecologice. E grav cum se topesc ghetarii, in orase aerul e irespirabil, si totusi majoritatea inca tot viseaza la Suv-uri, the american dream :)))
    Poate daca va fi o cerere mare, atunci si o masinuta din asta chiar se va vinde la pret de scuter. Parerea mea personala, jos palaria pt inginerii curajosi, deocamdata nu admitem , nu vrem, tot masinile astea le vom volosi, si odata ce ne vom obisnui o sa ne placa. si in weekend vom avea benzina pt o plimbare cu nevasta intr-un broscoi anii 19XX, atlfel acele clipe o sa ne ramane amintire.
    La fel si multe specii de animale, aerul curat, orasele fara aglomeratie.
    4 3
  • cel mai tare renault din toate timpurile!
    Fantastica masina! Versiunea cu 2 locuri, sper frontale, va face senzatie. La cat costa e perfecta pt oras, iar masina mare o tinem pt concedii, mai bine nu se poate. Pot spune bravo renault!
    4 9
  • ionică
    Bravo Renault!
    Comparativ cu cei 25-30.000 de euro pentru Citroen C0 sau Mitsubishi iMiev, Twizy e parfum. Aș fi încântat să-mi fie a doua mașină. Dar când românul n-are bani de apă și săpun, chiar și parfumul e exorbitant de scump.
    10 3
  • cool
    la noi nu cred ca o sa ajunga la vanzare si chair daca ajunge nu cred ca o sa se cumpere. Nu cred ca o sa fie vb da bani.Noi avem alta mentalitate, de melteni...In schimb in Franta cred ca o sa rupa vanzarile la fel si in alte tari civilizate. aprerea mea...
    7 4
  • Alex Radoi
    @Je
    Un plus de la mine. M-a uns la inima comentariul tau. N-as fi putut s-o zic mai bine! :)))
    5 1
  • Mircea
    @Je
    Daca tu zici ca noi nu suntem civilizati atunci mai dute-n pula mea !
    5 3
  • crysti09
    Electrice
    Adicatelea ca sa cumperi masinuta asta trebuie sa stai la curte altfel....."Nevastaaaaaaa arunca si tu prelungitorul ala sa bag masina la incarcat"

    Mi-ar placea una dar totusi 250 lei pe luna chiria la baterii e enorm. Cu 250 lei fac 700 km dar poluand
    3 3
  • Octavian Brânzei
    Scup!!!
    Păi dacă dau 49 de euro lunar + 1,5 euro pe curentul electric, ajung tot acolo, că tot în jur de 50 de euro pe lună dau pe benzină să merg zilnic la serviciu şi săptămînal la cumpărături, la socrii ori la dentist. În schimb am un portbagaj enorm (Renault Symbol) şi pot să-mi fac săptămînal cumpărăturile fără probleme. Asta-i o bicicletă unde nu te plouă, nu te ninge, nu te bate vîntul şi cam atît. În opinia mea nu merită banii.
    2 5
  • interesanta
    imi place. mi-as lua una pentru distractie
    5 1
  • Flavius
    LUMENEO SMERA
    O masinuta similara dar muuuuuuult mai " tare " este deja la vanzare pe piata franceza de mai bine de un an. Se numeste LUMENEO SMERA , este complet carosata , are tractiune 4x4 cu doua motoare de cate 15 kw - cate unul pentru fiecate ax -totalizand 30kw putere ( 41-42 CP) cuplu 100Nm . Se comporta aproape ca o motocicleta ( se inclina in curbe pastrand rotile verticale ) , are o autonomie de 100-150km si are o viteza maxima limitata la 110km/h. Vizitati site-ul lumeneo.fr si spuneti-mi care va este parerea.
    1 3
  • Flavius
    Rectificare
    Scuze-sirotile se inclina odata cu masinuta
    1 2
  • andrei
    asta e o masina care poate fi condusa zi de zi daca traiesti intr-un oras aglomerat
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru