Oficial: Saab 9-X BioHybrid, rival pentru BMW Seria 1

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 04.03.2008
Saab a dezvaluit astazi la Geneva noul concept 9-X BioHybrid, care va sta la baza viitorului rival pentru BMW Seria 1

Esential

200 de cai putere dezvolte propulsorul instalat pe conceptul Saab 9-X BioHybrid.
280 de Nm este valoarea maxima a cuplului motor in cazul lui Saab 9-X
7.9 secunde ii sunt necesare conceptului suedez pentru a atinge 100 de km/h, atunci cand este alimentat cu etanol.
4.9 litri/100 de km este consumul mixt anuntat de Saab pentru (-X BioHybrid, atunci cand acesta este alimentat cu benzina.

Saab a dezvaluit astazi la Geneva noul concept 9-X BioHybrid, rivalul suedez pentru actuala Serie 1. Prototipul anticipeaza o viitoare versiune de serie, gata sa intre pe piata cel mai tarziu in 2010.

Asa cum ne-a obisnuit, Saab transfera filosofia de design promovata de conceptul Aero X, tuturor creatiilor sale, inclusiv noului 9-X BioHybrid.

Noul tren de rulare, cu care vine echipat conceptul suedez, aduce in prim plan un nou propulsor Saab, de 1.4 litri turbo, BioPower, dezvoltat in parteneriat cu GM. Noua unitate instalata pe conceptul 9-X genereaza 200 de cai putere, in conditiile alimentarii cu etanol, si un cuplu motor de 280 Nm. Emisiile de CO2 ating o limita de 105 g/km, atunci cand se foloseste benzina, iar consumul mixt anuntat oficial de Saab este de 4.9 litri/100 de km (benzina) si 6.4 litri/100 de km (etanol E85).

Noul concept Saab nu face compromisuri nici in materie de performanta, sprintul 0-100 de km/h realizandu-se in 7.9 secunde (pe etanol) si 8.3 secunde (pe benzina), in timp ce viteza maxima atinge valoarea de 192 km/h.

Sistemul hibrid include propulsorul de 1.4 litri, un cuplu de baterii litiu ion, sistem de regenerare a fortei de franare, tehnologie start-stop dar si un motor electric. Ambele unitati sunt conectate la o transmisie manuala cu sase rapoarte, ambreiaj automat si selectare secventiala a treptelor, care trimite intreaga putere doar puntii fata.

La interior, conceptul ofera spatiu generos pentru patru adulti si o serie de gadget-uri menite sa usureze sarcinile soferului. Bordul si intrumentarul pornesc de pe portiera oferind o noua perspectiva in materie de design interior.

Pentru conexiunile necesare sistemului de navigatie, wireless, telefonie si de entertainment, Saab a apelat la ajutorul celor de la Sony Ericsson. Pentru un acces mai usor in portbagaj, constructorul suedez a creat un sistem mobil de deschidere a usilor si manevrare a spatiilor de depozitare.

Comentarii (6)

  • Toma Fermecatorul
    Ce masina de kkt e,mai bun e loganul meu,ala macar are tehnologie frantuzeasca pe el si arata mai bine si consuma 5.5litri(diesel)
    0 0
  • Ce varza esti tu cu Loganul tau pe langa Saab-ul asta.O fi avand Loganul ceva tehnologii ascunse si nu stiu eu?
    0 0
  • viteza maxima
    pai la 200 de cai,viteza maxima este de doar 193km/h??? cred ca trebuia sa fie mai mare ...
    0 0
  • Iulian
    Saab vs BMW
    Ca tehnica nu sunt diferente mari, insa ca design, acest concept da dovada de infinit mai multa maturitate decat orice nascocire a BMW.
    0 0
  • ARIPIOARE
    DECI... 1 PE TIMPURI SAAB FACEA AVIOANE 2 PE TIMPURI BMW FACEA AVIOENE....si totusi care o sa fie mai rapida vom vedea . dar bmw ruls
    0 0
  • Devorattor
    Saabul la romani :))
    Curios sa vad cati dintre manelo-dancerii si cocojambistii din Ruministan, care in afara de Seria 5 si Mertzan S Klase nu stiu mai nimic despre masini or sa ajunga sa se dea in spectacol si cu un Saab Aero X?!Din pacate, Saab-ul ramane un lucru sfant pt Romania si va fi privit de prostime la fel de stramb cum este privit un Logan in State. :)) Eu unul abea astept s-o vad pe strazile din Bucuresti!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru