Salonul Auto de la Paris 2014

PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere

Publicat Vineri, 03.10.2014
de Bogdan Mirică
Comenteaza 12
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 1
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 2
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 3
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 4
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 5
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 6
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 7
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 8
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 9
PARIS 2014 LIVE: Porsche Cayenne S E-Hybrid - primul SUV premium alimentat la priză din lume are 416 cai putere - Poza 10
Porsche a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Paris versiunea hibridă, alimentată la priză, a noului Cayenne facelift. Modelul este al treilea de acest tip din gama Porsche şi garantează un total de 416 cai putere.

Porsche a anunţat că va expune în premieră mondială Cayenne S E-Hybrid în cadrul Salonului Auto de la Paris. SUV-ul alimentat la priză, al treilea exponent al tehnologiei e-Hybrid după Panamera S E-Hybrid (model testat şi de noi) şi supercarul 918 Spyder, a fost confirmat cu câteva luni în urmă, atunci când Porsche a introdus faceliftul lui Cayenne şi odată cu el şi preţurile pentru România.

Porsche Cayenne facelift: schimbări estetice şi motoare noi pentru SUV-ul german

Deşi păstrează motorul V6 de 3.0 litri şi 333 de cai putere, noul Cayenne S E-hybrid adoptă o nouă baterie litiu-ion de 10.8 kWh şi un motor electric a cărui putere aproape că s-a dublat, ajungând acum la 95 de cai.

Esential 416 cai putere are noul Porsche Cayenne S E-Hybrid.
5.4 secunde îi sunt necesare noului porsche Cayenne S E-Hybrid pentru a ajunge la 100 de km/h.
Ansamblul de propulsie oferă o putere totală de 416 cai şi poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde, până o viteză maximă de 243 de km/h.

Performanţele doar în modul electric sunt şi ele impresionante: Cayenne S E-Hybrid poate atinge o viteză de 125 km/h doar electric şi poate asigura o autonomie cuprinsă între 17 şi 35 de kilometri, în funcţie de stilul de condus al celui de la volan.

Atunci când bateria se descarcă, un ciclu de încărcare poate fi efectuat foarte simplu de la o priză de uz casnic.

Astfel, noul Porsche Cayenne S E-Hybrid devine primul SUV hibrid premium ce poate fi alimentat la priză.


Comentarii (12)

  • ilogic
    e o retarzenie. inteleg ca lumea auto evolueaza, insa prea a luat-o razna. iti iei un Porsche scump cat o casa, iti iei si o camila de suv, ca, nah, trebuie sa arati ca esti boss, si iti iei si la priza... adica... e ca si cum ai fi sarac si nu ai bani de benzina... si aici e illogic, pentru ca daca iei un suv ca asta, e clar ca ai bani:)) e illogic. si daca tot esti bogat si excentric si vrei sa arati ca esti ecologist and stuff, de ce nu iti iei o masina mica, cu motor de 1 litru, ca consuma mai putin decat tot hibridul dumitale de pe suv, si polueaza mai putin. basca esti in halul ala de excentric incat esti eco cu o masina ieftina, desi esti tu esti bogat. asta da excentricitate!!
    5 2
  • Scorpionul.negru
    @ilogic
    In viitorul apropiat nu vom mai avea petrol. Asa ca masinile electrice le vor inlocui pe cele pe benzina si motorina. Nu vad care e greseala in a alege un hibrid mai devreme de inevitabilul moment.
    3 1
  • gigibidon
    Poate nu stiai dar bogatii sunt in general foarte zgarciti.
    3 0
  • Mai avem o gramada de petrol, si zacaminte noi se gasesc in continuare. Defapt se estimeaza ca mai avem reserve de petrol care se ne mai tina inca vreo 39 de ani. Mai mult, anul trecut oamenii de stiinta au dezvoltat un mod de a produce petrol in laborator, din alge si se asteapta sa gasesca noi modalitati in viitorul apropiat. Terminarea petrolului ii o non-problema. Nu va avea loc probabil niciodata. Hibrizii astia is oricum apa de ploaie. Transporti minereu si alte chestii (consumand combustibili fosili) pentru a fabrica bateriile, ca se ce. Consuma putin pe distante foarte scurte, si mai mult in oras, In cativa ani bateriile se strica ca naiba si trebuie inlocuite. Plus ca la drum lung masina consuma aproape la fel de mult ca si cand bateriile nu ar exista. Mai bine iei modelul diesel is gata.
    3 2
  • @sam

    esti in eroare colegu'

    bateriile NU se strica in cativa ni, vorbestis sa nu taci. Practic bateriile (in fapt ACUMULATORII) te tin cat viata unui automobil actual. Petrolul se va termina la un moment dat, nu pari sa stii ce e ala petrol. Nu se produce petrol din alge ci combustibil. Stiai ca si tuica e tot...combustibil? Producerea de combustibil din alge (sau orice alta sursa) este tot consumatoiare de energie deci e o chestiune de finante. Oare nu se ajunge ca procedeuls a fie mai scump decat petrolul clasic? Hibrizii consuma mai putin in oras decat un diesel.

    Rata de descoperire a noilor zacaminte, ca si dimensiunea lor, este mai mica decat rata de crestere a consumului global. In momentul in care tari ca India/China/etc vor ajunge sa consume per locuitor ca Occidentul in acel moment va apare o criza petroliera.

    oare cand kidsii ca tine vor invata ceva si nu vor vorbi doar sa se auda?
    3 2
  • Ba vianu, esti plin de aberatii si foarte prost informat. Nu eu inventez chestiile astea. Sunt niste lucruri bine cunoscute. Uite o sursa care imi sustine afirmatiile: http://www.pnnl.gov/news/release.aspx?id=1029

    Iti citez: "In the PNNL process, a slurry of wet algae is pumped into the front end of a chemical reactor. Once the system is up and running, out comes crude oil in less than an hour, along with water and a byproduct stream of material containing phosphorus that can be recycled to grow more algae.

    With additional conventional refining, the crude algae oil is converted into aviation fuel, gasoline or diesel fuel. And the waste water is processed further, yielding burnable gas and substances like potassium and nitrogen, which, along with the cleansed water, can also be recycled to grow more algae."

    Crude oil se traduce petrol, titei sau cum vrei tu sa-i zici. Acolo scrie clar ca procesul produce petrol, care la randul lui se rafineaza in benzina, diesel sau combustibil pentru avioane. Nu-i vorba de producerea de nici un bio combustibil. Ii PETROL. Uite link la video:
    http://youtu.be/Qs0QZJ0rea0

    Cat despre baterii, din nou vorbesti aberatii. Toyota Prius, cel mai vandut hybrid global, garanteaza acumulatorii (battery pack in engleza, de aia le-am zis baterii), la 160.000 de kilometri, sau 8 ani. Deci, nici pe departe, pe toata durata de viata a unui automobil. In SUA stiu ca ar costa cam 4000 de dolari sa schimbi acumulatorii, asta in conditiile in care un Prius cu 100.000 de mile la bord nu valoreaza mai mult de 7000 de dolari. Deci necesita o investitie mai mare decat jumatate din valoarea masini.

    In momentul in care bateriile se apropie de sfarsitul duratei lor de viata incep sa scada semnificativ performantele in termeni de consum. Stim cam ce kilometraje au in Europa masinile, chiar si alea de lux. Daca ti-ai lua un Cayene hybrid comparativ cu un diesel, si ai vrea sa-l vinzi dupa vreo 5-6 ani, te-ai trezi la realitatea unei devalorizari crancene, si ca vei avea dificultati sa gasesti un cumparator.

    Cat despre petrol. Inca un pic de rafinare a tehnologiilor actuale precum cele pe care ti le-am dat in link si vom putea produce cat avem nevoie. Oricum, avem mai mult de 3 decenii pentru a rafina tehnologiile astea. Asa ca mai bine taceai si nu afla nimeni cat esti de prost. Nu esti decat un cretin prost informat si aere de superioritate.
    2 2
  • @Sam, cercopitecule, ai trecut la injuraturi... stii cat de mult imi plac specimenele ca tine? Enorm...de putin. :))

    E o adevarat placere sa te vad constipandu-te si facand atacuri de apoplexie. Calmeaza-te, poate-ti sare o vena din gat, naibii.

    PS. vezi ca petrolul tau e un BIO-petrol. O mare diferenta (prin omisiune) a ceea ce lasai tu sa se inteleaga. Important e ca mai avem petrol pentru 39 de ani. Da' sigur 39 si nu 39,5? Daca nu mai apuci tu petrolul din alge ca au gresit astia cu 5 zecimi? :)) Nu sa te arunci de pe scaun fix in mufarina?
    2 2
  • Adjectivele precum prost sau cretin nu sunt injuraturi, pur si simplu descriu anumiti indivizi. Ce am lasat eu sa se inteleaga? Cred ca trebuie sa inveti sa citesti mai bine. Tot petrolul e un BIO-petrol din moment ce provine din fosilizarea unor organisme biologice.

    Termenul bio in sine ii foarte cretin. De ce ii BIO? Pentru ca provine din alge? Sau pentru ca ii produs in laborator? Mare lucru, petrolul ii tot petrol. Eu nu am lasat sa se inteleaga nimic altceva pentru ca am spus exact asta. Ii petrol din care se poate rafina benzina. Fie ca rezulta dintr-un proces de fosilizare de milioane de ani, fie ca rezulta dintr-un process de 1 ora in laborator, ii tot petrol. Fie el si BIO (whatever that means).

    Si da, implementarea in masa a acestor procedee (in special dupa ce vor fii imbunatatite in urmatorii ani) ar putea produce destul petrol ca sa ne ajunga mult si bine. Pur si simplu ti-am demontat argumentul si acum iti e ciuda.
    2 1
  • @Sam

    Definitia lui BIO nu se refera la faptul ca provine dintr-o sursa biologica ci face referire la ciclul de viata a materiei. Una e sa produci anul asta materie prima (alge, porumb, rapita, etc) pe care la anul sa o consumi si alta e sa consumi in 100 de ani petrol rezultat din materia care a fost stocata de-a lungul a milioane de ani.

    Probabil ca sensul termenilor iti scapa.

    Apoi
    1. acumulatorii sunt GARANTATI 8 ani. Nu insemna ca DUPA 8 ani s-au dus naibii. Exact ca si cum ai spune ca o masina garantata 5 ani o poti arunca la cos dupa aia.
    2.preturile unui prius sunt usor diferite de ce spuneai tu: http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/used-cars/for-sale/?range=75&zip=20007&make=Toyota&orig-model=Prius&model=Prius&year_min=&year_max=&purge-search=&price_min=0&price_max=100000&mileage_min=99500&mileage_max=150000&body_style=&color=&transmission=&engine=&drivetrain=&fuel_type=&page=1&sort=
    2 2
  • Okay, mersi pentru clarificarea cu BIO. Totusi, eu nu am zis in comentariul meu original nimic de BIO, am zis de petrol. Si, fie bio ori nu, petrolul este tot petrol si mai avem destul. Trebuie sa stii ca America ii mare si dupa codul postal pe care il ai la cautare preturile din D.C. nu sunt exact valabile peste tot. Bineinteles depinde mult si de starea fiecarei masini. Acum, despre acumulatori. Am pus ca acumulatori sunt garantati un anumit numar de mile sau o anumita perioada de timp. Tu poti sa nu-i schimbi 20 de ani daca vrei, problema ii ca deja la nivelul ala de uzura isi pierd mult din peformante, si continua sa piarda pe masura ce trece timpul. Daca vrei poti sa tii pana vor fi in stare sa stocheze numai atata energie cat sa incarci un telefon, asta daca nu te deranjeaza ca masina ii cu sute de kg mai grea asa degeaba. Plus ca cu cat ii tii mai mult, mai scade si din valoarea masinii. Daca stai in America si cauti ceva economic in segmentul C mai bine iei un Chevy Cruze, Golf sau Jetta diesel si gata, nu mai ai treaba cu nici un fel de acumulatori, si economisesti cam tot atata combustibil. Daca stai in Europa, ai de unde alege din belsug.
    2 0
  • am un feeling ca o masina de 10 ani deja are ca destinatie asigurata un drum spre casare, deci cei 20 de ani sunt un exemplu de dragul discutiei. Tinand cont de faptul ca si constructorii isi fac masinile sa te tina un cincinal nu imi fac probleme legate de devalorizarea unui hibrid.

    Lasand "bateriile" la o parte, tehnologiile astea BIO isi vor dovedi eficienta atunci cand produsul finit va fi cel mult la nivelul combustibilului clasic ca si pret. Nu e vorba doar de tehnologia prelucrarii algelor ci munca ce o presupune cultura acestora (presupun ca e un anumit tip de alga - nu stiu) costurile cu transportul, etc. Intrebarea e daca tehnologiile astea vor face fata volumului imens al cererii de combustibili dupa 40-50 de ani si ce alegem in urma competitiei dintre masa biologica necesara combustibililor si cea pentru asigurarea hranei unei populatii in continua crestere. Vezi explozia pretului la porumb in Mexic de acum cativa ani.
    1 3
  • In 2014 varsta medie a masinilor din SUA (unde s-au vandut cele mai multe Prius-uri) este de 11.4 ani. Deci, o masina de 10 ani nici nu se apropie de casare din moment ce varsta medie a unei masini folosita in prezent este de peste 10 ani. In Europa este de 8.3 ani, deci tot pe acolo.

    Cat despre tehnologiile BIO, au foarte mult potential. Si extragerea si prelucrarea petrolului in prezent implica multa munca si eforturi. Procesul ala in laborator la care ti-am dat link a fost un mare pas inainte, pentru ca nu mai implica uscarea algelor si producerea acelui petrol a devenit substantial mai ieftina. Pe masura ce procesul se va perfectiona, va deveni tot mai ieftin. Au inca decenii la dispozitie sa faca metoda ieftina, deci vom trai si vom vedea.

    Algele folosite in acest process nu is o sursa principala de hrana pentru nici o populatie, deci ar trebui sa faca fata cererii. Algele astea consuma carbon pentru a creste, sunt transformate in petrol, si cand combustibilul din acel petrol este ars, elibereaza acel carbon, si astfel este o solutie neutra din punct de vedere a poluarii cu CO2. Companiile petroliere deja investesc greu in astfel de tehnologi, si mai mult ca sigur in cateva decenii vor fi gata sa intre pe piata. Deci, eu n-as fii prea sigur ca petrolul se va termina vreodata.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru