Peugeot si Citroen isi cauta un nou partener. Fiat e in pole position.

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 05.06.2009
Grupul PSA cauta un partener pentru a forma o noua alianta. Unul dintre potentialii parteneri ai francezilor este Fiat.

Oficialii grupului PSA au anuntat ca doresc un nou partener strategic, alaturi de care vor mari productia si vor imparti platformele tehnice. Peugeot si Citroen cauta un partener cu care sa realizeze o alianta similara cu cea dintre Renault si Nissan. Francezii doresc sa micsoreze atat costurile de dezvoltare, cat si costurile de productie ale modelelor produse de cele doua marci.

Cei doi producatori au deja o colaborare cu BMW si Toyota, in urma careia BMW dezvolta motoare cu patru cilindri impreuna cu Peugeot, iar Toyota imparte platforma modelului Aygo cu cei doi producatori francezi. Unul dintre producatorii care ar putea semna o alianta cu grupul PSA este Fiat. Producatorul italian are finantele necesare crearii unei asemenea aliante, iar cele doua companii au mai avut discutii cu privire la o posibila alianta dintre cei doi producatori europeni.

Daca Peugeot si Citroen vor semna un parteneriat cu italienii de la Fiat, cele doua companii franceze nu vor putea beneficia de alianta dintre Chrysler si Fiat.

Astfel, platformele Chrysler nu vor fi folosite direct pentru a dezvolta modele Citroen sau Peugeot, iar modelele franceze nu vor fi distribuite pe piata din Statele Unite ale Americii. Retelele de distributie ale celor trei producatori se suprapun pe piata europeana, dar fabricile lor ar putea produce un numar mai mare de unitati daca vor crea automobile pe platforme comune.

Via | Leftlane

Comentarii (18)

  • nuuuuuuuuuu
    Nu, nu cu FIAT !!!
    6 4
  • Andrei,p
    Dai in penibil amice.
    3 3
  • da si nu
    Ar fi o crima daca ar muri HDI in detrimentul motoarelor diesel FIAT. In rest nu vad ce rau ar putea aduce o fuziune italo-franceza.
    1 1
  • aha
    Mai vedem...............daca FIAT nu pune mana pe niste banuti de la alt guvern, da faliment rapid.
    De ce sa distruga cele 2 marci franceze?
    nu e corect!
    Poate intra cineva din China pe fir, cu putere finaciara, FIAT nu a avut 700 milioane euro sa dea pe Opel :)
    Ha ha ha..........
    4 2
  • Andrei
    FIAT
    @LEE, intelegem ca ai o problema cu Fiat. In rest numai de bine, Fiat lucreaza de mult cu Peogeot si Citroen asa ca nu este nici o problema. Practic asa cum si chinezii vor atinge apogeul in 2-3 ani dupa care se vor prabusi asa se vor prabusi cam orice sistem economic bazat pe capitalism. Socialismul a murit de mult, comunismul este si pe duca, zilele capitalismului sunt si ele numarate. Adevarata problema cu care ne vom confrunta nu va fi cine ce sa produca si cine sa le cumpere. Criza adevara va incepe cand eh, petrolul se va termina dar si mai ales dupa ce ne va mai lovi inca o criza finaciara.
    2 4
  • Alexandru
    Mda
    Daca Opel nu primeste repede bani de la tara mama, falimentul ii paste cu sau fara Magna, problema este ca vanzarile Opel-ului sunt in cadere libera. Pacat ca Opel nu intelege ca masini scumpe poate sa produca oricine, dar masini mici si eficiente, mai putini. Din 1980 nu au mai avut profit, credeam ca au invatat lectia. Dar se pare ca nu ):.

    P.S. Lee te-ai programat la un psiholog deja?
    0 1
  • Ficat.. :D
    Parteneriatul dintre Fiat si PSA a fost intotodeauna de bun augur, iar motoarele diesel dezvoltate de Fiat sunt cel putin la fel de bune ca HDI-urile. Problema e ca se bat cam pe aceeasi piata.
    2 4
  • Andrei,p
    E nebun Lee ala ma, eu cred ca lucreaza la carpati motors si mai trece spre casa cu autobuzu pe langa autoitalia si mai vede cum arata niste masini adevarate.. Daca ar stii el cat ajutor a primit Honda de la statul japonez pana in 95 nu ar mai vorbi. E bine ca Euro Civic Type R are bara de torsiune pe spate!! supeeer suspensieee de tip japonez since 1930
    0 4
  • aha
    radeti voi...............mai vedem peste cateva luni :)
    3 0
  • @Andrei,p
    Daca taceai filozof ramaneai.
    Bara de torsiune au toate masinile pe spate inclusiv Nissan GT-R 35, Porsche, BMW, Logan etc.. daca nu sti ce e aia de ce naiba te bagi in discutii si aberezi in halul asta.
    4 0
  • Andrei,p
    rear TBAx.CS.ARB.=>TB Torsion bar, CS= Coil springs, ARB= Anti-roll bar Asta e suspensia spate type R. Asta e suspensia lui GTR : rear I.MultiLi. adica independenta multilink. Asta e suspensia lui 147 gta(2002 ohoho a trecut ceva timp) rear I.MS.CS.ARB.= Independenta, Macpherson strut, Coil springs, Anti roll bar. Deci vroiam sa subliniez ca type R are DOAR o bara de torsiune si niste arcuri un fel de suspensie de fiat regata din 88... comparata cu double wishbone independenta de pe masinile concurentei.
    0 2
  • @Andrei,p
    Eu inteleg ca citesti in engleza dar nu sti sa traduci in romana.
    Daca ai sti ce inseamna fiecare poate ai sti sa si traduci.
    traducere din engleza in romana.
    ARB= Anti-roll bar = bara de torsiune in limbaj tehnic romanesc si asta au de la masinile de competitie la jeep-uri inclusiv la NISSAN GT-R 35 care oricum nu ai habar cu arata pe dedesupt.
    Cred ca la ce te referi tu se numeste punte rigida si nu suspensie independenta si aia este cu totul altceva.
    Pe langa asta tin sa te anunt ca Type-R are o tinuta de pista foarte buna nemaivorbind de varianta Muggen care bate R26-R.
    3 0
  • NeoGalaxy
    @LEE
    @LEE: Sa citesti stirea aia cu Hummer. Scrie acolo citez: "chinezii au fost sfatuiti sa nu faca achizitii externe in acest an" :))) Cica se tem de o criza de lichiditati :)))))
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Mai vedem :)
    Nu te pune cu poporul chinez............sunt peste 200 de producatori auto :)
    si unii mai au si bani!
    0 0
  • george
    LE STII CA UN OM MARE
    @ R

    Suspensia de pe spate a lu` Type R este, intr-adevar, de toata jena. Nu este nici "bara de torsiune" cum zice Andrei.p, nici punte rigida cum zici tu. Torsion Bar-ul inseamna de fapt punte SEMIRIGIDA.

    Si le confunzi si tu de numa` numa`...Bara de torsiune de care vorbesti tu nu se regaseste la toate masinile. Bara de torsiune se numeste si arcul de la suspensia fata de la Oltcit pentru ca arata ca o ciomaga si atunci cand lucreaza se rasuceste, adica se torsioneaza. Din pacate, bara de torsiune e o denumire folosita gresit pentru BARA ANTIRULIU/BARA STABILIZATOARE. Care e, din cate stiu (desi s-ar putea sa ma insel), la toate masinile.

    Si ca sa vezi si tu cat de buna e Honda Civic Type R pe circuit, ie-te colea ca sa te lamuresti:

    http://www.youtube.com/watch?v=l8i01CSrFSM

    Adica mai prost decat generatia precedenta...which kinda sucks...big time.
    0 1
  • Dacia ar fi o solutie
    eu cred ca ar fi interesant daca si-ar baga Dacia nasu in treaba asta.......poate mai imprumutam niste motoare, niste idei de design............ar fi si dacia noastra mai buna
    1 0
  • @george
    Stiu dar era prea complicat sa-i explic atat, el oricum habar nu are ce e aia si sunt sigur ca se refera la suspensie semirigida.

    Si bara stabilizatoare tot o bara de torsiune legata de basculele rotilor paralele si ea exista in general si pe fata si pe spate, iar cea de la Oltict este scurta si prinsa intr-un cap de sasiu si la celalt cap de bascula si tine loc de arc practic.

    E normal vechil Type R sa aibe timp mai bun din moment ce are 110 KG mai putin.
    si alte 3 exemple:

    http://www.youtube.com/watch?v=FhGJP65sBGo&eurl=http%3A%2F%2Fwww.automarket.ro%2Fstiri%2Fvideo-duelul-celor-mai-puternice-hatchback-uri-21618.html&feature=player_embedded

    http://www.youtube.com/watch?v=5WiE18zfdgo&eurl=http%3A%2F%2Fwww.automarket.ro%2Fstiri%2Fvideo-duelul-celor-mai-puternice-hatchback-uri-21618.html&feature=player_embedded

    http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=compare&car1=488efb72ddef8&car2=486e32318475a
    1 0
  • george
    NU E NORMAL DELOC
    @ R

    ca o masina de performanta sa aiba performante mai proaste decat modelul anterior, indiferent de motiv. A cui este vina ca masina are 110 kg in plus? Si acelasi motor?

    De fapt, cresterea in greutate era un motiv in plus nu numai sa pastreze multilink pe spate dar sa-l si imbunatateasca.

    Si ca sa fie si o bomboana pe coliva, au pus niste frane pe masina asta...iti trece toata viata prin fata ochilor cand pui o frana mai serioasa la o viteza oarecum indecenta...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru