Porsche Cajun va primi un diesel de 310 CP de la Audi

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 06.06.2011
Viitorul Porsche Cajun va avea şi o versiune diesel, care va fi echipată cu un motor TDI V6 twin-turbo dezvoltat de Audi.

Viitorul Porsche Cajun va fi echipat şi cu un motor diesel V6 de la Audi. Motorul respectiv are scopul de a reduce costurile de dezvoltare ale celor două mărci şi va fi oferit în acelaşi nivel de putere atât pe viitorul Cajun, cât şi pe cea de-a facelift-ul lui Audi Q5. Propulsorul va oferi 310 CP şi 650 Nm şi va avea o cilindree de 3.0 litri. Ulterior, motorul va fi introdus şi pe A3, A4, A5, A6, A7, A8 şi Q7, anunţă Axel Eisner, şeful departamentului de dezvoltare al motoarelor de la Audi. Cei de la Audi au negat debutul unei viitoare game S echipate cu motoare diesel, dar au confirmat dezvoltarea unor motoare TDI twin-turbo cu patru cilindri în linie.

Noul Porsche Cajun îşi propune să atragă clienţii tineri înspre marca din Stuttgart, viitorul SUV compact al mărcii fiind văzut ca o alternativă mai înălţată la Boxster, modelul entry-level al celor de la Porsche. Cajun va fi lansat oficial pe piaţă în 2013, prezentarea sa urmând să aibă loc, cel mai probabil, la ediţia de peste doi ani a Salonului de la Geneva.

Noul Porsche Cajun - care se va bate cu BMW X3 şi Mercedes GLK la capitolul performanţe - va fi construit în fabrica germană din Leipzig, acolo unde marca din Stuttgart produce deja Cayenne şi Panamera.

Primul Porsche Diesel a fost Cayenne, care a debutat în compania unui TDI V6 de 240 CP, provenit tot din gama Audi.

Via | Autocar

Foto | ipoteze Theophilus Chin/Edmunds

Comentarii (7)

  • 3.0 TDI pe A3? sunteti siguri?
    4 0
  • 3L pe A3
    Asta mi-a sarit si mie in ochi. Desigur ca nu se va pune motorul de 3L pe A3. Cel mai mare motor diesel care se pune pe A3 este cel de 2L si asa va si ramane.
    Despre noul motor de 3L bi-turbo, s-a anuntat ca o sa aiba 313 cai.
    3 0
  • De ce nu?
    Ar fi interesant sa vezi 3L tdi pe A3,si mai interesant ar fi sa vedem cum gestioneaza inginerii atata greutate pe puntea fata!:)))
    2 5
  • Prin anii 1999 -2000 ma intrebam cand marca Porsche va produce o
    masina de familie care sa consume putin si sa aiba performante demne de un Porsche....in 2003 cand a aparut Cayenne, mi-am vazut ,,fantasma'' sa spun asa implinita dar pe jumatate pt. ca avea un consum enorm si nu mi-a placut acest aspect. In 2008 parca, au introdus dieselul de 3 litrii dar parca vroiam altceva. Dar acum chiar ca vor face o masina perfecta din pct. meu de vedere pt. tineri. Ceva mai mic si usor de condus, performante suficiente la un consum probabil de cel mult 8 litrii % in oras, etc.
    Chiar daca va fi un Audi Q5 in fond, marca conteaza pt. noi tinrii care vrem mereu ceva mai exclusivist dar cat de cat pamantean si ca pret si ca intretinere. Acesta este exact ce am asteptat de la ei. Asa ca viitorul Cajun va indeplinii toate cerintele si dorintele celui care vrea o masina completa incepand de la sigla pana la performante si pret. BVO VAG.
    11 1
  • Serd, am simtit sarcasmul tau. Probabil esti unul dintre multii VAG haters. Dar hai sa iti raspund.
    In primul rand, A3 se poate lua cu tractiune quattro pe unele motorizari, indiferent daca vorbim de motorina sau benzina. Asta face posibila punerea multor cai pe masina, chiar si a celor 313. Deci ce-ai spus tu acolo, oricum nu isi are rostul. Pentru un hatch ca A3, exista motorizari pe benzina potente. Cele pe motorina se opresc la 170 de cai. Nu stiu de ce s-a oprit aici Audi, poate pentru ca s-au gandit ca pe un hatch nu are rost sa puna motoare pe motorina foarte grele (fiind mai bine balansate pe masini mai lungi) si cine vrea mai multa putere pe A3, isi cumpara benzina 2L cu 211 cai sau S3 cu 265 cai sau RS3 cu 340 cai.
    3 0
  • Duster
    Tre sa fii lovit la cap sa faci o masina oribila ca asta.
    Pana si uratenia de Duster arata bine pe langa acest Cajun.
    2 8
  • KAI
    Vezi ca bati campii,am trecut de faza aia cand cineva idolatrizeaza o marca anume,eu admir modele de sine statatoare nu marca,apoi,ce spuneam eu se refera strict la greutatea propulsorului in kg,daca era sarcasm foloseam ghilimele.
    Motorul ala diesel de 3L are cceva greutate,si in felul asta puntea fata nu prea face fata,ar fi o totala disproportie in distributia masei pe punti.
    Esti prea infocat,esti poate un "ultras"?
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru