Premieră: Imagini de la crash-test-ul lui Bugatti Veyron

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 02.08.2011
Supercarurile sunt rareori testate de organismele independente de clasificare a automobilelor noi. Chiar şi aşa, acestea sunt supuse unor teste de impact. Iată-l pe Veyron în urma testelor oficiale din 2004, la centrul de dezvoltare din Germania.

Francezii de la Bugattipassion au prezentat primele imagini ale lui Veyron în urma testelor de impact. Hypercar-ul de la Bugatti nu a fost testat de EuroNCAP, NHTSA, IIHS sau alt organism de acest gen, ci doar de inginerii Bugatti din Germania. Testele de impact au avut loc între 2002 şi 2005 şi au vizat transformarea lui Veyron într-un vehicul sigur, rapid şi plăcut din punct de vedere estetic.

Imaginile ataşate acestui articol nu au fost publicate până în prezent, iar rezultatele testelor respective nu au fost încă dezvăluite. Viteza la care a avut loc impactul este necunoscută, la fel cum este şi clasificarea vehiulului în clasa din care face parte. Modelul din imagini a fost testat în 2004, spun cei de la Bugattipassion.fr.

Ultimul exemplar al lui Veyron a fost deja comandat. Fericitul client cu numărul 300 este din Europa şi se va putea bucura de cei 1001 cai putere în această toamnă. Pentru a da naştere celor 300 de exemplare, inginerii Bugatti au avut nevoie de şapte ani.

Sub capota lui Veyron regăsim propulsorul W16 de 8.0 litri quad-turbo care livrează 1001 cai şi 1250 Nm. Puterea este transmisă celor patru roţi prin intermediul unei cutii de viteze automate cu şapte rapoarte.

Via | Bugattipassion.fr

Comentarii (11)

  • Ce rahat!
    Deci impactul asta este la 25 km/h, ce vrea sa demonstreze?
    6 6
  • @GTR
    Vor sa demonstreze ca nu ti-se varsa paharul din cupholder :D
    15 0
  • Vasilica
    Pixelu' albastru-mov
    Stie francezii sa faca masini...daca la 100 de km/h se loveste si pateste doar atat atunci sa nu va intrebati de ce renault are cele mai sigure masini din lume!!
    1 20
  • Delir intelectual...
    cam ast apatesc atunci cand vad tot felul de personaje care comenteaza si habar nu au despre cele mai elementare lucruri... oricum interventia mea nu este pt. "domnul" care se pronunta si se crede cunoscator ci pt. ceilalti...
    Pt. inceput, francejii or sti ei sa faca masini, insa Bugatti NU e masina frantuzeasca din nici un punct de vedere. Pe de o parte pentru ca fondatorul companiei este un ITALIAN, Ettore Bugatti, nascut saracul la Milano, dintro familie f. buna (ITALIANA, nu stiu daca am precizat), tatal lui fiind un vestit designer de mobila si bijuterii... iar pe de alta parte pentru ca locul in care a fost infiintata compania, mai exact orasul Molsheim este in ALSACIA... ce-i drept aceasta a fost anexata si dezanexata Frantei de mai multe ori de-a lungul istoriei insa provincia respectiva este compusa in majoritate de locuitori de origine GERMANA. Asa ca or sti francejii sa faca masini insa nu au nici o treaba cu Bugatti.
    Iar in ceea ce priveste faptul ca francezii ar face cele mai sigure masini din lume... eh, poate ar trebui sa spunem ca singura masina care a obtinut un procentaj de 97% siguranta la testele EuroNcap (atentie, conform noilor criterii, care sunt mult mai drastice) este ALFA ROMEO Giulietta... nu stiu cum se face insa vorbim tot de o italianca...
    Oare de ce nu putem sa-i lasam pe francezi cu parfumurile lor, care intra-devar sunt senzationale, si cu designerii lor de moda... In privinta masinilor sunt altii care au facut istorie...
    S-auzim numai de bine...
    19 1
  • redriver
    crash-test
    eu nu sunt de acord cu testele astea...nu in forma actuala
    Accidentele se intampla de obicei la viteze mari iar astia fac niste teste la 60-80 km/h...ce sa zic , de tot rasul ....Inteleg ca nu ai voie sa te accidentezi decat daca esti singur pe sosea. Ce se intampla totusi daca mergi tu cu 130 si te ciocnesti cu un Bugatti care circula cu 300....asta crash-test . Care este cea mai sigura masina in cazul asta?
    4 0
  • @ Felix Ionescu
    Cum domne, frantujii? :)) Sunt dati dracului, fac Airbus-ul, unii au impresia ca tot ei au avut si Concorde-ul, caci suna atat de frantuzesc. Foarte frumos completat domnule Ionescu, va multumesc ca ati lamurit si aceasta latura invelita in mister, legata de orginile Bugatti. Cat despre cei ce au facut istorie in lumea auto, si frantujii au pagina lor de merit, Renault F1, Citroen WRC, Renault Paris-Dakar, Peugeot WRC, Peugeot Le-Mans....
    4 0
  • @ Redriver
    Cred ca in exemplul dat mai sus de dumneavoastra, cel mai sigur ar fi un tren, la un impact cu un Bugatti ce circula cu 300 km/h
    4 0
  • @pro-stu de mai sus (GTR)
    nu vreau sa existe confuzii intre utilizzatorul inregistrat GTR si alti tampiti care folosesc numele asta
    2 1
  • @Kolegu
    Domnule, iti multumesc pentru aprecieri insa sunt nevoit sa te completez pe ici pe colo... :)
    Pentru inceput francezi nu fac singuri Airbus-ul ci ajutati de germani si britanici... Compania Airbus, care face parte din EADS, este o cooperare intre Franta, Germania si UK... este adevarat ca sediul central este la Toulouse, Franta, insa nu este o companie exclusiv franceza. :)
    Cat despre Concorde, se poate spune ca "l-au avut", dar de asemenea nu singuri ci in cooperare cu britanicii... ce-i drept aici a fost ideea britanicilor care dupa ce si-au dat seama ca nu pot sustine financiar singuri un asemenea proiect, mai exact avioane de pasageri supersonice, au inceput sa caute parteneri si in final doar francezii au ramas dispusi ca sustina efortul lor... una bucata Concord costa doar vreo 23 mil. lire sterline... si totusi aeronavele respective au functionat vreo 30 de ani.
    Sa auzim numai de bine...
    0 0
  • Kint Verbal
    Clarificari
    "Viteza la care a avut loc impactul este necunoscută"

    Ba e cunoscuta, 64km/h e viteza din toate crash testurile "de sala". Iar masina, dupa cum ne asteptam de la un sasiu rigid, se comporta foarte bine.

    Lasati-ma cu renault ca am facut unul dauna totala la impact frontal si nu a sarit airbagul (da, avea!)
    1 0
  • Kint Verbal
    si inca alte clarificari
    Pentru redriver: crash testul de sala la 64 km/h este cu o bariera NEDEFORMABILA - si pentru acest reper, nu e o viteza chiar mica - nu crezi, fa-ti casco si parcheaza in pom (baga 69km/h pe ceas ca are eroare vitezometrul).

    Ce sugerezi tu, head-on test, e nu numai greu de realizat ci e major influentat de greutatea masinii - un non-euro de 20 de ani de 2 tone va spulbera un euro cat vrei tu din clasa super mica (ar necesita un numar infernal de permutari sa stim cum face X vs. Y si nu ne-ar ajuta prea tare).

    Ce intrebi tu, mai departe, cu loviri la 300km/h, pai relativ simplut, mori.

    Dar supercarurile sunt totusi remarcabile - Fisichella s-a infipt acum vreo 10 ani inainte de un GP cu un Porsche intr-un pom la ~200 la ora si a scapat socat dar nezgariat. Tot cu un Porsche a fost un accident vs o dacie veche pe la noi, persoana din dacie a decedat iar Porschele arata ca dupa o parcare ratata - un pic, doar sifonat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru