Prima maşină transparentă din lume, vândută pentru 308.000 de dolari
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În urmă cu 71 de ani, General Motors construia prima maşină transparentă din lume. Aceasta era un Pontiac Deluxe Six cu panouri de caroserie din plexiglass. Caroseria a fost realizată integrat de cei de la Rohm&Haas, compania care a adus plexiglass-ul pe piaţă în 1933. Între timp, vehiculul a schimbat mai mulţi proprietari, ultima vânzare fiind încheiată contra sumei de 308.000 de dolari în cadrul unei licitaţii. Construcţia vehiculului a costat doar 25.000 de dolari în 1939.
Autoturismul este într-o stare remarcabilă de conservare, dovadă a longevităţii plexiglass-ului. La vremea aceea, materialele plastice utilizate pentru automobile tindeau să se destrame în doar câţiva ani. Caroseria prezintă mici crăpături, dar vehiculul este încă transparent şi are un aspect estetic agreabil. Până şi anvelopele acestui vehicule sunt originale. La nivel mecanic, doar furtunele de alimentare cu carburant au fost schimbate, elementele originale având scurgeri.
Acest model este primul automobil transparent din lume construit la scară şi singurul vehicul transparent existent în lume. Cei de la General Motors au creat încă un exemplar în anul următor, dar acesta şi-a pierdut urma de-a lungul anilor.
În plus, exemplarul în cauza încă funcţionează, deşi utilizarea sa i-ar afecta valoarea istorică.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
-
Subaru a anunțat oficial că va scoate din producție modelul Legacy după 2025. Berlina de clasă medie a constructorului japonez se vinde acum doar pe piața nord-americană. (23.04)
-
Alfa Romeo a confirmat oficial că schimbă numele primului său model electric din Milano în Junior. Schimbarea vine după ce guvernul italian și-a exprimat nemulțumirea față de numele ales pentru o mașină produsă în afara Italiei. (16.04)
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- Conservator
- OFICIAL: Acesta este noul Citroen C3 Aircross. Va avea până la 7 locuri
Comentarii (0)