Renault a cerut sprijin economic din partea statului roman
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Renault a cerut un ajutor de stat in valoare de 15.4 milioane de euro si ar putea solicita garantii pentur un credit de 100 de milioane de euro de la BEI. Creditul este destinat unor proiecte de 310 milioane de euro care vor fi realizate la uzina din Mioveni si la centrul de incercari de la Titu, incepand cu anul 2009. Cererea de imprumut apare la doar cateva ore de la publicarea unui comunicat de presa in care Renault sprijina initiativa guvernului roman in privinta triplarii taxei auto.
“Diferite scenarii de finantare sunt in prezent in studiu atat pentru centrul de incercari de la Titu cat si pentru planul de investitii al Dacia”, a declarat Francois Fourmont, director general al Automobile Dacia. Potrivit lui Francois Fourmont, la centrul Renault Technologie Roumanie din Titu va fi investita suma de 160 milioane de euro in decursul anului viitor, dintr-un total de 450 milioane de euro. In anul 2009, la Dacia va fi investita o suma care totalizeaza 150 milioane de euro.
“Printre aceste scenarii se numara si ipoteza unui imprumut din partea BEI, garantat de staul roman(…)In cadrul investitiilor realizate am cerut, de asemenea, statului roman subventii, in conformitate cu regulile europene, atat pentru Dacia, cat si pentur Renault Technologie Roumanie”, a precizat Fourmont.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a confirmat joi ca Automobile Dacia, alaturi de patru furnizori de componente auto vor primi ajutoare de stat pentru sustinerea si diversificarea productiei, precizand ca ajutoarele au fost aprobate de Guvern.Dacia va beneficia astfel de un ajutor de 15.4 milioane de euro din partea statului roman. Surse guvernamentale au declarat pentru Mediafax ca atat Renault, cat si Ford au cerut sprijin din partea statului roman, sub forma unor garantii de stat pentru finantari BEI de 100 milioane de euro, respectiv de 400 milioane de euro.
Premierul a declarat ca Ford poate avea nevoie de garantii de stat pentru imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii si ca este posibil ca Renault sa primeasca finantare BEI fara sustinerea statului roman, Guvernul avand deja prime discutii cu cele doua companii si cu institutia financiara internationala.
Via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Autoritățile au luat decizia ca pe mai multe străzi și bulevarde din București, mai exact din zona centrală, viteza maximă să fie limitată la 30 de km/h. Această măsură există deja pe Calea Victoriei. (30.04)
-
Dacia a tins o bornă importantă de producție la uzina de la Mioveni, acolo unde tocmai a fost asamblată mașina cu numărul 8 milioane. Este vorba despre un exemplar Bigster, finisat în nuanța exterioară Albastru Indigo. (29.04)
-
Marca chineză Chery, unul dintre cei mai mari producători auto din China, a intrat oficial pe piața din România. În țara noastră, noua marcă va fi vândută prin rețeaua dealerilor Auto Italia. (28.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Tampitu asta si sleahta lui trebuie sa plateasca pentru toate magariile facute.
Unde esti tu Tepes ...
Economia de piata baza capitalismului este simpla rezisti bine nu altul iti ia locul, dar pe semne este o struto-camila (nici capitalism nici comunism dupa cum pica bine)
acum imi este foarte clar de ce ai postat aici